Tonskidutch Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden (aangepast) Hoi, als ik ZDF neo of ZDF kies op de DVB-T2 tuner van de Ultimo dan schakelt het beeld drie a vier maal uit en weer aan maar hoor geen dolby 2 audio als ik dan per audio knop eerst normale spraak kies en dan terug ga naar dolby 2 is het geluid oké het lijkt erop dat het geluid er onderhuids wel altijd is, tenminste bij opnames kan ik door die audio wijziging zoals beschreven te doen toch weer dolby 2 horen. Is dat iets wat iemand ook opgevallen is met DVB-T2 ontvangst aan de Nederlandse <> Duitse grens? Verder keek ik ook even naar de diverse audio formaten, voor TNT vond ik dit lijstje (zie afbeelding) welke ik niet allemaal ken... Dolby E-AC--3 en AC-4 ??? 9 uren geleden aangepast door Tonskidutch Big Powder Dust Kruder & Dorfmeister
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden Nog even waar ik net aan denk, kan het zijn dat mijn AVR die dolby versies niet helemaal correct verwerkt en dat daarom enkel malen het beeld wegvalt? het is alleen bij die twee ZDF zenders die blijkbaar dolby 2.0 uitzenden Big Powder Dust Kruder & Dorfmeister
Noordzee Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) AUDIO PID Lang Mode 2520 deu E-AC3 Stereo Bitrate kb/s min ave max 96 176 256 Capture (12/01/2026 16:02) playstop 00:00 -00:08 PID Lang Mode 2521 mis E-AC3 Stereo Bitrate kb/s min ave max 48 88 128 Capture (12/01/2026 16:02) playstop 00:00 -00:08 PID Lang Mode 2522 mul E-AC3 Stereo Bitrate kb/s min ave max 48 88 128 Capture (12/01/2026 16:02) playstop Deze Dolby (E-AC3 Stereo) zie ik staan op internet. Heb je daar wat aan? 1 uur geleden aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
OFDM Geplaatst: 22 minuten geleden Geplaatst: 22 minuten geleden Als mijn TV dit in een menu aan kan geven wil ik daar naar kijken. Ik ben verder helemaal niet into Dolby.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen