Ga naar inhoud


Travelvision R6 & MZ-102, signaal verdwijnt (na eerst 'optimaal' te zijn)


Marver10

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Eerder koos ik steeds uit onwetendheid de automatische stand, 19,2 dus. Afgelopen dagen koos ik voor uitrichten op 23,5. Dat gaat toevallig al een paar dagen goed, m.u.v. het geval met de regendruppels op de LNB. Dat is dus nog niet ideaal want in een regenbui koop ik er dan nog niks voor. Maar het feit dat ie het al een paar dagen goed dat is in ieder winst. 

 

 

Maar bij beide opties ontvang ik alle zenders in ieder geval. 

aangepast door Marver10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet dus dat als je uitricht op de Astra 23,5 je beter signaal hebt op de 23,5. Dat heeft alle te maken dat je duo-lnb horizontaal staat. Nu je de schotel hebt uitgericht op de 23,5e, zal het signaal op de Duitse zenders wel iets minder zijn dan toen je de schotel uitrichtte op de Astra 19,2.
Maar ook nu heb je op de Astra 23,5 geen optimaal signaal omdat door de horizontale stand van de duo-lnb de antennes niet goed staan. In Nederland moet de duo-lnb (en ook de antennes in de duo-lnb 11 graden schuin staan. Aangezien elk streepje 7,5 graad skew is, moet de duo-lnb dus 1,5 streep schuin staan op ook de antennes in de juiste stand te krijgen, de vrijhangende kop hoger dan de kop in de klem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt inmiddels wel dat je tegen een leek praat die probeert hier wat op te steken maar voor wie dit alles af en toe Chinees is. Dus ik ga nog even door met de suffe vragen als dat mag:

 

Je bedoelt dus dat ik hier toch nog iets aan moet veranderen? Ondanks dat de automatische instelling stug blijft volhouden dat ie op 0 moet staan? En dan zou ik moeten gaan naar - 1,5? 

IMG_20240317_100936.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik weet niet precies welke ring je kunt verdraaien maar de vrijhangende kop van de Astra 23,5 moet in ieder geval hoger staan dan de kop in de klem. Waarschijnlijk zal het wel -1½ streep zijn en geen +1½ streep aan het kaartje van Europa te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...