Ga naar inhoud


Opvolger of gelijkwaardige aan solo 4k ?


joker55
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Als je daar in dat webinterface op live log klikt zie je elke aanroep van de kaart terwijl je kijkt of naar een andere zender zapt...

Die log kun je ook opslaan naar een bestand en de oscam experts zoals @Codx laten analyseren. Dan is er misschien een reden waarom die zenderwissel pas na 20 seconden beeld oplevert.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb de live log of config natuurlijk nog niet gezien maar gezien er beeld is en er updates komen denk ik dat oscam instellingen NIET de oorzaak zijn dat er pas na 20 seconde beeld komt. 

 

Ik denk dat er iets met die image of box aan de hand is omdat andere zaken ook traag zijn. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens proberen om het precies te vertellen.

 

Stel, ik kijk naar NPO2..... 

Ik druk op de middelste knop, en de zenderlijst verschijnt, en ga met pijltje naar beneden naar bijv RTL8, dan oke

Direct komen die "denkblokjes" linksboven, maar ik blijf  beeld en geluid houden van NPO2.

Na 20-30 sec wordt het beeld zwart, maar binnen 1 sec direct beeld en geluid van RTL8.

 

Ik heb het ook geprobeerd om eens op ARD te kijken, en op die manier over te schakelen naar ZDF.

Precies hetzelfde, met denkblokje, pas na 20-30 sec schakelt deze over naar de nieuwe zender.

Aangezien deze FTA zenders zijn, lijkt het mij niet zo veel te maken hebben met de kaart, OSCAM en gecodeerde zenders.

 

 

BTW:  is er ergens een instelling menu voor de TXT functie?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als grote test zou ik er natuurlijk gelijk VTI op gezet hebben die nog met de oude Python 2.x werkt

En welke versie is dat?  ik heb er nu de laatste versie op staan: 15.0.02, dd2022-12-27.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, joker55 zei:

Stel, ik kijk naar NPO2..... 

Ik druk op de middelste knop, en de zenderlijst verschijnt, en ga met pijltje naar beneden naar bijv RTL8, dan oke

Direct komen die "denkblokjes" linksboven, maar ik blijf  beeld en geluid houden van NPO2.

Na 20-30 sec wordt het beeld zwart, maar binnen 1 sec direct beeld en geluid van RTL8.

 

Box is gewoon stront traag dus , heeft niks met de softcam te maken.    Had je er nu al een nieuwe image in geflashed of wat dat een backup van een oude bestaande image?   

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Codx zei:

Box is gewoon stront traag dus , heeft niks met de softcam te maken.    Had je er nu al een nieuwe image in geflashed of wat dat een backup van een oude bestaande image?   

 

geen bestaande backup........gewoon een nieuwe versie gedownload, en de unzip op een usb stickie gezet....alles volgens deze handleiding gedaan: 

 en de box opgestart ging hij deze image uploaden/flashen. Zelf de oscam deed hij zelf....  en ook een hele nieuwe settingslijst erin gezet.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, joker55 zei:

en de box opgestart ging hij deze image uploaden/flashen. Zelf de oscam deed hij zelf....  en ook een hele nieuwe settingslijst erin gezet.

 

Als die de oscam zelf doet is er toch een restore van een backup geweest.  Stel dat jij een rare plugin hebt geïnstalleerd op de oude image en die is gebackupped neemt die deze wel weer mee naar de nieuwe image. Hij kijkt meestal vooraf wat er in /backup of /var/backup staat.

 

Dus ja,  je kunt de backup weghalen en op een andere usb stick zetten en vervolgens opnieuw flashen, dan moet je wel letterlijk alles opnieuw instellen en handmatig de softcam installeren etc. Maar dan weet je wel zeker  dat de image echt schoon is.

 

Wat ook nog kan is dat een nieuwe image te zwaar is voor wat oudere hardware,  neem bijv.  een dreambox dm8000, als je daar openpli 8 of 9 op zet zit je ook soms  tegen radartjes aan te kijken. In dat geval kun je beter een iets oudere image proberen. 

 

Of het is hardware matig, misschien dat die te warm wordt? of echt defect aan het geraken is. 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

De OSCAM heb ik zelf ingesteld volgens dezelfde beschrijving als in de link beschreven is, dus:

 

====================================================================

OSCAM (SoftCam) installeren

 

Je kunt het onderstaande ook opstarten door op de blauwe toets van de AB te klikken maar ook via het Menu.

Klik achtereenvolgens op Menu -> VTI -> VTI panel -> VTI Software Manager

Wacht totdat de Pakketlist in beeld verschijnt en kies Softcams

Blader door de lijst totdat oscam verschijnt en kies de meest actuele versie oscam 1.20.xxxxx.

Druk in volgorde de groene toets (Installeren) in, gele toets (Execute) en groene toets (Start).

 

Kies na de voltooide Download en installatie op OK.

Klik hierna wederom op VTI Software Manager en kies Configurations - oscambutler.

Druk in volgorde de groene toets (Installeren) in, gele toets (Execute) en groene toets (Start).

Ga na de voltooide installatie met Exit terug naar het Hoofdscherm en herstart de GUI via het Menu - 

Afsluiten - GUI herstarten.

 

Na de succesvolle Herstart druk achtereenvolgens op Blauwe toets - VTI Cam Center - Groene toets om Oscam te starten.

 

Via herhaaldelijk op Exit te drukken weer terug naar de Hoofdpagina.

 

=======================================================================================

 

 

7 uren geleden, Codx zei:

. In dat geval kun je beter een iets oudere image proberen. 

 

En dat ga ik dan misschien ook eens proberen, als ik genoeg moed verzameld heb, en meer tijd heb.

Voorlopig werkt het weer.......

Mocht CD besluiten om de codering aan te passen (wat ik hier in diverse topics lees) flikker ik toch de hele zooi eruit. 

 

Blijft de huidige codering gewoon werken, komt er een nieuwe box, want ik begin steeds meer en meer te vermoeden dat de box toch op zijn eind loopt.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2024 om 12:14, Tonskidutch zei:

ik kan dus met deze informatie enkel adviseren een echt frisse nieuwe flash erin / op te zetten.

Via DCC_E2.exe kun je natuurlijk nog je softcam config op de pC halen en later terug zetten, maar meer zou ik niet backuppen.

 

het kost een beetje tijd maar ik heb dat ook al eens moeten doen en geen nieuwe box hoeven kopen

daarmee bedoelde ik hetgeen iets hierboven Codx ook schreef

alles vers en nieuw erop

 

en laat nu ook nog maar eens zien hoe je de mount op je NAS hebt aangemaakt

en die EPG waar ik over gesproken heb

 

De Vu+ Solo4 heeft ook een oproepbare webinterface net als de oscam webinterface maar dan zonder poorten.

Daar kun je alle instellingen laten zien en als screenshot hier erbij plakken

 

 

 

 

Solo4K is overigens nooit langzaam geweest

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Tsja, uiteindelijk heb ik ook alles vanuit scratch erop gezet, omdat het de eerste keer niet lukte.

Toen heb ik hem opnieuw geflashed, en ging het beter, daarna uren bezig geweest in diverse settings om eea opnieuw in te stellen, zelfs de tuner configuratie was hij kwijt.......dat ook weer opnieuw moeten doen met de vijf satellieten.

Maar goed, dat werkt ook weer.

hieronder de screen layout van de gemounte NAS.....daar vroeg je naar?

 

image.png.4e8a5f5ca0ee9a0aa46e2afc0264a14f.png

 

image.png.1604dc0d904658b3e84c61b8379ae912.png

 

Er wordt een aparte map aangemaakt (movie) waarin alle opgenomen opnames komen te staan.

Ik kan ook nog 1 map eronder gaan, dus de video (gedeelde map) en hierin staan video's die ik gedownload heb.

Zijn ook prima af te spelen via de VU+.

 

Maar je vroeg ook naar andere instellingen, welke precies?

Als ik op deze manier alle instellingen bekijk, en hier weergeef, dat zijn meer dan 30 paginaas, denk ik.

Lijkt mij niet zo geweldig,  dus naar welke instellingen heeft je voorkeur ??

Ik wil ze met alle liefde en plezier allemaal hier neer zetten, maar lijkt mij nutteloos......alleen diegene die je interesse hebben?

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

En EPG instellingen, maar op zich komen de EPG gegevens prima binnen voor alle zenders.:

 

 

epg.JPG

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...