Ga naar inhoud


Opvolger of gelijkwaardige aan solo 4k ?


joker55
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Al enige maanden viel af en toe de box uit, blauw scherm en ging dan weer opstarten. Dit was random, soms dagen geen probleem, en opeens, pats.

Giuateren weer, maar nu heeft hij vermoedelijk de geest gegeven, start niet meer op.

Op het kleine scherm komt wel het logo, daarna grijs/zwart, terwijl op de tv de vrouw verschijnt met de handen voor haar gezicht met de tekst 

www.vuplus-support.org en daaronder vu+ solo 4k  new expierence.

Daar blijft hij op hangen.

Wel nog is de box benaderbaar via get progje DCC.exe en zie nog de structuur, HD content etc.

 

Zou ik een backup kunnen maken, en hoe?  ik zie wel in DCC een backup fubctie, en klikken hierop begint hij als een gek te "backuppen", maar waar zet hij die backup neer?

 

 

nu ben ik gaan zoeken, maar een solo 4k schijnt er niet meer te zijn...ik had er de standaard dubbele tuners in, en een extra tuner, dus totaal 4 onafhankelijke tuners.

De eerste twee zelfs elk vier (afhankelijke) tuners. totaal had ik tuner A t/m J.  Maar kon onafhankelijk 3 opnames maken en vierde kijken.

Wat is nu een vergelijkbare ontvanger als vervanger die goed verkrijgbaar is.... ??????????

 

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gebruikte je speciale zenderlijsten van derden? (settings + epg)

Gebruik je een hdd in de solo4k

bsod = bluescreenofdeath betekend meestal een fout met een der plugins en/of skins

heb je ook al eens de externe voeding vervangen

 

maar goed als die echt niet meer doorstart en hangt op de VTI dame met handjes is er meestal wel iets te doen daar je zegt met DCC_E2 komt erin.

dan zou je ook eens moeten kijken of er nog eencrashlog op de hdd staat

uit de crashlog blijkt vaak welke toepassing de boosdoener is

- die extra tuner eruit

- testen en herstarten

- dan misschien de hdd ontkoppelen

 

ik kan hem nog eens onder handen nemen, maar mocht die naar walhalla zijn dan is een DUO 4K SE de juiste opvolger

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

bedankt voor je antwoord....

zenderlijst al jaren van "e2_hanssettings_8e_13e_19e_23e_29e.  De laatste was van 11-7-2022.

vanmorgen ook een andere externe voeding geprobeerd, helaas geen verandering.

als enige opname mogelijkheid is mijn NAS.  dus media pad is: /media/net/SYNOLOGY_DS1821/video/movie

 

ik ga zo eens proberen om die extra tuner eruit te halen, hoewel deze er al 3 jaar inzit, maar kan gebeuren dat hij de boosdoener is.

ik weet niet precies waar ik die crash log kan vinden.... op de NAS ergens?  of weggeschreven ergens in de NAS?

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het waren enkele suggesties om te horen wat nog eraan hangt etc

 

ik kan dus met deze informatie enkel adviseren een echt frisse nieuwe flash erin / op te zetten.

Via DCC_E2.exe kun je natuurlijk nog je softcam config op de pC halen en later terug zetten, maar meer zou ik niet backuppen.

 

het kost een beetje tijd maar ik heb dat ook al eens moeten doen en geen nieuwe box hoeven kopen

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

ik kan dus met deze informatie enkel adviseren een echt frisse nieuwe flash erin / op te zetten.

ik ga dat ook eens proberen..... maar vrees dat het een andere box word.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Zal niets anders opzitten, vrees ik, om als laatste redmiddel opnieuw flashen.  Moet me daar dan weer eens inlezen, denk ik.

Staat in die "tuxbox" dir ook de config van de zenders, tuners, en vooral netwerk gegevens?

 

ik heb de box een vast ip-adres gegeven.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen de settings / zender lijst staat in etc/enigma2

maar ik zou corrupte zenderlijsten willen uitsluiten en dus niet ook backuppen

 

volgens de Jürgen howtodo

 

Screenshot_5.png.8e9f799c61c3be8fef3ce8f1acfd0995.png

aangepast door Tonskidutch
s

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een korte update.  Een USB sticky geformatteerd met FAT32, en via die link de flash file erop gezet.

De box opgestart, en nu staat er al een tijdje op het scherm de volgende melding:  "updating rootts."

ben benieuwd.

 

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

je bedoelde updating rootfs

Oef, staat op die stick

vuplus/solo4k/ met 5 files daarin?

 

noch op OpenPli forum, noch op VTI is daar een oplossing voor te vinden

anders dan de stick nogmaals formateren (niet snel formateren) en die hele mappenstructuur met de 5 files erop zetten (bij openpli zijn het 6)

 

daarna is het einde oefening voor de betere hobbyist

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

quote:

je bedoelde updating rootfs

Oef, staat op die stick

vuplus/solo4k/ met 5 files daarin?

unquote.

 

ja.  op de stick staat 1 map: vuplus.  deze heeft ook 1 map solo4k.

En deze heeft 5 files:  rootfs.tar.bz2,  splash_auto.bin,  reboot.update,  kernel_auto.bin,  initrd_auto.bin

de box is nu klaar met flashen, en ik kan weer in het menu komen. hij start nu door, de vrouw met de handjes verdwijnt als ik "menu"druk....en zowaar, het menu komt (ziet er wel een beetje raar uit, vergeleken bij wat ik had)

maar daar is ook alles mee gezegd.

als ik zenders ga zoeken op de 19 oost sat... vindt hij er wel een stuk of 1000..... maar daarna kan ik niet veel meer.

zelfde voor 23 oost.... een stuk of 50, maar slaat ze niet op.

 ik heb de config teruggezet, maar een zender- of kanalenlijst komt er niet als ik de middelste knop indruk.   druk ik bijv op het cijfer 3 (zou npo3 moeten zijn), geeft hij wel weer 3-kanalenlijst canaldigitaal, maar ook steeds dat de tunerconfig niet juist is, ik zie de hele kanalenlijst niet eens !  er zit nog iets krom, of ik doe het fout en zie wat over het hoofd.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

ik heb de netwerk weer ingesteld, en kan ook de box weer benaderen via DCC.ECE. Maar na files overzetten, zoals config , dan resetten gebeurt niet veel.

 

Ik woon tegenover een kanaal, ik ben nog maar heel even verwijderd van  de handeling dat ik wil kijken hoeveel keer hij over het water ketst.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga eens nogmaals flashen.........kijken of het nu lukt of anders gaat.

klaar ermee, kan nu wel zenders zoekern, maar dan?  nergens iets om dit op te slaan, en klik ik return, het beeld blijft donker. Kan ze ook niet vinden in een lijst.  hier heb ik gezocht op tuner I (zit op hotbird)  en krijg dit...

image.png.cbc387d267ac6d6c1280e387ff2a7566.png

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...