Pedro4 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Hoi, Ik gebruik mijn vuduo4k se voor satelliet ontvangst. Ik heb 3 koppen op de schotel gericht. Op mijn vorige solo 4k had ik 4 tuners. Dus 4 coaxkabels aangesloten. De vu duo 4k se heeft aan de achterkant 2 coax aansluitingen dus 2 tuners. Ik wil dus 4 tuners maar lees dit waar ik niets van snap. Wat is een DVB-S2 FBC of een DVB-C FBC Twin Tuner? Een DVB-S2 Twin Tuner FBC beschikt over 8 demodulatoren. Dit is gelijk aan een ontvanger met 8 standaard DVB-S/S2 tuners. Dit is een unieke 8 tuner in 1 techniek. Hierdoor kunt u icm een Unicable lnb tot 8 kanalen op verschillende transponders tegelijkertijd bekijken, streamen of opnemen. Bij twee standaard schotelverbindingen (bijv Twin-LNB) is het mogelijk om met deze unieke FBC techniek 2 gescheiden signalen te verwerken. Hiernaast worden door de FBC techniek de 2 gescheiden signalen doorgelust naar 6 extra interne tuners die in de doorlusmode werken. Hierdoor kunt u tv-kanalen uit 8 verschillende transponders van 2 verschillende satellieten (bijv. Astra 1 en Astra 3) tegelijk bekijken, streamen of opnemen. Ik wil meerdere programma's opnemen en kijken dus wil ik 4 tuners of is dat niet nodig met bovenstaande techniek die ik niet snap? Of gewoon 2 tuners erbij zetten en klaar? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden Je hebt 8 tuners in een tunerblik tot je beschikking die je binnen een kwadrant kunt gebruiken. Dus bijvoorbeeld voor zenders die allemaal horizontaal gepolariseerd zijn in de hoge of lage band. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pedro4 Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) 6 minuten geleden, ceesv zei: Je hebt 8 tuners in een tunerblik tot je beschikking die je binnen een kwadrant kunt gebruiken. Dus bijvoorbeeld voor zenders die allemaal horizontaal gepolariseerd zijn in de hoge of lage band. sorry snap ik niet. ik had eerst 4 coaxkabels aangesloten en kon alles opnemen tegelijk enz enz nu heb ik maar 2 aansluitingen dus minder opnemen en kijken? eerst de vu solo 4k en nu de vu duo 4k se 3 uren geleden aangepast door Pedro4 DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden Omdat je met de oude techniek voor elke zender een tuner en kabel nodig had. Met de nieuwe techniek kan je 8 enders tegelijk opnemen met een tunerblik, zolang ze allemaal hetzelfde gepolariseerd zijn. Met 2 blikken en ieder blik zijn eigen kabel kan je 16 zenders tegelijk opnemen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pedro4 Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden 14 minuten geleden, ceesv zei: Omdat je met de oude techniek voor elke zender een tuner en kabel nodig had. Met de nieuwe techniek kan je 8 enders tegelijk opnemen met een tunerblik, zolang ze allemaal hetzelfde gepolariseerd zijn. Met 2 blikken en ieder blik zijn eigen kabel kan je 16 zenders tegelijk opnemen. Hoi Ceesv bedankt. Lastig verhaal maar snap ik het goed dat ik met 2 kabels genoeg kan opnemen en kijken met de vu duo 4k se net zoals met de 4 kabels op de vu solo 4k ? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden De enige beperking is dat je met 2 tuners maxamaal 2 kwadranten ter beschikking hebt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pedro4 Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 33 minuten geleden, ceesv zei: De enige beperking is dat je met 2 tuners maxamaal 2 kwadranten ter beschikking hebt. ja dat zegt me niets. misschien toch een dubbele tuner erbij zetten dan is het altijd goed. de kabels liggen er toch. kost 100 euro maarja DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Pedro4 Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden 1 uur geleden, ceesv zei: De enige beperking is dat je met 2 tuners maxamaal 2 kwadranten ter beschikking hebt. kwadranten? heeft dat te maken met de hoek van de satellieten? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen