Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 13:34 Geplaatst: gisteren om 13:34 (aangepast) Hoi, als ik ZDF neo of ZDF kies op de DVB-T2 tuner van de Ultimo dan schakelt het beeld drie a vier maal uit en weer aan maar hoor geen dolby 2 audio als ik dan per audio knop eerst normale spraak kies en dan terug ga naar dolby 2 is het geluid oké het lijkt erop dat het geluid er onderhuids wel altijd is, tenminste bij opnames kan ik door die audio wijziging zoals beschreven te doen toch weer dolby 2 horen. Is dat iets wat iemand ook opgevallen is met DVB-T2 ontvangst aan de Nederlandse <> Duitse grens? Verder keek ik ook even naar de diverse audio formaten, voor TNT vond ik dit lijstje (zie afbeelding) welke ik niet allemaal ken... Dolby E-AC--3 en AC-4 ??? gisteren om 13:38 aangepast door Tonskidutch Big Powder Dust Kruder & Dorfmeister
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 13:57 Auteur Geplaatst: gisteren om 13:57 Nog even waar ik net aan denk, kan het zijn dat mijn AVR die dolby versies niet helemaal correct verwerkt en dat daarom enkel malen het beeld wegvalt? het is alleen bij die twee ZDF zenders die blijkbaar dolby 2.0 uitzenden Big Powder Dust Kruder & Dorfmeister
Noordzee Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden (aangepast) AUDIO PID Lang Mode 2520 deu E-AC3 Stereo Bitrate kb/s min ave max 96 176 256 Capture (12/01/2026 16:02) playstop 00:00 -00:08 PID Lang Mode 2521 mis E-AC3 Stereo Bitrate kb/s min ave max 48 88 128 Capture (12/01/2026 16:02) playstop 00:00 -00:08 PID Lang Mode 2522 mul E-AC3 Stereo Bitrate kb/s min ave max 48 88 128 Capture (12/01/2026 16:02) playstop Deze Dolby (E-AC3 Stereo) zie ik staan op internet. Heb je daar wat aan? 18 uren geleden aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
OFDM Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Als mijn TV dit in een menu aan kan geven wil ik daar naar kijken. Ik ben verder helemaal niet into Dolby.
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Nou heb ik wel iets raars gedaan qua ontvangstantenne. Die staat horizontaal voor KPN + RTBF en toch krijg ik Duitsers binnen die Vertikaal zou moeten. Ik heb nu even de antenne vertikaal aan de railing vastgezet en nu is er geen beeldverlies als ik overschakel / zap naar ZDF, ZDFinfo en ZDF Neo. Maar ook geen RTBF meer en slecht KPN ontvangst. Dus het noopt me toch om twee antennes te installeren, één vertikaal en één horizontaal met antenne switch (omgedraaid als combiner) of antenne schakelaar inzake de 5 volt voor het actieve buitenantennetje. p.s. bedankt voor de bijdragen Big Powder Dust Kruder & Dorfmeister
Mojo Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 16 minuten geleden, Tonskidutch zei: Dus het noopt me toch om twee antennes te installeren En als je de antenne 45 graden kantelt? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Ik heb dergelijke antennes op internet gezien die een kruising zijn van hor en vert. Zal ik eens testen. dank je voor de tip @Mojo Big Powder Dust Kruder & Dorfmeister
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen