Ga naar inhoud


Slecht geluid bij opnames


rvqx
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb enkele ontvangers van Philips, allemaal type DSR 8121, een oud type met interne HDD. Ik neem op van BVN maar heb bij alle ontvangers dat het geluid slecht is, meestal na een poosje. Bij live kijken is het geluid altijd okay. Oude opnames geven wel een goed geluid, maar toen zat BVN nog niet op 19.2.

Wat kan de reden zijn en is er ook een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Misschien dat ik al 5 jaar niet meer naar BVN gekeken heb (die had ik op KabelDeutschland erbij) en is dat iets recents m.b.t. het geluid.

Destijds was het prima.

Op welke frequentie en audiopid staat BVN bij jouw?

 

Dat kan je niet zien bij een dsr8121

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 18-4-2024 om 23:01, rvqx zei:

Ik neem op van BVN maar heb bij alle ontvangers dat het geluid slecht is, meestal na een poosje. Bij live kijken is het geluid altijd okay.

Heb je ook al eens een opname afgeluisterd van een andere zender of is het alleen bij BVN?

 

Ik ben bang dat het een software of decoding hardware probleem van die ontvanger is.

 

Het zijn ontvangers uit 2008, 16 jaar is bij dit soort ontvangers antiek te noemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties. Waarschijnlijk is er dus niets aan te doen. Ik zal nog proberen hoe het is bij een andere zender, maar dat is voor mij niet zo interessant, omdat ik in Spanje eigenlijk alleen naar BVN kijk. Ook in Nederland heb ik problemen met het geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Ik mag ervan uitgaan dat deze ontvangers aan het eind van hun leven zijn.

Nog knap dat ze het 16 jaar hebben uitgehouden, in de begintijd van de satelliet ontvangst ging de techniek sneller en moest je veel vaker een nieuwe ontvanger aanschaffen om beeld te behouden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij opname van Eurosport duits geeft het geluid problemen.

Als ik de opname opnieuw afspeel geeft hij op een andere manier slecht geluid. Het lijkt er dus op dat het niet aan de opname ligt, maar tijdens de weergave ontstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...