Ga naar inhoud


Kabel zoeken van zekeringkast naar?????


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vrienden van ons kochten recentelijk een woning in Portugal, en hebben op een bepaald moment gemerkt dat er een draad ( zwarte kleur ) vanaf de zekeringkast vertrekt maar op geen enkele zekering, of gemeenschappelijke aansluiting zit ( er van uitgaande dat het een gemeenschappelijke nulleider kan of kon zijn ).

Nu willen we natuurlijk graag weten waar die bewuste draad naartoe loopt en of die überhaupt ergens toe dient.

Nu is mijn vraag bestaan er toestellen die vergelijkbaar zijn met een UTP kabeltester waarbij je 1 deel aansluit op de kabel aan de ene zijde en het andere deel aansluit ( om zeg maar al te beginnen met stopcontactencontrole ) op een stekker die in een stopcontact kan worden gestoken?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je alles zonder stroom kan zetten en die kabel afkoppelen dan bestaan er gewoon biepertjes.Heb er hier zo 2 liggen van vroegere werk en gaat prima want maakt zelfs geluid als je in de buurt komt.Werd bijna dagelijks gebruikt

 

Peaktech 3434 - kabelzoeker - toongenerator - RJ45/RJ11 - LAN netwerk | bolimage.jpeg.82d6379e26ec4f4f82e2dbd1ab56b84e.jpeg
 
 
aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt vaak gedaan in een loze leidingbuis als trekdraad .

Om te kunnen testen met zoiets als de UTP kabeltester , zul je toch beide einden moeten vinden .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er verdwijnen nog andere draden in dezelfde buis als de bewuste.

Dus in dit geval een andere uitleg.

 

Maar ik neem het mee zo er eens iets passeert waar dus enkel de genoemde draad in de buis aanwezig is.

8 minuten geleden, bellejt zei:

als je alles zonder stroom kan zetten en die kabel afkoppelen dan bestaan er gewoon biepertjes.Heb er hier zo 2 liggen van vroegere werk en gaat prima want maakt zelfs geluid als je in de buurt komt.Werd bijna dagelijks gebruikt

 

Peaktech 3434 - kabelzoeker - toongenerator - RJ45/RJ11 - LAN netwerk | bolimage.jpeg.82d6379e26ec4f4f82e2dbd1ab56b84e.jpeg
 
 

Dus deze is ook als UTP tester bruikbaar maar ook voor wat ik bedoel?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Denisdaf zei:

Er verdwijnen nog andere draden in dezelfde buis als de bewuste.

Dan schakel je die toch even spanningsloos en kijkt wat er dan niet meer werkt?

Grote kans dat je dan ook die loze draad terug vindt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep.Voor  UTP kabels had ik gewoon zo een plakketje waar ik elke draad apart kon aansluiten en in gestructureerde grote kabelkasten dikwijls simpel de juiste connector gevonden.Gebruikte toe simpel de 2 middelste draden

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk waar. Tenzij die zoals in veel gevallen hier weer naar een contactdoos loopt. En daar, enz enz.

Maar ik ga het bekijken.

De tip is i ieder geval een goede.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook 1 draad testen door de andere connector aan de aardleiding te verbinden

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even niet mee. Sorry. Verklaar even wat je bedoeld aub? Het is dus in de zekeringkast dat de draad nergens is aangesloten en ergens ( weet niet waar ) naartoe loopt.

dat laatste willen we uitvissen.

"De andere connector" is ons niet meteen duidelijk.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zet de draden van de buzzer eentje aan de zwarte en eentje aan de aarding.Dan klinkt dat biepsignaal ook fel als je in de buurt bent van de zwarte draad.

Zet zeker de spanning af tenzij je met een multimeter niks meet tov de aarding op de zwarte draad.Je zal dan overal moeten zoeken waar je het biepsignaal terug vind.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die multimeter is net geen optie omdat het hier om een woning gaat waar alle vertrekken gelijkvloers zijn en er dus langere afstanden overbrugd worden.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff lezen wat er staat : de multimeter dient om te weten of er geen spanning staat op de zwarte draad.Niet om die te lokaliseren.Of je zet gewoon de ganse woning zonder spanning dan heb je geen risico

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draad is spanningsloos hoor. Gemeten met ( noem het ) een veldsterkte meter ( of hoe het apparaat echt heet ).

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GEVONDEN. Iedereen bedankt. Lucky shot was een stopcontact waarvan men had gezegd dat dat al jaren niet meer werd gebruikt.

Ja, als er iets niet werkt zal men het niet vaak gebruiken hé. Welkom in Portugal.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat bleek, in een contactdoos was een verbinding niet gemaakt.

En net naar die contactdoos liep die niet aangesloten kabel.

Vandaar dan weer naar een stopcontact dat achter het keukenblok zit wat blijkbaar nooit werd gebruikt.

 

Dus al bij al opgelost.

We hebben de draden wel aangesloten al was het maar om geen misverstanden te handhaven over wat en of waar die draad dan wel voor is of was.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...