Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Dit is de latere versie, welke van de wagen losgemaakt kon worden.

Om zeker te zijn van een verbinding werd een paar dagen voor de live verbinding een proefverbinding gemaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Uit de oude doos.

• Bedankt 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
57 minuten geleden, ceesv zei:

Dit is de latere versie, welke van de wagen losgemaakt kon worden.

Om zeker te zijn van een verbinding werd een paar dagen voor de live verbinding een proefverbinding gemaakt.

Zo oud ben ik nou ook weer niet, ik ken alleen degene die als een soort afzetbak werkte.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

In mijn tijd bij de televisie in Canada werden verbindingen naar ons zendercentrum in opdracht gegeven aan Bell Canada of ATT. Daar bestelde je een audio en video lijn en zij deden dan de rest. Bell regelde ook de Telemetrie verbindingen naar het hele zender netwerk. 
Het “ENG” team voor nieuws deed alles nog op 16 mm film opnemen. 
Die opnamen kwam direct in de film ontwikkeling en werden na het editen direct vanaf de telecine de live nieuws uitzending ingespeeld. 
Daarna kwamen de eerste RCA TK76 camera’s met aparte draagbare decks. U-Matic lowband decks waren dat. 

Stay delulu !

Geplaatst:
28 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

In mijn tijd bij de televisie in Canada werden verbindingen naar ons zendercentrum in opdracht gegeven aan Bell Canada of ATT. Daar bestelde je een audio en video lijn en zij deden dan de rest. Bell regelde ook de Telemetrie verbindingen naar het hele zender netwerk. 

Deze constructie is dan toch vergelijkbaar met PTT destijds?

29 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Het “ENG” team voor nieuws deed alles nog op 16 mm film opnemen. 
Die opnamen kwam direct in de film ontwikkeling en werden na het editen direct vanaf de telecine de live nieuws uitzending ingespeeld. 
Daarna kwamen de eerste RCA TK76 camera’s met aparte draagbare decks. U-Matic lowband decks waren dat. 

Film?? Daar kan ik mij nauwelijks iets bij voorstelllen.. Ja, je schrijft het. U-Matic was wereldberoemd.

Geplaatst:

In 1977 toen ik daar begon werd het meeste nieuws van de nieuwsteams op film opgenomen. 
16 mm was zo slecht nog niet en het was binnen minuten ontwikkeld. We hadden daar een eigen afdeling voor. 
Editing op Steenbecks en hup op de telecine ermee. 
Een jaar later deden dan de ENG camera’s hun intrede. En toen was het heel snel afgelopen met film. 

Stay delulu !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen