Ga naar inhoud


Energie terugleveren gaat geld kosten


Aanbevolen berichten

Budget Energie gaat de kosten in rekening brengen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zal dan wel over zonnenenergie gaan van je panelen op het dak. Of de nieuwe windmolens voor in de eigen tuin.

Andere "energie" terugleveren zou ook restafval kunnen zijn voor de verbrandingscentrale. Dat wordt ook elk jaar duurder.

 

Je moet helemaal niets willen leveren aan die partijen dus. Je moet opwekken wat jezelf gebruikt en anders gewoon opslaan voor donkere dagen.

 

 

 

 

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb eraan zitten rekenen, maar eigen opslag is op dit moment niet economisch haalbaar.

Daar leg je zelfs bij de huidige stroomtarieven dik geld op toe.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een thuisbatterij kost gemiddeld zo’n €8.000. voor 10 kWh.

Die zou dan je overtollige opgewekte energie opslaan.

Mijn gemiddelde verbruik per dag bedraagt 37 kW per dag, met in de winter pieken bij vorst tot 100 kWh per dag.

 

Stel dat ik elke dag 10 kW over zou hebben, die ik kon opslaan.

Dat staat dan gelijk aan 10 x  € 0,21 = € 2,10. 1 kWh atoomstroom kost hier incl. belastingen 21 cent.

Ik zou dan theoretisch 3.800 dagen nodig hebben om die € 8.000 terug te verdienen, ongeveer 10 jaar.

Of die accu's 10 jaar overleven?

Ik vergeet voor het gemak even afschrijving, rente en onderhoud.

Een omvormer gaat doorgaans ook slechts 10 jaar mee.

 

Verder dien ik dan extra zonnepanelen neer te leggen om naast die 37 kW dagelijks gebruik die accu elke dag vol te laden, tel dat nog eens op bij het bedrag.

 

Tenslotte kan je in de winter het laden van die accu's vergeten, je wekt gewoon niet genoeg stroom op met de beperkte zonuren.

 

In de winter staat hier de 4 kW warmtepomp te draaien, die accu zou binnen 2 uur leeg zijn.

 

Kortom, niet economisch haalbaar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PtH2

https://blogs.ethz.ch/energy/seasonal-storage/

 

interressant leesvoer, over de waterstof omvorming en opslag

Deze opslag lijkt de meest optimale op dit moment omdat we geen accu's packs nodig hebben die misschien niet lang volhouden.

(andere opslagvormen zijn ook mogelijk, zelfs je eigen warmteopslag in de kruipruimte)

 

Een uitgangspunt voor jouw en vele anderen is dus terugverdienen!!!

Dat is raar als je sowieso moet uitgeven om te kunnen leven. (even heel simplistisch gesteld)

 

De zon en de wind zijn gratis. Een Atoomreactor niet.

We kunnen die Atoomreactor ook niet terugverdienen. En of het zinvol is wordt vaker geanalyseerd. https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5377915/nieuwe-kerncentrales-kabinet-kernenergie-waterstof-energie

Opheffen afbreken en miljoenen jaren opslag van de afvalstoffen is duur.

 

De uitbouw van de duurzame energie is gestaag en financieel haalbaar.

Wat Budget Energie doet is vissen naar klanten. Leverancier worden en dan voorwaarden wijzigen. waar ken ik dat van?

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is het aanbod van Budget energie, ik kan/mag verlengen, tja wat is wijsheid....

verder mag je tijdens de gratis uren je thuisbatterij niet opladen, dus stel je hebt een auto die ook terug kan leveren dan mag je die niet opladen tijdens de gratis uren....raar..

 

Verlengaanbod.JPG

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten eerst maar eens gaan beginnen met die zonneparken die bedrijven hebben te belasten en niet de gewone burgers, dit moet wel ook maar eens gemeld worden aan een nieuw kabinet. Gebeurt dit niet dan moet iedereen alle zonnepanelen gaan uitzetten als je zelf geen stroom nodig hebt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snel overstappen naar een andere energieleverancier. Ik ben overgestapt naar Oxio, Goede terugleververgoeding per kWh. Verder redelijke prijzen voor gas en elektriciteit. Thuisaccu nog lang niet rendabel. Warmtepomp mits er nog gesaldeerd kan worden is te doen. Zodra het salderen er helemaal af is betaal je de hoofdprijs. Ik ga ( buiten de houtkachel ) voor twee airco's . Eén boven op de overloop, de andere beneden in de hal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...