Ga naar inhoud


hugogertie

Lid
  • Items

    1.392
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

1 Volger

Over hugogertie

  • Verjaardag 22-03-1964

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Noord Oost Brabant

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Het is heel eenvoudig, Ziggo gaat hier de deur uit omdat we een probleem hebben en de oorzaak niet duidelijk is. De monteurs willen wel oplossen echter wordt er vanuit hogerhand van alles tegen gehouden om wat voor een reden dan ook. Helaas @Codx worden wij wel terug gezet in snelheid bij het uploaden van grote hoeveelheden data omdat we anders het netwerk overbelasten, dit zijn de woorden van Ziggo zelf helaas, dit komt volgens hun omdat wij een van de laatste aansluitingen in de rij van dit dorp zijn. Wanneer we een Groot zakelijk abonnement afsluiten kan dit mogelijk worden opgelost en kunnen we wel die hoeveelheden versturen echter dient dit eerst te worden uitgezocht of dat het ook mogelijk is op dit adres vanwege de verouderde infrastructuur, gevolg als het mogelijk mocht zijn dat de maandelijkse kosten wel flink hoger zijn dan de zakelijke aansluiting die we nu hebben, dit is voor ons geen optie, daarom is overgaan naar glasvezel de eerste optie. Wanneer we dan over zijn naar glasvezel kunnen we zelf die kabel wel een keer omleggen omdat ik dan "niets" met Ziggo te maken heb. Wanneer we ooit weer terug willen naar Ziggo weet ik dan ook zeker dat ze bij de Isra (AOP) punt kunnen en de gebreken vanzelf weer naar boven komen, dan is het aan hun om het op te lossen. Als ik dit nu ga doen en het gaat mis om wat voor reden ook draaien we zeker op voor de kosten en dat vind ik ook normaal omdat je niet zomaar aan apparatuur van een ander kunt rommelen wanneer een aansluiting actief is. Het is nu een wel is nietes spel wat wij nooit gaan winnen, hier geld de wet van de sterkste. Wij zijn een dorp in de provincie waar de grote jongens het verdommen om te zorgen voor een goede infrastructuur, KPN legt overal glasvezel maar hier niet, wij mogen het nog doen met een loodgrondkabeltje omdat het te duur is en ze te weinig afzet hebben terwijl de steden allemaal voorzien worden hier in de buurt. Met Ziggo gaat het op het moment niet zo best dus voordat hier iets wordt aangepakt zijn wij ook weer de laatste in de rij. Vroeger waren dit NUTS voorzieningen maar waar deze aansluitingen nu onder vallen ik weet het niet, gelukkig is E-Fiber het alternatief wat een mogelijke oplossing kan zijn.
  2. Het hele verhaal wat je aandraagt is uitgevoerd met een Ziggo monteur ter plaatse. Wij hebben zelf apparatuur om kabelmetingen te verrichten daar ons bedrijf hoogfrequent apparatuur verkoopt en installeert, het was dus niet zo moeilijk om dit even te checken met goedkeuring van de Ziggo monteur natuurlijk. Toen hij de boel in de coax in de buiten kast los haalde heb ik met onze spectrum analyzer een kabel meting kunnen verrichten waaruit de lassen plots zicht baar werden tot op de meter nauwkeurig. De Ziggo monteur heeft daarop zijn chef gebeld hoe hier mee om te gaan. Ik heb het spectrum van die kabel geheel in beeld gehad en dom niet opgeslagen😔 Ziggo zou erop terug komen om het op te lossen, dat is nu na 1 jaar nog steeds niet gebeurd. Toen de breuk hier op eigen grond door de kabel leggers van de glasvezel was veroorzaakt heeft het hier 4 dagen open gelegen en hebben wij zelf maar de aansluiting via het raam naar binnen gehaald om toch ons bedrijf van internet te voorzien. De monteurs van Ziggo zijn goede mensen die vooruit willen echter het management denkt daar anders over. Wij mochten de aansluiting ook niet zelf op eigen grond verplaatsen dat werd ons medegedeeld. Ik heb toen het hier nog open lag zelf een meting uitgevoerd omdat ik vermoede dat de las in de muur niet goed zou zijn echter was dit wel goed met een demping van maximaal 1,2 dBm in de hogere frequenties (boven de 1 Ghz) dus acceptabel anders hadden we de boel gewoon zelf omgelegd omdat de kabel dan zou worden ingekort maar we gingen er vanuit dat Ziggo met een oplossing zou komen. Ik heb diverse malen gebeld echter dienen wij zelf voor de schade op te draaien terwijl de meeste lassen niet op mijn grond zitten maar die van de gemeente. We hebben zelfs een mantelpijp liggen om de coax zo de meterkast in te voeren, we kunnen bij de las op onze eigen grond echter lost dit het probleem op de gemeente grond niet op, wij kunnen dit niet open graven omdat we dan een doorgaande weg moeten afzetten. Het blijkt ook dat meerdere aansluitingen in deze straat zijn getroffen echter die zijn over naar glasvezel dus hebben dat probleem niet. Wij vermoeden dat de lassen niet waterdicht zijn omdat het signaal na regenval veranderd. Er rijd momenteel veel zwaar verkeer hier over de weg vanwege de dijkverzwaringen waardoor de bermen verzakken en hieronder de kabels van Ziggo liggen, dat kan ook een oorzaak zijn dat lassen open worden gedrukt in de grond vanwege die verzakkingen. De problemen zijn ontstaan na de laatste aanpassing van het Ziggo netwerk nadat ze de upload frequentie hebben uitgebreid. Het dvbc signaal hebben we zelf kunnen opkrikken met filtering en versterking dat is voor ons niet zo moeilijk maar upload gaat hem helaas niet worden, bovendien knijpen ze me af wanneer we grote hoeveelheden data gaan versturen dat hebben ze zelf toegegeven. Je bent en betaalt zakelijk maar krijgt gewoon een particuliere aansluiting, hier is voorlopig niets ander mogelijk dus gaat Ziggo hier wat internet betreft de deur uit. Wij hadden tot een jaar geleden ook een prima glasvezel aansluiting van Tweak dat perfect werkte tot dat die lui van Odido de boel over hebben genomen en ons bedrijf plots buiten dienst zetten met hun idiote routers en ondeskundig personeel. Daarom hebben we Ziggo aangesloten vanaf onze prive internet aansluiting en omgezet naar een zakelijk abonnement in bridged modus, dat was een jaar geleden de snelste oplossing en heeft tot de upgrade naar behoren gewerkt. Glasvezel is daarom voor ons nu de enige oplossing omdat wij niet voor de kosten op gemeente grond willen opdraaien en het probleem upload toch voorlopig niet kan worden opgelost, ook met een nieuwe coax kabel niet.
  3. Gaat me niet om die huur of aanschaf van die ip kastjes alleen ben ik weer afhankelijk van wat de provider aan restricties aan ons oplegt zoals beperkt aantal dagen terug kijken, reclame niet kunnen doorspoelen, opnames niet kunnen opslaan en dit meerdere keren terug kijken. Dit wordt ook meestal niet door de provider opgelegd maar door de bron dus een beperking en ik zie dit eerder als achteruitgang voor ons consumenten dan een vooruitgang. Voor ons is de oplossing glas met DVBC de slimste oplossing om kaalslag van Ziggo op te lossen zo zie ik het, bovendien levert deze provider ook nog eens gewoon de mogelijkheid om je analoge tuner weer via dat coax netwerk aan te sluiten, al is dat geen vooruitgang maar vooral makkelijk.
  4. Dit is voor de koop aangegeven en ook hoe het is opgelost, @Home Essent weigerde destijds het ISRA punt te verplaatsen, staat zwart op wit op papier wat bij de koop is overhandigd met de desbetreffende mailwisselingen echter geeft Ziggo aan hier niet verantwoordelijk voor te zijn en dienen wij dit zelf te betalen. De oud eigenaar kan ik er niet meer op aanspreken omdat die nog geen jaar na onze koop is overleden helaas. Het is inderdaad opgelost maar als Ziggo zich zo iedere keer blijft opstellen blijft er niet meer veel over van Ziggo en dat is helaas niet alleen onze conclusie maar ook hier te lezen: https://www.nu.nl/tech/6373154/verlies-van-honderdduizenden-klanten-dwingt-ziggo-tot-koerswijziging.html
  5. Gaat via gl Dat gaat via glas waarop een ONT wordt aangesloten met een wan poort voor de router en op die ONT zit ook een dvbc f connector om de coax op aan te sluiten.
