Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Meestal lukt het mij ahv een goede handleiding om iets te installeren maar nu snap ik het even niet, zal wel aan mijn leeftijd liggen (bijna 81)...😂 dus heb ik wat hulp nodig.

Ik gebruik al enige tijd een Bluetooth Adapter Taotronics TT-BA09, zie bijgaande handleiding, en dit functioneert uitstekend.

Nu gebruik ik de Bluetooth adapter om vanuit mijn iPhone het geluid van Radio zenders naar mijn 2 analoge Bose (computer) boxen te streamen.

De boxen zijn dmv een 3.5 Jack plug op de AUX poort van de adapter aangesloten en dat gaat prima.

Als ik de (bijgevoegde) handleiding zo lees dan kan ik 2 verschillende Apparaten via Bluetooth verbinden en de TT-BA09 zou deze dan moeten onthouden.

De Bluetooth verbinding met mijn iPhone gaat prima maar ik wil ook mijn Samsung Smart TV via Bluetooth met de adapter verbinden maar dat is mij nog niet gelukt, waarschijnlijk interpreteer ik de Duitse / Engelse handleiding niet goed.

Overigens herkent de TV via Bluetooth de adapter en kan ik verbinden maar verder kom ik niet.

Wij gaan over ruim 2 maanden weer in Spanje overwinteren en het is dan de bedoeling dat ik overdag op mijn iPhone radio zenders via de boxen beluister en 's-avonds het geluid van de TV via de boxen afspeel.

Dus is het dan switchen tussen het geluid vanuit mijn iPhone en het geluid van de TV.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan diegene mij op weg helpen?

Waarschijnlijk doe ik iets in de volgorde van de handelingen fout.

Handleiding TaoTronics TT-BA09 Bluetooth Adapter.pdf

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Ik heb een JBL speaker, en hier gaat het switchen eenvoudig door de bluetooth knop kort te drukken. Misschien gaat het ook zo.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Bedankt maar op mijn adapter zit alleen een AAN- / UIT knop en niet een soort Bluetooth knop.

Geplaatst:

Use in RX Mode | Automatic Re-connect
TT-BA09 Pro can remember the devices paired previously, and will attempt to pair with the last connected devices (up to 2 devices) automatically once it is turned on.

Oftewel staat er: het onthoudt de eerder aangemelde apparaten, en probeert het laast aangesloten apparaat aan te sluiten, zodra het aangezet wordt.

Je zal dus de BT van de zender uit moeten zetten om de andere te kunnen aan te sluiten.

Geplaatst:

Zo had ik het ook begrepen maar het werkte niet….

Begrijp ik nu dat ik het volgende zou moeten doen…

Stel dat de laatste verbinding met de iPhone was en ik wil naar het geluid van de TV overschakelen.

Moet ik dan de verbinding van de iPhone met de adapter verbreken om verbinding te kunnen maken met de TV zodat het geluid vanuit de TV via de boxen wordt afgespeeld?

Andersom zou ik dan de verbinding met de TV moeten verbreken om het geluid vanuit de iPhone weer op te boxen te horen, correct.

Zo ja, dan ga ik dat morgen op onze Samsung Smart TV proberen.

Geplaatst:

Ik denk dat je de BT van de iPhone uit moet zetten om de tv te kunnen connecten. Andersom tv uitzetten en de iPhone BT aanzetten. En dan power on op de ontvanger. Meer weet ik ook niet.

Geplaatst:

Ok bedankt maar als dat de procedure zou moeten zijn dan laat ik het erbij zitten want dat is natuurlijk best omslachtig als je dat 2x per dag moet doen.

Dan ga ik wel naar het eigen geluid van de TV luisteren en gebruik de boxen alleen voor de radio vanaf mijn iPhone.

Geplaatst:

De BT uitzetten op je smartphone is toch zo gebeurd. 

Ik weet niet hoe het bij een iPhone werkt maar bij android is het van boven het scherm naar onder vegen en op de juiste tegel klikken of schuifje verplaatsen.

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Het is volgens mij de vraag of de Bluetooth van de tv 2-weg is. Maw, kan jouw tv geluid uitzenden of alleen ontvangen? 

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen