Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Zo dicht bij de evenaar is die opstelling niet ongebruikelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
54 minuten geleden, HugoH zei:

dat had ik hier al eerder meegedeeld, maar niet iedereen deelt mijn mening...via lnb Astra 1 kijk ik nu Hispasat 30°W...LOL Ik vond de opstelling al zeer raar, opmerkelijk...dank u voor uw inzicht !

Je moet nog veel leren Hugo. Dit zijn lnb-opstelling richting evenaar die gewoon werken.

image.png.f2b39e52551c8b41929e71ef6c967967.png

image.png.7bd6594ddfddca4c3935aca23f9f2fe3.png

image.png.05704bd6a672b33ee8d741870bcdf4bd.png

image.png.fbaaf39a14673f1459715d359f875407.png

Nigeria.jpg

Geplaatst:
44 minuten geleden, Sprietje zei:

Als je signaal hebt, betekent dit alleen dat de lnb voeding krijgt van de satelleitontvanger. Als het signaal nul of nagenoeg nul is (tot maximaal 10-15% afhankelijk van de software in de satellietontvanger), betekent dat de lnb geen voeding krijgt.

Dat jij dus signaal ziet op satellieten waar de schotel helemaal niet op uitgericht is, is dus heel normaal. Je bewering dat je alle zenders van die satellieten zelfs in kunt scannen is helemaal niet waar. Bekijk de ingescande zenders maar eens aandachtig en je zult zien dat dit zenders zijn van de satelliet waar de schotel (lnb) wel op uitgericht staat, de Nilesat of Hotbird.

Vergelijk de zenders maar eens met de site https://www.lyngsat.com/Nilesat-201-301-and-Eutelsat-7-West-A.html en https://www.lyngsat.com/Hotbird-13F-13G.html

Ik vermeldde wel dat ik Hispasat op 30°W kan zien...en die zenders zijn helemaal niet terug te vinden op Hotbird.. Dat ik geen signaal zie op Astra is volgens te wijden dat deze de sat ook niet ziet, en dus niets ontvangt...

Geplaatst:

Dus je kunt de Nilesat op 7W en de Hispasat op 30W beide ontvangen met die ene lnb?

Maar hoe dan ook, je zult de schotel eerst goed moeten uitrichten op de Hotbird 13 voordat je de lnb van de Astra 19,2 kunt afstellen maar het lijkt er op dat je dat niet begrijpt. Maar heb je nu al eens bekeken hoe weinig bekende zenders je van de Astra 19,2 in Caïro kunt ontvangen?

Geplaatst:
2 minuten geleden, Sprietje zei:

Dus je kunt de Nilesat op 7W en de Hispasat op 30W beide ontvangen met die ene lnb?

Je zou ook een echt antwoord kunnen geven!

50 minuten geleden, HugoH zei:

Ik vermeldde wel dat ik Hispasat op 30°W kan zien

Nee, die zie je niet. Je hebt de naam Hispasat gekozen. 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
13 minuten geleden, Sprietje zei:

Maar hoe dan ook, je zult de schotel eerst goed moeten uitrichten op de Hotbird 13 voordat je de lnb van de Astra 19,2 kunt afstellen maar het lijkt er op dat je dat niet begrijpt. Maar heb je nu al eens bekeken hoe weinig bekende zenders je van de Astra 19,2 in Caïro kunt ontvangen?

van Astra ontving ik niets... Heb nu even enkel Hotbird rechtstreeks aangesloten, en kan daarop kijken. Volgende maand ga ik even naar huis in Belgie, en neem dan mijn satellietzoeker mee, om dan antenne zelf te herpositioneren...

Zojuist, HugoH zei:

van Astra ontving ik niets... Heb nu even enkel Hotbird rechtstreeks aangesloten, en kan daarop kijken. Volgende maand ga ik even naar huis in Belgie, en neem dan mijn satellietzoeker mee, om dan antenne zelf te herpositioneren...

Geplaatst:
3 minuten geleden, HugoH zei:

Waarom krijg ik nu geen antwoord op mijn vraag of je de Nilesat en de Hispasat op dezelfde lnb ontvangt?

Geplaatst: (aangepast)
8 minuten geleden, Sprietje zei:

Waarom krijg ik nu geen antwoord op mijn vraag of je de Nilesat en de Hispasat op dezelfde lnb ontvangt?

Hispasat ontvang ik via Hotbird of Astra lnb...niet via Nilesat lnb... via beide lnb's heb ik signaal van 30% voor de Hispasat

aangepast door HugoH

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...