  6. Heb net de aanvraag gedaan voor Trined omdat die DVBC aanbieden wat voor ons toch wel prettig is met 4 tv's met 3 VU+ 4K en een et8000 ontvangers die alle onbeperkt kunnen opnemen. De dames en heren hier zijn daar maar wat blij mee dat ze de reclames kunnen overslaan, dat is bij IPTV lastiger en dan ook nog eens voor elke ontvanger moet dokken/maand, tja geldwolven zijn die iptv providertjes. Het DVBC aanbod bij Ziggo is prima maar het instorten van dat signaal te pas en te onpas veroorzaakt blokvorming en kijkt niet fijn. Feit is echter dat Ziggo zich niet houd aan hun verplichtingen en een bagger signaal levert wat ze zelf toegeven. Ik vind dat onredelijk omdat ik maar verantwoordelijk ben voor 1 las (was bekend toen wij dit huis kochten, toen nog @home) en niet voor die andere drie in de straat. Nu na maanden bakkeleien is de kogel eindelijk door de kerk en kunnen we van ons contract af maar ik heb morgen geen vervangend internet. Die Upload is inderdaad de laatste druppel die er voor nodig is om de boel om te zetten naar glas.
  7. Wij hebben een zakelijk abonnement bij Ziggo. Het signaal is zeer matig en we kunnen niet meer bij het isra punt komen omdat de vorige bewoners daar een muur voor hebben geplaatst. ISRA punt is prima verlengt met goede connectoren dat is niet het probleem. Het internet werkt naar behoren echter DVBC signaal is bagger. De Ziggo monteur van zeer goede wil heeft zelf tijdens het meten geconstateerd dat er vier lassen tussen zitten, wij wisten dat er 1 zat maar geen 4. Het signaal is slecht omdat er hier tijdens het ingraven in de straat 3 keer door de leiding is gegaan in de straat op diverse plaatsen en er nu dus 4 lassen tussen zitten. Voor het ingraven van de glasvezel waren er totaal geen klachten, na al die lassen wel. Ziggo wil wel een nieuwe kabel leggen maar dat moeten wij betalen waar wij dan niet meer akkoord gaan. Wij willen de kabel verleggen naar de meterkast wat zorgt dat de coax van Ziggo makkelijker naar binnen kan worden gebracht omdat hier al een mantelbuis voor aanwezig is, wij graven zelf op eigen terrein de boel open maar toch dienen wij het volledige bedrag te betalen. Wat we ook hebben aangetoond is dat Ziggo, onze upload die 80mb is instort wanneer we grote hoeveelheid data uploaden, de upload stort na een aantal GB verstuurd te hebben terug naar een 2 tot 8 mb wat onacceptabel is. We stappen nu over omdat ze bij Ziggo de problemen niet oplossen en het klopt dat we worden terug geschroefd wanneer we teveel data versturen dat hebben ze zelf bevestigd🤢. Zelf vinden we het onredelijk en willen we van ons contract af omdat Ziggo ons niet levert wat ons is aangeboden en Ziggo de schuld geeft aan de matige kabel. Ik vind niet dat wij de kosten dienen op te hoesten voor het vervangen van de coax kabel maar dat Ziggo moet leveren wat we in ons contract hebben staan. Zeg het maar, zijn wij nu onredelijk?
  8. In de Yamaha RX-A8A Receiver zitten allebei de apps ingebakken, Spotify en Qobuz, de server werkt via DLNA en streamt vanaf mijn NAS. Alles staat op Pure Direct dus geen tussenkomst van klankregelingen, dit klinkt ook het beste op mijn speakers met Qobuz en streamen vanaf mijn NAS. Wanneer we via net-radio luisteren staat er wel van alles aan dat is gecorrigeerd door de YPAO meting maar klankregelingen staan uit.
  9. Afgelopen weekend Spotify lossless vergeleken met Qobuz en met mijn eigen cd's die omgezet zijn met Exact Audio Copy. Heb het met Yamaha High End set met Kef R5 Meta speakers beluisterd. De conclusie voor mij is duidelijk, het verschil tussen Spotify Lossless (CD kwaliteit) ten opzichte dan Qobuz Flac (cd kwaliteit) is een enorm. Spotify is daarbij vergleken matig. Heb getest met de albums van Tears for Fears, Blondie nummer Rapture en nog wat meer muziek. Vooral bij de eerste tonen van Rapture is het verschil enorm groot, je mist bij Spotify dan plots heel veel. Het is de vraag of overgaan naar Spotify vanwege het enorme aanbod te overwegen is, lever je in op geluidskwaliteit of wil je dat niet, voor mij is het duidelijk, ik lever niet in op geluidskwaliteit, de jeugd weet helaas niet beter omdat die is opgegroeid met het medium MP3 en Spotify met hun mono bluetooth speakers waarbij de bassen de muziek overstemmen. Spotify heeft de kwantiteit maar echt niet de Kwaliteit als het op geluid aankomt die Qobuz wel heeft, ook dit heeft nadelen dat lang niet alle muziek beschikbaar is bij Qobuz. Vergelijk ik Qobuz Flac in cd kwaliteit met mijn eigen omgezette muziek CD dan weer zit daar ook nog verschil in en is Qobuz ook weer wat minder van kwaliteit. Wanneer ik een nummer stream wat in high end beschikbaar is, dan is Qobuz wel erg goed en overtreft mijn eigen omgezette cd's. Gelukkig is er wat te kiezen in de streaming wereld en kan iedereen nemen wat bij hem of haar past of helemaal geen streaming dienst, gewoon nog een cd of lp opzetten of kopen en daarvan genieten.
  10. @Crazy Sat Bedankt voor deze tip, onze I7 uit 2012 loopt als een zonnetje, gelijk hier meerdere afgeschreven computers voorzien van windhoos 11 en allemaal werken ze gewoon goed. Computers werden op ons bedrijf gebruikt en zijn alle vervangen voor nieuwe, heb een schone windhoos 11 installatie toegepast en zet de oude computers nu in voor hobby projecten waar ze goed van pas komen😀
  11. Gaatje boren op een plaats zoveel mogelijk uit het zicht en dan met een endoscoop camera erin kijken wat er achter zit, dan kom je erachter of dat het mogelijk is.
  12. Als ze bij Ziggo bij het eerste telefoontje hadden gemeld dat de upload frequenties waren veranderd hadden ze dat dit inderdaad kunnen opsturen maar er was niets veranderd er was geen wijziging doorgevoerd......................🤔 Het zooitje is nog aangelegd in de tijd van athome/essent waar echt nergens naar werd gekeken en de kabel bij de tv in de huiskamer werd binnen gebracht. Toen wij het huis kochten was er al een muur voor het isra punt geplaatst waardoor we nooit meer bij de groene coax kunnen die schijnbaar toch goed is opgelast binnen. De vorige eigenaar heeft dit bij Essent gemeld maar die vonden het niet nodig om het isra punt te verplaatsen oplassen is prima........ Omdat ze hier bij het ingraven van de glasvezel kabel destijds 3 keer buiten door de ziggo coax zijn gegaan op verschillende plaatsten en er nu dus 4 lassen in zitten ging ik ervan uit dat er weer een las defect zou zijn, dat is al vaker gebeurd doordat dit niet goed hersteld wordt. Ze willen geen nieuwe kabel leggen omdat dit veel geld kost en de straat open moet met veel doorgaand verkeer. Ik kan een aanvraag doen voor het verleggen van de kabel maar dat moet ik dan zelf betalen......🤔🤑 Dat gaat echt niet gebeuren dus Ziggo zal binnenkort wel vaarwel worden gezegd hier. De monteurs zijn welwillend maar vrouw/heer Manager geeft geen toestemming ook al graven we tot de weg (20 meter) zelf de boel open (moet toch vanwege andere dingen) de Manager gaat hier niet in mee. Het signaal is ook echt matig dat liet de monteur ook zien terwijl we het niet merken in het internet dat werkt prima en naar volle tevredenheid.
  13. Het filter is van Braun Telecom de POA-550. TV 254-580 MHz Data 5- 2000 MHz
  14. Klopt Filter werkt niet meer, defect niet maar ze hebben inderdaad de upload frequenties uitgebreid. Heb zelf even alles gemeten op de spectrum analyzer. Daarop was duidelijk te zien als de upload met de speedtest begon de signalen verstoord werden, net monteur hier geweest en heeft een extra filter voor het modem gezet en nu geen last meer. Op de analyzer was het verschil direct te zien dus probleem opgelost.
  15. Wij kijken op een dvbc Vu+ duo en solo 4k ontvanger. Wij hebben plots last van blokken van het beeld en uitval van het beeld op dvb-c, dit op alle zenders. De signaalsterkte is 41 dB op de indicatie meter van PLI dus prima maar tijdens het blokken is de AGC pleite en de Ber schiet omhoog, dit tig keer per minuut. Nu komt het, wanneer we het modem van Ziggo uitschakelen werkt alles normaal, alles prima geen enkele blokvorming meer en de agc en ber blijven nu ongeroerd. Schakelen we het modem weer in en de verbinding is er weer, dan is het kijken niet meer te doen. Het wordt helemaal een zooitje wanneer we een speedtest uitvoeren, dan is er niets meer. Internet werkt prima ons vermoeden is dat het modem defect is🤔
×
×
  • Nieuwe aanmaken...