Codx Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Op 13-3-2026 om 12:50, Drs. IJzerbout zei: Als die Paradijsvogels zo sterk zijn, gebruiken ze een duidelijk groter vermogen. Kijk maar hier is het 46.6 dBuV soms is het 1 dBuV hoger... 20260314_160810.mp4 SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
kees321 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) O ja, radio Paradijs, van de fanatieke Ruud, al jaaren. Maar die zender was toch weg, of weer terug dan ? Weer vanaf een lunet bij Utrecht Oost ? Naast het stadion, vroeger schakelde ik altijd naar de middengolf als ik in de buurt was. Die mast, of eigenlijk een tuikabel was ooit meegetrokken door een grasmaaier waardoor de mast omviel 😕 Al met al vroeg ik mij af of radio paradijs weer in de lucht was, op 2 SDR-en in/bij Utrecht hoorde ik niets op 1467kHz. Maar, vandaag was ik in Utrecht en heb ik speciaal een draagbare radio meegenomen, onze moderne elektrieke wagen heeft helaas geen middengolf. En jawel er is muziek op 1467kHz, maar wat ? Na enige tijd "herinnerd u zich deze nog, nog, nog" en later ook de naam. Dus ja, die is nog/weer in de lucht. Ik ben niet over de waterlinie weg gereden om te zien of er een mast staat naast het het stadion. Al weer jaren terug kwam ik Ruud tegen in lapershoek in Hilversum bij een reünie uitzending van veronica, toen op 828kHz, ook van Ruud, de zender stond toen bij Rotterdam, Heinenoord (als ik goed heb) die mast is inmiddels ook al lang weg. De audio ging over een ISDN lijn die daar voor dagen open heeft gestaan . . .. O ja, Ben Kramer zette toen de radio in zijn oude auto toevallig op deze frequentie en kwam spontaan langs. - einde klets - O ja, de eigenlijke radio paradijs, vanaf een schip dus heeft alleen weken lang hetzelfde deuntje uitgezonden ( heb ik dat goed ? ) Het singeltje daar van heb ik mogelijk nog. 1 uur geleden aangepast door kees321
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen