Ga naar inhoud


In de zomer geen onvangst van Astra 1.


hogewoning
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb sinds een jaar of 3 een probleem met de ontvangst van de astra 19.2 satelliet in de wintertijd zoals nu gaat alles goed en is de signaal sterkte op zijn minst 70% maar gewoonlijk is het rond de 80%, het probleem begint zodra de temperatuur boven de 10 graden komt want dan zakt de sterkte van mijn signaal naar in het beste geval 30%  meestal is het gewoon 0% met als gevolg dat het ondoenlijk is om naar de Duitse zenders te kijken.

Mijn ontvangst van de andere satellieten astra 3, astra 2 en hotbird blijft in de zomer prima.

Mijn set up is de volgende: Visiosat BIsatellite, 75 x 64cm schotel op het dak op een hoogte van ongeveer 17m de LNB;s zitten op een soort van rail de 4 LNB's zijn voor, astra 19.2E astra 23.5E, astra 28.3E en hotbird 13.0E het signaal gaat naar een disecq en dan naar mijn ontvanger een VU+uno 4K se.

Hopelijk kan iemand mij helpen om een antwoord voor dit curieuze probleem te vinden. Dank hogewoning.

Link naar reactie
Delen op andere sites


LNB van astra 19.2 de bekabeling checken. Is dat in orde dan LNB vervangen. Voor het vervangen zou je de LNB eens kunnen ruilen met een van de andere satellieten

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Diseqc schakelaar kan ook een probleem hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga dan eens bij deze temperaturen aan de gang met de haardroger.

 

Aangezien temperatuur een verband heeft zou ik dan met een haardroger de verschillende componenten warm stoken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik bedenk nog iets, is er geen boom of struik die in de weg staat richting Astra 1?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet dan wel een hele hoge boom zijn als de schotel al op 17 meter hoog staat. Dan moet die al ruim 20 meter hoog zijn als die vlak bij het gebouw staat.

Als het goed is ziet het er zo uit.

 

Visiosat Bisat 4lnb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een nieuwe disecq een andere lnb ook heb ik de kabel tussen lnb en disecq vervangen er zitten geen bladeren tussen de satelliet en de lnb, de 3 andere satellieten blijven het zomer en winter gewoon goed doen.

Op dit moment geeft de astra 1 een signaal sterkte die ligt tussen de 75% en 85%.

aangepast door hogewoning
iets vergeten te schrijven
Link naar reactie
Delen op andere sites

winter met 10 graden Celcius is dus ook al een probleem

in een diseqc zit niet veel elektronica maar als er een koude soldeerbreuk is werkt dat als een bimetaal => +10 geen contact lager dan 10 contact

 

switch vervangen omdat je die vervangen hebt zou ik het eigenlijk niet meteen kunnen vastmaken aan iets van de hardware

maar misschien maak je nog een paar foto's

en graag ook de info over de materialen zoals de coax zelf

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hogewoning

 

Gezien het probleem en de zaken die je al hebt uitgesloten, komen we niet verder met de informatie die je tot nu toe hebt gegeven.
Zou je me de coördinaten willen geven waar de schotel staat via een persoonlijk bericht. Ook een foto van de schotel van de voorzijde zou zeer welkom zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Geplaatst: (aangepast)

Er staan hele hoge bomen in de straat van wel 25 meter hoog schat ik in. Het kan haast niet anders dan dat die ene boom de oorzaak is want die staat precies in de richting van de Astra 19,2. Je mag van geluk spreken dat je de Astra 23,5 nog ontvangt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het dak op ga zal ik nog eens heel goed gaan kijken in de richting van astra 1 misschien hebben jullie gelijk, het zou kunnen zijn dat ze precies voor astra 1 staan, ik zal laten weten wat het resultaat is van mijn klimpartij.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. hogewoning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...