MrDish Geplaatst: donderdag om 21:22 Auteur Geplaatst: donderdag om 21:22 Ff gerommeld in Malle Pietje zijn schuurtje De kleine in het midden moet ik hebben Con. Alleen deze is van Koper.
Con Geplaatst: donderdag om 21:25 Geplaatst: donderdag om 21:25 (aangepast) Dat is een knelkoppeling maar omdat er water doorheen gaat zal de temperatuur nooit boven de 120gr komen als er wat overdruk is. Dus even bij Teesing kijken die gaan veel verder dan 200gr. zoals eerder aangegeven met link. donderdag om 21:26 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Alventali Geplaatst: donderdag om 21:25 Geplaatst: donderdag om 21:25 23 minuten geleden, MrDish zei: alleen de pomp die het water rondpomp ,die draait. voor de rest is de gaskraan dicht. zodra het douchen wordt ,gaat de Cv ff aan met de gaskraan open Maar waarvoor dan die knelkoppelingen voor ruim 200 graden. Ik mag toch hopen dat je jezelf een beetje hebt in gelezen betreffende een houtkachel aan sluiten op een bestaande CV installatie. Dan heb je minimaal een warmte wisselaar nodig met thermische beveiliging die er voor zorgt dat er geen kokend water je systeem ingaat. Als jij vermoed dat dat ruim tegen de 200 graden gaat zijn ga je dus stoom creëren in je CV installatie. Dan zou ik het telefoon nummer van het brandwonden centrum maar goed in de buurt houden. 1 Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Con Geplaatst: donderdag om 21:28 Geplaatst: donderdag om 21:28 (aangepast) 3 minuten geleden, Alventali zei: Maar waarvoor dan die knelkoppelingen voor ruim 200 graden. Ik mag toch hopen dat je jezelf een beetje hebt in gelezen betreffende een houtkachel aan sluiten op een bestaande CV installatie. Dan heb je minimaal een warmte wisselaar nodig met thermische beveiliging die er voor zorgt dat er geen kokend water je systeem ingaat. Als jij vermoed dat dat ruim tegen de 200 graden gaat zijn ga je dus stoom creëren in je CV installatie. Dan zou ik het telefoon nummer van het brandwonden centrum maar goed in de buurt houden. @MrDish doet wel vaker gevaarlijke experimenten weet ik nog van jaren terug... Ik hou mijn hart vast iedere keer... donderdag om 21:29 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Mojo Geplaatst: gisteren om 06:20 Geplaatst: gisteren om 06:20 8 uren geleden, Con zei: @MrDish doet wel vaker gevaarlijke experimenten weet ik nog van jaren terug... In welke richting moet ik kijken om de vuurbal te zien?? 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
MrDish Geplaatst: gisteren om 08:07 Auteur Geplaatst: gisteren om 08:07 1 uur geleden, Mojo zei: In welke richting moet ik kijken om de vuurbal te zien?? En ,zie je hem De Zon.
Mojo Geplaatst: gisteren om 09:02 Geplaatst: gisteren om 09:02 53 minuten geleden, MrDish zei: En ,zie je hem De Zon. Ja, heb ze op zien komen. Maar geen: y_yrUe.mp4 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 09:48 Moderator Geplaatst: gisteren om 09:48 We hebben beeld! 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: gisteren om 09:57 Auteur Geplaatst: gisteren om 09:57 53 minuten geleden, Mojo zei: Ja, heb ze op zien komen. Maar geen: y_yrUe.mp4 Sorry , maar ; heb ze !?
Alventali Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Dit wil ik er ook nog even over kwijt. Nog een reden om het sterk af te raden. Verzekering en de gasketelwet Niet-toegestaan: Het is sinds 1 april 2022 verboden om zelf cv-ketels, radiatoren of andere onderdelen van de installatie te installeren, te repareren of aan te passen. Gasketelwet: Deze wet is bedoeld om koolmonoxidevergiftiging te voorkomen en vereist dat alleen installateurs met een officieel certificaat werkzaamheden aan gasverbrandingsinstallaties mogen uitvoeren. Verzekeringsdekking: Bij een installatiefout door een niet-gecertificeerde installateur, vervalt uw recht op verzekeringsdekking bij schade (zoals brand, waterschade of gaslekken). 1 Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Moderator ceesv Geplaatst: 13 uren geleden Moderator Geplaatst: 13 uren geleden Galvanische corrosie is ook nog een dingetje wat gaat spelen wanneer je koper in die kachel in contact gaat brengen met bijvoorbeeld gietijzer. Dit soort projecten is letterlijk spelen met vuur. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden 10 uren geleden, Alventali zei: Dit wil ik er ook nog even over kwijt. Nog een reden om het sterk af te raden. Verzekering en de gasketelwet Niet-toegestaan: Het is sinds 1 april 2022 verboden om zelf cv-ketels, radiatoren of andere onderdelen van de installatie te installeren, te repareren of aan te passen. Gasketelwet: Deze wet is bedoeld om koolmonoxidevergiftiging te voorkomen en vereist dat alleen installateurs met een officieel certificaat werkzaamheden aan gasverbrandingsinstallaties mogen uitvoeren. Verzekeringsdekking: Bij een installatiefout door een niet-gecertificeerde installateur, vervalt uw recht op verzekeringsdekking bij schade (zoals brand, waterschade of gaslekken). Oke , weten we dat , maar wat heeft dat met mij te maken. blaas hier de warme lucht uit de wisselaar middels een luchtpompje . 9 uren geleden, ceesv zei: Galvanische corrosie is ook nog een dingetje wat gaat spelen wanneer je koper in die kachel in contact gaat brengen met bijvoorbeeld gietijzer. Dit soort projecten is letterlijk spelen met vuur. Wees niet bevreest . koppelingen hangen of zitten hier vrij tussen de leiding van de wisselaar
Alventali Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 1 uur terug, MrDish zei: Oke , weten we dat , maar wat heeft dat met mij te maken. blaas hier de warme lucht uit de wisselaar middels een luchtpompje . Dat heeft met jou te maken omdat je in het geheel niet duidelijk bent in wat exact de bedoeling is. En het er op leek/lijkt als of je de houtkachel middels een leiding rechtstreeks op je bestaande installatie wilt aansluiten. Vandaar die opmerking en ook die van Ceesv Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
MrDish Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Ik vroeg om Knelkoppelingen voor In een houtkachel , begint er 1 er die heeft het over klembanden. En de rest mag je raden wat ik naderhand dacht .
ton68 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) 28 minuten geleden, MrDish zei: Ik vroeg om Knelkoppelingen voor In een houtkachel , begint er 1 er die heeft het over klembanden. En de rest mag je raden wat ik naderhand dacht . Misschien is bij je zelf ter rade gaan. Je stelt hier allerlei mysterieuze vragen zonder aan te geven wat je nou precies wilt. Ja ik ben installateur en krijg ook vaak de meest vreemde vage figuren op bezoek (zonder enige kennis van zaken) zoals jij met onzinnige vragen. Ik mag hopen dat jij met je experimenten geen anderen in gevaar gaat brengen. Nog afgezien van jou nonchalante replies die meer dan irritant zijn. MrDish. 1 uur geleden aangepast door ton68
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen