Ga naar inhoud


Is schizofrenie geneesbaar?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Mijn schoondochter heeft eindelijk professionele hulp gezocht bij een psychiater, ze sukkelt al jaren met een gespleten karakter, en na de drug die ze gekregen heeft in haar koffie, is met haar samenleven een hel geworden, en wil ze nu scheiden...

Is er iemand die weet over genezing hiervan, en is dit blijvend?

Ik las ook dat dit veelal suïdaal eindigt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schizofrenie is niet geneesbaar. Wel behandelbaar. De patient dient te accepteren dat hij/zij ziek is en dient de medicatie (met alle bijwerkingen) trouw te gebruiken.

Je opmerking van al jaren een gespleten karakter en na drug in de koffie niet mee te leven berust m.i. niet op een medische diagnose. Dat gaat nu de spychiater doen. Wat is haar leeftijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij heeft zelf om prof hulp gevraagd aan mijn zoon...

Heeft er al enkele seccies opzitten...

En de druppel die de emmer deed overlopen was die drug(vlg psychiater) We kennen haar nu 12 jaar en ze zijn 10j getrouwd, van wie 2j kerkelijk.

Zij is 33j.

Het is ca 4j aan de gang, waarvan 2j dat het de spuigaten uitloopt en sinds enkele maanden onhoudbaar... dat ze zelf aan mijn zoon een scheiding voorstelde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Is er iemand die weet over genezing hiervan, en is dit blijvend?

Ik las ook dat dit veelal suïdaal eindigt?

 

Blijvend.Ja,helaas wel.

Maar er zijn goede therapie-en die de verschillende karakters in harmonie samen laten leven. Vaak zijn het ook meerdere karakters die bij de therapie naar buiten komen.

Ze moet in haar jeugd iets traumatisch meegemaakt hebben en zich daarvoor beschermd door "uit te treden".

 

Het grote probleem is dat ze open moet staan voor de therapie en medicatie. En dat is het grootste probleem bij deze ziekte.

Wat heel belangrijk voor haar is zijn vrienden en familie die haar door dik en dun helpen. Terugval komt nl regelmatig voor en dat kan nogal afschrikkend zijn voor de omstanders.

 

Suicidiaal komt wel vaker voor bij deze ziekte maar dat hoeft niet altijd te zijn. Met goede familiesteun en begrip wordt het gevaar ook minder.

En het ligt aan de soort persoonlijkheden die in haar leven en wat ze haar laten doen.

 

Tis iig een hele gemene ziekte..

sterkte..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is onlangs een nieuw middel tegen Schizofrenie op de markt gebracht :

 

Het Amerikaanse bedrijf Schering-Plough heeft na tien jaar van ontwikkeling en onderzoek toestemming gekregen om in de Verenigde Staten een nieuw medicijn tegen schizofrenie op de markt te brengen. Het midddel, saphris, bestaat uit pilletjes die onder de tong moeten worden gelegd en moeten worden ingenomen om acute schizofrenie (zoals waanbeelden) te onderdrukken. Het middel mag niet worden gebruikt bij dementiegerelateerde psychoses. De ontwikkeling van saphris heeft een miljard euro kost. Schering-Plough, moeder van het voorheen Nederlandse Organon, ziet echter een omzet in het verschiet van circa drie miljard euro. De toestemming is een opsteker voor Organon omdat het middel volledig door dat bedrijf is ontwikkeld.

Wereldwijd lijden naar schatting 24 miljoen mensen aan schizofrenie. Eén op de honderd volwassenen is manisch depressief. bron : www.ziekenhuiskrant.nl

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in medicijnen geloofd dan werken ze (beetje kort door de bocht)

 

Schizofrenie, dan overheerst het onderbewustzijn op het bewustzijn.

 

Je kunt zelf je onderbewustzijn beïnvloeden.

Dat vraagt om een sterke training.

 

Let wel, dit is mijn beleving.

 

Je moet je eigen onderbewustzijn onder controle krijgen, invloeden

uit je zelf kunnen beheersen en dat kan in de basis iedereen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless

Ze moet in haar jeugd iets traumatisch meegemaakt hebben en zich daarvoor beschermd door "uit te treden".


Hou effe op met dit soort kolder, het komt ook voor bij mensen die niks in hun jeugd hebben "moeten meegemaakt", en door dit soort opmerkingen gaan juist sommige mensen zoeken naar "schuldigen" die in het verleden "iets veroorzaakt hebben."

Kijk voor oorzaken bijvoorbeeld:
http://www.kennislink.nl/publicaties/autisme-en-schizofrenie-hebben-dezelfde-oorzaak
en
http://www.trimbos.nl/default1841.html

En ga voor de juist adviezen in de individuele sitatie alsjeblieft niet op internet af, maar naar een deskundige, bevoegde psychiater

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog steeds mis is een onderbouwing van de diagnose schizofrenie. Een gespleten persoonlijkheid is geen kenmerk van schizofrenie. En totaal niet mee te leven is op zich geen grond voor een psychiatrische diagnose. Laat staan het willen scheiden zonder dat er een 3e is. Wees als leek voorzichtig met stigmatiserende diagnoses. Zeker van een familielid.

 

Daarom heb ik in mijn eerste antwoord impliciet aangegeven dat de diagnose eerst door een deskundige vastgesteld moet worden. De beste daarin is een psychiater die tevens medicatie kan voorschrijven. Een psycholoog kan met de DSM4 in de hand ook een diagnose stellen maar kan geen medicatie voorschrijven.

Ook het kostenplaatje ligt bij de psychiater veel lager.

 

Het feit dat een tijdelijke separatie geadviseerd wordt en geen antipsychotica wijst m.i. op een (gelukkig) andere diagnose. Een schizofreen heeft n.l. een stabiele omgeving en begeleiding nodig. Die zet je niet zonder medicatie en toezicht alleen op dit moment. Alleen dat al wijst op een voorbarige en onjuiste diagnose.

 

Dit niet als verwijt naar jou maar als hart onder de riem dat het wellicht minder ernstig en mogelijk behandelbaar is. Overigens ben ik blij voor je dat je zoon bij zijn schoonouders terecht kan. Anders wordt je er voortdurend mee geconfronteerd en het zit je al hoog genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dubbele persoon hebben ik en mijn vrouw zelf vastgesteld, totaal ander gedrag en totaal ander stemgeluid...

Die "tweede" persoon kon ook keien doen vechten!

Het kostenplaatje van de psycholoog kennen ze al, @25€/30' en na een aantal seccies zijn ze nog evenver...

Ze hebben beiden, onafhankelijk van elkaar besloten split-ways te gaan, en m'n zoon heeft er zich mee verzoend en aanvaard dat ze na 12j uit elkaar gaan...

Ook is aan het licht gekomen dat ze een notaris heeft opgezocht om inlichtingen te krijgen over het in gang zetten van de scheidingsprocedure...

Hij heeft ondertss een faktuur van GSM onderschept waarop op 30d 800smsjes gedaan waren naar hetzelfde nr...

Bovendien hij zou dolgraag kinderen hebben en zij voelt zich niet voor het moederschap in de wieg gelegd...(niet rijp genoeg zegt ze...)

Kortom redenen genoeg om nu door te zetten, nu zij toch een eerste stap heeft gezet, gaat ie door...

Ze mag naast een andere vent ook nog een ander huis gaan zoeken.

Haar ouders begrijpen haar niet en gaat ze weg, dan trekt ze de deur v h ouderlijk huis dicht... (woont er nu op 50m vandaan)

Blijkbaar te veel luxe, want het zijn sterke benen die de weelde kunnen blijven dragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Die dubbele persoon hebben ik en mijn vrouw zelf vastgesteld, totaal ander gedrag en totaal ander stemgeluid...

Een typisch kenmerk van schizofrenie is het hebben van psychosen en wanen.
Jouw verhaal klinkt meer als een meervoudige persoonlijkheidsstoornis.
Maar zoals eerder opgemerkt moet de diagnose door een deskundige psychiater (of psycholoog?) gesteld worden, niet door een paar satelliet hobbyisten. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...