kees321 Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Aha, er is weer een update zag ik. Even installeren dacht is, dat duurde best lang, blijkbaar veel veranderingen. Maarrrr, na herstart wel een welkomst scherm maar verder niet. Wel toegang via telnet, herstart gedaan, zelfde resultaat. De webinterface werkt ook niet, de opname bestanden kan ik wel bereiken. Het gaat om mijn oude-trouwe Vu+ ultimo Wat nu, iemand een goed idee ? Of terug naar 9.1 ? Ja, ik zou het op https://forums.openpli.org kunnen/moeten vragen, maar daar kwam ik nog niet eerder.
Codx Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Als je er niet meer in komt wordt het lastig. Je kunt als je autobackup had ingesteld een nieuwe 9.1 of meteen 9.2 image flashen en je instellingen terug zetten. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
kees321 Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Nou ja, ik kom er wel in via telnet, is er zoiets als een "safe mode" oid ? ( jaja, ik heb al gezocht maar nog niet gevonden )
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Met alle respect, de OpenPli 9.2 is niet bedoeld voor de oude Ultimo. Neem VTI 15.0.4 die werkt heel goed op de Ultimo en met de ObelixFHD skin ziet het er ook nog puntgaaf uit. Robert De Niro Is Waiting Bananarama
kees321 Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Daar kom ik nu ook achter, maar ja, 9.1 werkte prima. Dus heb ik iets gerepareerd wat niet stuk was 😆 Ik heb hier een ontvanger met VTi er op, daar kan ik helemaal niets mee, het zal wel logisch zijn allemaal, wennen zoals bij alle software maar ik begin er niet meer aan. Jaren terug op aanraden van Giant2000 had ik dat al geprobeerd, dat heeft me toen veel tijd gekost zonder resultaat. De ontvanger met VTi er op is een duo (was van Giant2000) daar ga ik OpenPLi opzetten maar helaas kunnen er maar 2 tuners in, jaja een luxeprobleem. 22 minuten geleden, Tonskidutch zei: met de ObelixFHD skin Dat kan ik nog proberen, als ik kan ontdekken hoe dat moet. 22 minuten geleden, Tonskidutch zei: ziet het er ook nog puntgaaf uit. Hum, dat zie ik niet direct als een pluspunt, het gaat mij om de functionaliteit. 3 uren geleden aangepast door kees321
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Die skin is alleen bedoeld voor VTI images daar het een python 2 betreft en geen python 3 zoals in Openpli. Dus alles naar eigen wens en smaak. Alleen meld OpenPli dat ze de oude Ultimo niet verder meer supporten, dus als er bugs komen moet je alles zelf oplossen. Robert De Niro Is Waiting Bananarama
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 7 minuten geleden, kees321 zei: Hum, dat zie ik niet direct als een pluspunt, het gaat mij om de functionaliteit. 1 minuut geleden aangepast door kees321 De functionaliteit is exact hetzelfde exact hetzelfde... dingetjes staan op andere plaatsen in het image Robert De Niro Is Waiting Bananarama
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden nog enkele voorbeeldjes van ObelixFHD skin voor de VTI mannen Robert De Niro Is Waiting Bananarama
Codx Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 51 minuten geleden, Tonskidutch zei: Met alle respect, de OpenPli 9.2 is niet bedoeld voor de oude Ultimo. Waarom brengen ze 'm dan uit ? Hij zou gewoon moeten werken en ik verwacht dat die ook werkt mits schoon geïnstalleerd. Of het snel genoeg is ja dat is een ander verhaal. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Ja er zijn ook wel vaker soortgelijke vragen op het OpenPli forum over oude hardware en nieuwe software. Dat ze nog een build maken voor de oude Ultimo is ook wel een beetje omdat het een erg goede box is die nog in veel woonkamers staat. Dat is ook voor enkele Dreambox modellen het geval. ennihoe Alles valt en staat aangaande de juiste inrichting van het vers "geflashde" image. Maar nieuwe versies hebben ook in het verleden wel eens enkele of één bug gehad. Vannacht zou een nieuwe zijn "gebuild". Robert De Niro Is Waiting Bananarama
Steve Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden voor de ultimo: openpli-scarthgap-vuultimo-20251221_usb.zip
kees321 Geplaatst: 55 minuten geleden Auteur Geplaatst: 55 minuten geleden Aha, zou dat werken ? Ik zag het al hier : https://openpli.org/download/vuplus/Ultimo Zojuist gebouwd, verser kan niet. Ik heb inmiddels de instellingen gekopieerd, dan ga ik nu dat ene USBstickje zoeken die de ontvanger lust.
bellejt Geplaatst: 53 minuten geleden Geplaatst: 53 minuten geleden of je doet een couch flash Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
kees321 Geplaatst: 51 minuten geleden Auteur Geplaatst: 51 minuten geleden Die term ken ik niet, maar ik vermoed het bestandje in de map met downloads zetten, maar, hoe dan verder, zonder de webinterface.
bellejt Geplaatst: 47 minuten geleden Geplaatst: 47 minuten geleden dit doe je vanop de box zelf . Bestandje op de box zetten en dan de flash functie gebruiken.Voor openpli zal iemand anders je moeten zeggen hoe het gaat Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen