D-box Geplaatst: dinsdag om 14:54 Geplaatst: dinsdag om 14:54 Op 15-9-2025 om 15:28, bellejt zei: https://www.luxsat.eu/handleidingen/Diseqc_motor/installatie_diseqc_motor.html Ook namens mij super bedankt ❗ Nu kan elke member het zelf doen. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
a33 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Op 15-9-2025 om 15:10, Mojo zei: Dan kan het nooit goed gewerkt hebben! Deze hoort op 51graden te staan Dit lijkt me toch echt een elevatieschaal, dus dan staat de motorelevatie zo slecht nog niet afgesteld. Voor wat betreft de schotel-elevatieschaal: Ik herinner me niet een duidelijke analyse of conclusie in dit topic of nu de elevatiewaarden van de ene kant van de beugel (Y, zie foto van ma. 15 september 2025, 13u49), of van de andere kant van de beugel (X, zie het plaatje in Bruno's post van 12 juli 2024, 21u39), de feitelijke elevatiewaarden weergeven voor deze schotel. Naar mijn idee kan er dus voorlopig niet echt een zinnig oordeel gegeven worden over die schaal-afstelling. Behalve dan, dat Bruno waarschijnlijk niet voor niets meldde dat het gewoon gewerkt heeft; ik geloof hem daarin. Maar misschien staat er in dit topic wel iets over de toepasselijke elevatiewaarden-schaal van de schotel, en herinner ik me het verkeerd? Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen