Ga naar inhoud


In de zomer geen onvangst van Astra 1.


hogewoning
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

bomen groeien normaal door, mits ze gesnoeit worden, dus in de toekomst zullen je problemen alleen maar meer worden. Is het niet mogelijk om de schotel naar een betere vrije plek te verplaatsen?

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou zeggen, zet even een gratis satfinder op je mobiel, dan kun je precies zien in welke richting de Astra 19,2 staat.

Je kunt ook wachten tot 1 maart als de zon precies achter de satellieten door draait en dan kijken of de boom een schaduw op je schotel geeft.
Je kunt ook naar het signaal kijken als de blaadjes aan de boom komen of het signaal minder wordt of wegvalt.

 

satelliet vinder app.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goed idee om met een sat finder de boel eens goed te bekijken dat ga ik zeker doen jammer genoeg er is niet veel ruimte om van plaats te veranderen want wanneer er daadwerkelijk bomen in de weg staan heb ik niet veel alternatieven, de oppervlakte van het dakkapelletje is 3m bij 1,5m.

Vroeger had ik de schotel aan de achterzijde van het huis maar daarvoor is het nodig om de schotel op een buis van minstens 3m lengte te monteren  zodat hij over het puntdak kan rijken en bij zo'n opstelling is het nog moeilijker om de juiste richtingen voor de lnb's in te stellen want het is heel hoog en gevaarlijk om daar te werken daarom is dit niet niet echt een alternatief.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...