Ga naar inhoud


Edge is tijdens een windows 10 update verdwenen


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Edge is tijdens een windows 10 update vanzelf verdwenen op mijn desktop.

Nog bij iemand ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Edge kun je volgens de EU richtlijnen pas op 6 Maart van je PC gooien, net al alle andere apps vanaf die datum. al zijn er al heel veel na de update waarbij de uninstall zichtbaar wordt

 

Laatste Windows 10 update doet niets met Edge.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry @boudeman totaal verkeerd bericht van mij.

Ik had hem in Programs & Features zelf uninstalled & aangezien ik in de EU woon is dat blijkbaar ook gelukt.

Maar indien ik nu via de search in de taskbar een random search start kom ik alsnog in de MS store terecht op 'installeren MS EDGE"

Heb ik dan maar gedaan en nu kom ok voor een web-search weer even goed terecht in Edge & Bing.

😡😡

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Penthe zei:

Edge kun je volgens de EU richtlijnen pas op 6 Maart van je PC gooien, net al alle andere apps vanaf die datum. al zijn er al heel veel na de update waarbij de uninstall zichtbaar wordt

 

Laatste Windows 10 update doet niets met Edge.

 

 

Klopt Penthe had ik tenandere ook in mijn to-do agenda gezet op 6 maart.

Het was een blunder van mij om het nu waarschijnlijk al geprobeerd te hebben.

Zucht ik word oud.

😁

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Pluizebol zei:

 

Klopt Penthe had ik tenandere ook in mijn to-do agenda gezet op 6 maart.

Het was een blunder van miji om het nu waarschijnlijk al geprobeerd te hebben.

Zucht ik word oud.

😁

Bij mij staat de uninstall er nog niet bij, zal in Spanje dan wel later zijn. Ik wil Edge en al die andere apps en een hele tijd er vanaf gooien aangezien ik er geen gebruik van maak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

Bij mij staat de uninstall er nog niet bij, zal in Spanje dan wel later zijn. Ik wil Edge en al die andere apps en een hele tijd er vanaf gooien aangezien ik er geen gebruik van maak.

 

Klopt

Ik wil in alle geval (hoe dan ook) EDGE, BING, BACKUP, enz volledig van mijn PC & LAPTOP verwijderen.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft BING, je kan gewoon in de toegepaste browser die zoekmachines aan of uitzetten en evenwel verwijderen.

Ik gebruik hem wel maar dat is een persoonlijke keuze.

 

Edge kun je overigens ook uitschakelen zonder dat je hem hoeft te verwijderen.

Screenshot_6.png.afeda46ffdd607b9926cc901a3f790c1.png

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Over 4 dagen(6 Maart) moet Microsoft een update verzorgen aan Windows 10/11 gebruikers in Europa die het mogelijk maakt de apps en Edge te verwijderen van het systeem.

 

Dit was vorig jaar al op diverse paginas vermeld en dit jaar ook op deze https://www.windowslatest.com/2024/02/08/youll-be-able-to-uninstall-microsoft-edge-in-windows-11-in-a-few-weeks/

 

Eindelijk! Weg met alle bloatware in Windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Tis wel voor de 23H2 W11 en niet voor m'n 22H2 W11

23H2 krijg ik niet op de Intel7

Er staat ook dit:

 

Throughout March we will increase the number of PCs in the rollout, while closely monitoring for any quality issues. Our plan is to deliver and enable our DMA changes for all PCs in the EEA by early April. After the update is applied, a restart is required to fully enable the changes.

 

Ik begrijp hieruit dat ze beginnen met Windows 10, versie 22H2 Build 19045.4123 en Windows 11, versie 23H2 Build 22631.3235 en de rest later in Maart volgt.

 

Ze moeten die update uitvoeren maar ze maken hem optional uiteraard, dus vanaf 6 Maart goed opletten of je een optional update klaar hebt staan en die dan installeren na het KB nummer gechecked te hebben natuurlijk.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen kreeg Winsows 10 update KB5001716 aangeboden maar kon hen niet installeren : error (0x80070643).
Nog iemand ?

Heeft iemand een oplossing ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...