Ga naar inhoud


Selfsat H30D2


pollegazon
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik kan van een vriend zijn selfsat H30D2 overnemen, om op ons balkon te hangen aan de kust, uitsluitend om de Britse zenders te ontvangen. Installeren zal wel geen probleem zijn, de vraag die ik me stel of het verstandig is die op te hangen, gezien ik dicht bij zee woon en daar toch wel hevige rukwinden kunnen optreden. Met andere woorden, is die even stormvast als vroeger mijn Multytenne, die weg moest van de vrouw vanwege nieuwbouw en niet esthetisch genoeg :D

 

Iemand ervaring, tips ?? Ook over of die op termijn bestand is tegen de zoute lucht etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Lijkt mij een prima oplossing.

De antenne zit in een kunststof behuizing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

De vlakantenne zelf is volledig van kunststof dus die zal wel tegen de zoute lucht kunnen. De bevestigingsbeugels zijn van staalplaat. Die zou ik zeker nog eens goed inspuiten met een spuitbusje witte lak om roestvorming te voorkomen. De bevestiging is minder degelijk dan die van de Multytenne maar ik verwacht niet dat hij met een storm van het balkon af zal waaien.

 

selfsat-h30d-supp...t-espace-520270c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste pollegazon

 

Bij een vlakantenne is de juiste skew-instelling erg belangrijk omdat een onjuiste instelling al snel tot veel verlies lijdt. Nu blijkt dat de 3 Astra satellieten geen pré-skew meer hebben, moet hij dus een stuk schuiner gezet worden dan voorheen.
De site van SES Astra geeft voor Oostende een skew aan van 19,1° terwijl Dispointer nog -11,4° aan geeft. Dit verschil moet duidelijk te merken zijn in de signaalkwaliteit van de ontvangst.
Zou jij kunnen bevestigen als de vlakantenne hangt dat een skew van -19,2 graden een merkbaar beter signaal geeft dan een skew van -11,4 graden?

 

A2-oostende.png.f84642931662ae7f45326d2474c28dee.png

 

A2oostende.thumb.png.d48128c132346b742ae879a16934a10f.png

 

 

Selfsat skew-instelling.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...