Ga naar inhoud


opnames van Sat kopieren op harde schijf Pc


Hansw

Aanbevolen berichten

Beste , ik neem mijn sat programma,s  op op  een externe Hd  van WD   

Nu wil ik de opnames op mijn Pc kopieren  naar  een  TOSHIBA HD  die ik in een slede heb geplaatst   ( extra HD  aansluiting )

 

Als ik nu met de verkenner de apparatuur weergeeft zie ik deze extra HD  staan  ( Als  G  vermeld )

Maar als ik de Wd aansluit  op de USB van de PC  en de opgenomen programma, s  wil kopieren met optie kopieren naar  staat de Toshiba HD   ( letter G ) er niet bij vermeld 

Hoe kan ik de extra HD benaderen 

 

Mvg Hansa

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

Eerst moeten we weten, vanaf welke ontvanger. Een M7 ontvanger zal niet gaan.

Betreft het een Linux gebaseerde ontvanger, dan kan dit in de meeste gevallen wel. Probleem, die schijf staat in Linux, en dat leest Windows nog niet.

Kweetnie van W11. Nu zoek je een programma, dat Windows dat wel ziet. Google eens op ext2fsd of zoiets.

Eens dit programma geïnstalleerd, de Linux schijf activeren, en hopla, je ziet de schijf staan, en je kan kopiëren.

Als het een Linux is, met netwerkaansluiting, kan dit over het netwerk, en das niet zo omslachtig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik mij herinner van Rebox opnamen is dat die een ander fileformat hebben en niet zonder meer af te spelen zijn op een computer of ander afspeel apparaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste , om misverstand te voorkomen ik gebruik nog steeds  de REBOX 8220 

Ik heb in mijn PC in de wisselslede ( hot swap} een TOSHIBA HD geplaatst ; als ik met de verkenner kijk geeft hij deze weer als G 

Als ik nu de externe WD usb  van de REBOX aansluit op de PC om de opgenomen programma, s naar G te kopieren  geeft hij station G niet weer bij de optie kopieren naar .   

 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu helder...

 

Maar we schreven al, dat het filesystem op die Rebox hdd een is die Windows 10 of 11 niet zomaar kan lezen.

En dat je dat beter via het netwerk kan doen.

 

hier is een hele handleiding die je even goed moet doorlezen en dan gaat het zeker lukken... => https://www.rebox.tv/nl/wp-content/uploads/2021/01/Handleiding-Rebox-opname-afspelen-op-een-Windows-computer.pdf

 

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ton ,   bedankt is nu duidelijk 

Ik heb alleen de Rebox nog niet aangesloten op mijn router   ( vanwege de afstand  ) Nu las ik dat  je ook een dongle kan  aansluiten voor Wifi

Wat  raad je  aan  is een Lan kabel niet stabieler .

 

Mvg Hans   

Link naar reactie
Delen op andere sites

LAN is  niet per definitie stabieler maar het ligt ook een beetje aan je woning waar wifi door muren en vloeren heen moet.

Ik heb al vaker LAN kabels door huizen en in bureaus gelegd dus daar draai ik zelf mijn hand niet voor om.

Het ligt aan de rebox of die ook al de drivers heeft voor die wifi dongle.

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...