Ga naar inhoud


Edge is tijdens een windows 10 update verdwenen


Pluizebol

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Penthe zei:

Bij mij is het opgelost nadat een auto-install binnenkwam voor de Intel Optane memory & storage management APP.

Daarna is ook de Windows 10 KB5001716: Update voor Windows Update Service-onderdelen geinstalleerd.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Pluizebol zei:

Bij mij is het opgelost nadat een auto-install binnenkwam voor de Intel Optane memory & storage management APP.

Daarna is ook de Windows 10 KB5001716: Update voor Windows Update Service-onderdelen geinstalleerd.

Ik krijg die update waarschijnlijk pas binnen na de 2e Dinsdag van de maand omdat ik de optional update nooit installeer omdat dit een test update is en de optional update zet Windows 10 op versie 19045.4123 wat weer nodig is voor de laatste update.

 

Ik heb die optional dus enkel in de lijst.

 

Capture.JPG.bfacbd637bbe2db27fa2263e6fed4040.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Penthe zei:

Ik krijg die update waarschijnlijk pas binnen na de 2e Dinsdag van de maand omdat ik de optional update nooit installeer omdat dit een test update is en de optional update zet Windows 10 op versie 19045.4123 wat weer nodig is voor de laatste update.

 

Ik heb die optional dus enkel in de lijst.

 

Capture.JPG.bfacbd637bbe2db27fa2263e6fed4040.JPG

 

Hey,

Hij staat bij mij in de installed updates maar wanneer ik een halve dag later terug een update startte kreeg ik weer dezelfde foutmelding.

Nu staat hij 2 keer in de update history 1x sucessfully installed en 1x failed to installed.

De KB5034843 had ik wel installed.
Ze maken het moeilijk en zichzelf belachelijk vrees ik.

We zullen wel zien wat er op dinsdag 12 maart wel of niet gebeurd zeker.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Penthe zei:

Ik krijg die update waarschijnlijk pas binnen na de 2e Dinsdag van de maand omdat ik de optional update nooit installeer omdat dit een test update is en de optional update zet Windows 10 op versie 19045.4123 wat weer nodig is voor de laatste update.

 

Ik heb die optional dus enkel in de lijst.

 

Capture.JPG.bfacbd637bbe2db27fa2263e6fed4040.JPG

 

Hallo Penthe

Iemand bij Neowin denkt de reden voor het installatieprobleem gevonden ye hebben : blijkbaar is die reeds installed en wordt hij steeds weer aangeboden.

Ik ben eens gaan piepen in Settigs>Apps>Programs en Features 

En hij staat er inderdaad in. Zie bijgevoegd plaatje

 

Update already instaaled.jpg

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pluizebol zei:

 

Hallo Penthe

Iemand bij Neowin denkt de reden voor het installatieprobleem gevonden ye hebben : blijkbaar is die reeds installed en wordt hij steeds weer aangeboden.

Ik ben eens gaan piepen in Settigs>Apps>Programs en Features 

En hij staat er inderdaad in. Zie bijgevoegd plaatje

 

 

De update KB5001716 kwam vorig jaar Oktober al voorbij, en wat je nu binnen krijgt is waarschijnlijk een upgrade daarvan.

 

Bij geinstallleerde updates staat hij daar bij op al mijn computers.

Capture.JPG.f3392b1a43d5471c0809e1e90b47e8bf.JPG

 

Maar ook in mijn geinstalleerde programmas.

Capture2.JPG.a0fc38f9d3bfc84c04c10ee116678416.JPG

 

Microsoft stuurt wel meer KB nummers die het zelfde zijn.

 

En een tijdje terug werd alles dubbel geinstalleerd, dan liep de teller naar 100% en begon daarna weer op 0% dat was bij de laatste update vorige maand weer verholpen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ziet net dat KB5001716 is geinstalleert op een laptop en hij daar weer aangeboden wordt, ik heb met Windows Update Minitool KB5001716 als hidden gezet zodat deze niet blijft installen in een loep.

 

KB5001716 is trouwens niet de update voor het verwijderen van alle Windows bloatware, die update heb ik nog niet gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing voor KB5001716 is updates checken dan gelijk installeren en dan met Windows Update Minitool naar updates zoeken en dan KB5001716 selecteren en op hidden klikken. Probleem opgelost.

 

Windows Update Minitool kun je hier downloaden https://www.majorgeeks.com/files/details/windows_update_minitool.html

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Penthe zei:

Oplossing voor KB5001716 is updates checken dan gelijk installeren en dan met Windows Update Minitool naar updates zoeken en dan KB5001716 selecteren en op hidden klikken. Probleem opgelost.

 

Windows Update Minitool kun je hier downloaden https://www.majorgeeks.com/files/details/windows_update_minitool.html

I heb eerst de eerder installed version verwijderd en dan de update geïnstalleerd. En ook dat lukte.

Ik heb nu de laatste versie van die update op mijn 2 PCs.

Ook Opgelost dus 👍

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pluizebol zei:

I heb eerst de eerder installed version verwijderd en dan de update geïnstalleerd. En ook dat lukte.

Ik heb nu de laatste versie van die update op mijn 2 PCs.

Ook Opgelost dus 👍

Ik ziet dat Microsoft het heeft opgelost de update komt nadat hij is geinstalleerd niet meer continu terug om error 0x80070643 veroorzaken.

 

Bij mij is nu KB5001716 op alle computers geinstalleerd en bij de updates is KB5001716 weg.

 

Capture.JPG.224c534b191b3c53de93e37a7eb0b208.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb EDGE goed en wel kunnen de-installeren in "programs and features" 😁

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Pluizebol zei:

Ik heb EDGE goed en wel kunnen de-installeren in "programs and features" 😁

Ik heb de update nog niet binnen, zal vannacht wel gebeuren want het is de 2e Dinsdag van de maand dus update dag. Ik ziet dat een laptop al bezig is terwijl er toch duidelijk ingesteld staat om na 00:00 pas updates te installeren. Kijk straks als die klaar is of ik daar dan Edge eraf kan gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

Ik heb de update nog niet binnen, zal vannacht wel gebeuren want het is de 2e Dinsdag van de maand dus update dag. Ik ziet dat een laptop al bezig is terwijl er toch duidelijk ingesteld staat om na 00:00 pas updates te installeren. Kijk straks als die klaar is of ik daar dan Edge eraf kan gooien.

Indien je KB5001716 kreeg op 8 maart dan moest je Edge er vanaf dan kunnen uitgooien.

Daar heb je de updates van vandaag niet voor nodog hoor.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Pluizebol zei:

Indien je KB5001716 kreeg op 8 maart dan moest je Edge er vanaf dan kunnen uitgooien.

Daar heb je de updates van vandaag niet voor nodog hoor.

KB5001716 staat erop maar kan nog altijd niet Edge eraf gooien, uninstall staat er wel maar is greyed out, en bij KB5001716 hoefde je niet te herstarten dat wel moet bij de update die het mogelijk maakt Edge eraf te gooien.

 

Dat heb ik hier al eerder vermeld.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...