Mimisiku Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Ik bezit diverse ontvangers (hobby) varierend van Dreambox, VU+, Coolstream, Technisat, Xsarius etc. De VU+ Turbo SE heb ik ook ooit gekocht. Dit is een DVB-C/T2 USB tuner die werkt op alle VU+ ontvangers vanaf VTi 14. Hij heeft minimaal kernel 3.18 nodig en werkt derhalve op de VU+Zero4K, Solo4K, Uno4K(se), Duo4K(se) én uitzonderingsgewijs ook op de SoloSE v2…. Uitgangspunt is dat de tuner het HEVC protocol ondersteunt (H.265). Dit moet in de hardware (SoC) aanwezig zijn. De USB stick is puur en alleen de tuner. Het signaal wordt doorgestuurd naar de interne SoC. De USB stick werkt, maar USB tuner zijn qua werking niet optimaal… Mijn tip blijft: koop een (goedkope) ontvanger waar DVB C/T2 al inzit of neem gewoon een Digitenne ontvanger over. Als je uitsluitend FTA kijkt heb je ook geen abo nodig…. Voor simpel FTA heb je geen ‘dikke’ ontvanger nodig… Zijn sowieso goedkoper dan de - eventuele - aanschaf van een USB tuner (€59)… Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Je maakt het met de omschrijving naar wat je op zoek bent niet makkelijker voor ons. Een pure DVB-T2 USB of Plug and Play insteek tuner voor je Vu+ Solo4K die werkt is er niet. Oude modellen inclusief de verouderde drivers ervoor adviseer ik dus ook niet. Plug and play betekend dat de drivers reeds in het image zijn opgenomen en altijd meteen werken. Plug and Play <aka> insteek tuners voor op de printplaat van de receiver voor DVB-T2 is er alleen voor in de UNO4K SE en DUO4K SE. (puur terrestrisch) Plug and Play <aka> insteek tuners voor op de printplaat van de receiver voor DVB-C/T2 is nergens meer te koop. (dus het is of Kabel of Terrestrisch) De VU+ Turbo DVB-C/T2 Hybrid Tuner die overigens maar op één DVB-systeem tegelijk kan draaien (dus het is of Kabel of Terrestrisch) zou een optie kunnen zijn. Ik vermelde hem niet omdat je in een eerder Topic als vraag stelde of er één Open Source receiver is voor 3 tuners. Aantal of soort vermelde je niet in je vraag? Maar net als @Mimisiku reeds adviseerde koop liever een specifieke receiver voor DVB-T2 of kijk naar je TV die meestral een DVB-T2 ingebouwd heeft. 3 uren geleden aangepast door Tonskidutch of Make You Feel My Love Bryan Ferry
Mojo Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 1 uur geleden, Only-FTA zei: De box is niet in mijn bezit, noch in mijn bereik, helaas. Ik ben nog aan het uitzoeken welk apparaat dvb-t2 EN dvb-s2 tuners heeft. Zoek je een Solo 4K met een DVB-C/T2 tuner dan? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Only-FTA Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 16 minutes ago, Mojo said: Zoek je een Solo 4K met een DVB-C/T2 tuner dan? Bedankt voor de uitleg maar het blijft voor mij abracadabra. Ik zoek een box met T2 en S2 liefst twee S2 tuners ivm opnames. Nu kijk ik via een Edision Mega, maar het zappen is erg traag, en 1 S2 tuner is stuk wat de opneem mogelijkheden beperkt.. En ik wil EEN a.b. gebruiken en EEN apparaat. 2e hands komt in principe solo 4k of Ultimo 4k in aanmerking mits de juiste T2 en S2 tuners. Nieuw wellicht toch de Zgemma H7S die eerder is genoemd?
bellejt Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC COMBO DVB-S2X en DVB-C/T2 Dual WIFI Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen