Ga naar inhoud


Beeld valt af en toe weg op Vu+ Solo 2


FGH77

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd last dat het beeld zo maar verdwijnt op mijn Vu+ Solo 2.

De signaalsterkte is wel gewoon goed, maar het beeld is dan zwart. Opnieuw opstarten helpt soms wel en soms niet.

Ook de tijdsduur van het uitvallen verschilt; soms enkele minuten en soms wel een paar uur.

Zou het probleem misschien in de ontvanger zelf zitten, aangezien het signaal wel gewoon een goede sterkte heeft?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zie je wel de menu informatie op het scherm?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

+

zie je de osd weergave is er niets met de ontvangst maar met de beeldbewerking => flash opnieuw je image

zie je echt alleen zwart dus geen osd weergave kan je HDMI kabeltje slecht contact maken => andere of nieuwe proberen

-

is het ook bij FTA zenders?

als die te warm opgesteld staat kan het ook wel eens voorkomen en check ook of de ventilator draait dus.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ceesv zei:

Zie je wel de menu informatie op het scherm?

Ja, ik kan gewoon zien welk programma er op dat moment moet lopen.

 

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

+

zie je de osd weergave is er niets met de ontvangst maar met de beeldbewerking => flash opnieuw je image

zie je echt alleen zwart dus geen osd weergave kan je HDMI kabeltje slecht contact maken => andere of nieuwe proberen

-

is het ook bij FTA zenders?

als die te warm opgesteld staat kan het ook wel eens voorkomen en check ook of de ventilator draait dus.

 

Ik heb nog niet geprobeerd om de HDMI kabel te vervangen.

Of ik dit ook op FTA channels heb, weet ik niet. Welke zijn dat precies, voor het geval het nog een keer gebeurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je wel de zenderinformatie zietophetsscherm is je HDMI kabel in orde.

Valt alleen het beeld weg of ook het geluid?

 

Indien ze beiden wegvallen zou het je decodering kunnen zijn, in het geval dat vrij te ontvangen kanalen wel beeld geven.

Controleer in dat geval je kaart en kaartlezer.

Geven die ook geen beeld/geluid kan er een hardwarefout optreden, bijvoorbeeld als gevolg van hoge temperaturen in de ontvanger.

In dat geval zou ik eerst de ontvanger opnieuw flashen met de recente software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel beeld als geluid vallen weg.

Welke kanalen zijn precies FTA en wat zou ik moeten controleren aan kaart en kaartlezer?

De ontvanger staat in een open kast, dus de warmte kan wel gewoon afgevoerd worden.

 

Soms gebeurt het ook dat de ontvanger vast komt zitten; er verschijnen dan 6 vierkantjes linksboven in het scherm en opnieuw opstarten is dan de enige optie om weer beeld te krijgen.

 

Met de ontvanger opnieuw flashen bedoel je de laatste versie van VTI image? Waar kan ik dit vinden?

Blijven dan alle opnamen en de zenderlijst wel op de ontvanger staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

FTA zijn bijvoorbeeld BVN, Das Erste en ZDF.

OOk het Canaldigitaal info kanaal is FTA.

 

Nieuw flashen kan je inderdaad met de laatste versie van VTi doen, die kan je met deze tutorial installeren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik ga dit zeker proberen. Ik heb het bestand al gedownload.

Ik heb nu vaak de situatie dat de ontvanger vastloopt als ik TV aan het kijken ben en er een ingeprogrammeerde opname wordt gestart.

Als ik de update uitvoer, blijven dan mijn opnames op de HDD staan en is de zenderlijst dan ook nog aanwezig?

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 minuten geleden, FGH77 zei:

Ik heb nu vaak de situatie dat de ontvanger vastloopt als ik TV aan het kijken ben en er een ingeprogrammeerde opname wordt gestart.

Dat is een nieuw gegeven, dat had je nog niet eerder aangegeven.

 

Het kan zijn, dat de harddisc problemen heeft en dat daarom je ontvanger vastloopt.

Treedt het alleen op bij gecodeerde uitzendingen, kan er een probleem zijn met de decodering of je kaartlimiet.

Ook kan een van je 2 tuners een probleem hebben, waardoor ontvangst van meerdere zenders tegelijk een probleem wordt.

 

Doe eens een test met het opnemen van een fta zender met een timeropname en kijk of dat wel goed gaat.

 

Ook de voeding kan een oorzaak zijn, bij het starten van de harddisc wordt er meer energie opgenomen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

https://vuplus-support.org/wbb4/vtisoftware/?dir=VTi 15.0.X/VTi 15.0.02/Vu%2B Solo2

Daar staan de officiële images voor de solo2

 

Opnames worden niet aangetast, de zenderlijst wel die moet je even backuppen en na het flashen terug plaatsen (doe ik ook altijd)

 

Hoe maak je een backup van de zenderlijst en plaats je hem weer terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Vu+ Solo2 al in je thuisnetwerk hangt bekabelt of via wifi, kun je via het netwerk met dreamboxedit software een verbinding opbouwen en van de zenderlijst een backup maken. Daarvoor kan dus de Solo2 blijven staan waar die is en je pC ook.

 

p.s.

de installatie versie is in het engels

 

kijk maar

Screenshot_2.thumb.png.5e7ed722959e2c033a9cb0bbf4b2f019.png

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...