Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben een beetje radeloos aan het worden 1 van de 2 VU+ Uno4K SE tuners verliest de laatste tijd ontvangst. Het signaal wil wel eens terugkomen, soms na allerlei gerommel aan de tuner/kabel, maar naar mijn mening doen we niet echt iets. Om temperatuur problemen uit te sluiten heb ik een ventilator op het koelblok gemonteerd, helaas valt het signaal nog steeds weg. De bewuste tuner is in woning B. In Woning A heb ik dezelfde tuner, beide tuners zitten op dezelfde EMP Multiswitch. Tuner A heeft altijd signaal.

Er zijn naar mijn mening 3 mogelijke oorzaken, maar zonder echt te kunnen meten, weet ik niet wat de oorzaak is. 

• tuner/tuner board defect (tuners om wisselen geeft geen duidelijk uitsluiting, tuner B doet het op plek van Tuner A en visa versa)
  • Coax kabel naar tussen switch en tuner is slecht
  • potentiaalverschil problemen?

Zijn er nog tips hoe ik echt tot de essentie van het probleem kom, zodat ik het probleem echt kan oplossen. 

aangepast door Videodokter

Geplaatst:
33 minuten geleden, Videodokter zei:

Zijn er nog tips hoe ik echt tot de essentie van het probleem kom, zodat ik het probleem echt kan oplossen. 

EMP's wisselen

LNB's wisselen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
2 minutes ago, Mojo said:

EMP's wisselen

LNB's wisselen

EMP, ik heb al wel poorten op de switch gewisseld, zonder resultaat. LNB's wisselen, daarvan snap ik nog niet hoe dit het probleem zou kunnen oplossen. Temeer omdat de tuner in woning A, nooit problemen geeft. LNB's wisselen is ook iets lastiger, dus als het niet nodig is, doe ik dat liever niet. 

Geplaatst:
8 minuten geleden, Satterdam zei:

ontvanger kan nieuwe elco's nodig hebben. als ze bol staan dan zeker vervangen

Volgens mij is dat al uitgesloten

Geplaatst:

Wissel beide ontvangers van woning.

Blijft de fout in woning B, dan zit de fout in de lnb , switch of kabel.

Gaat de fout mee naar woning A, dan zit de fout in het toestel.

Simpel

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
19 uren geleden, Videodokter zei:

LNB's wisselen is ook iets lastiger, dus als het niet nodig is, doe ik dat liever niet. 

Maar kan defect zijn. Ik vermoed dat er water in zit.

2 uren geleden, jeevanhoof zei:

Wissel beide ontvangers van woning.

Is al gebeurt!

Geplaatst:

is een externe voeding dus die kan ook wel op het laatste lopen.Zoals gezegd boxen van plaats verwisselen dan sluit je al veel uit

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst: (aangepast)
20 uren geleden, Videodokter zei:

om wisselen geeft geen duidelijk uitsluiting, tuner B doet het op plek van Tuner A en visa versa)

Lezen jullie dit?

aangepast door Mojo

Geplaatst:

zeker maar niet de ganse box  Hij vermeld ook nergens of het de twin versie of de singel versie is.Waarom trouwens een EMP multiswitch gebruiken voor 2 boxen ? 2  verschillende woningen en hoe zijn de kabels verdeelt ?   FTA of gecodeerd (share ) enzoverder

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:
2 hours ago, bellejt said:

zeker maar niet de ganse box  Hij vermeld ook nergens of het de twin versie of de singel versie is.Waarom trouwens een EMP multiswitch gebruiken voor 2 boxen ? 2  verschillende woningen en hoe zijn de kabels verdeelt ?   FTA of gecodeerd (share ) enzoverder

Ter aanvulling, om het beeld compleet te maken EMP multiswitch 17/8 (er waren ooit meerdere tuners, niet gebruikte poorten zijn afgesloten met weerstand) zit in woning A. Woning A en B bevinden zich naast elkaar. Omdat ik nooit problemen heb ervaren in woning A, zowel met Tuner A als Tuner B. Zou je eerder kunnen denken aan de kabel in woning B naar de multiswitch. Tuner A heeft ook nooit problemen in woning B, wanneer ik test. Lange duurtesten heb ik niet kunnen doen met Tuner A in Woning B. Gister middag, ten tijde van mijn post, was er weer geen beeld op Tuner B in woning B, vandaag weer wel.

Naar mijn mening kan ik de 4 LNB's uitsluiten als oorzaak, tuner A heeft nooit problemen.

De multiswitch lijkt mij ook uitgesloten, ik heb de uitgaande aansluitingen naar de tuners omgewisseld.

Het lijkt er sterk op dat ik 't in de kabel  moet zoeken, maar waarom de tuner vandaag weer functioneert.... vocht in de kabel? tja de afgelopen weken was er nauwelijks vocht/regenval, en juist gisteravond heeft het geregend en vandaag doet Tuner b het weer..

Het gaat om FTA en gecodeerd, ik kan echt zien aan de tuner dat het betrekking heeft op het gehele signaal dmv de signal finder. 

Voeding lijkt het ook niet te zijn, externe voeding heb ik ook wel eens omgewisseld tussen de 2. 

Geplaatst:

Dan zou ik om te beginnen een paar cm van de coax knippen,

Aan de LNB's en of switch.

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

vermoed dat je 2 kabels hebt naar woning B dus kan je toch de kabels verwisselen als B geen ontvangst heeft ? Dan weet je het direct of het de kabel is als het probleem mee verhuist

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen