Ga naar inhoud


veranderingen per 1 aug zijn bekend bij CD.


erwin05-verwijderd

Aanbevolen berichten


Helaas bepaalt Canaldigitaal dat niet, maar de octrooihouders en hun vertegenwoordigers.

Voor het Dolby gecodeerde geluid dien je bijvoorbeeld een bedrag ineens en een jaarlijkse fee te betalen.

 

Hetzelfde geldt voor de MPEG codering, ook die is niet gratis, maar mag je als gebruiker ook voor betalen.

 

Zelfs als je een DVD perst en verkoopt ben je ongeveer 6 Dollarcent per DVD kwijt aan rechten die je af mag dragen.

 

Je klaagt dus bij de verkeerde instelling, klaag bj die firma die geld in innovatie gestoken heeft en nu de gebruikers daarvoor laat betalen.

Je legt het verkeerd uit ik klaag niet ik vind.

 

Ik heb een contract met cd dus daar moet ik zijn. jammer dat mensen steeds dingen verdraaien in het forum beter lezen zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben dat hele HD spuug zat ik kan geen HD meer zien.

 

Ik betaal voor een zender pakket.

 

Je  klaagt niet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus dan ben je wel tevreden met het aanbod zoals Canaldigitaal dat levert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ging het niet over in post 105 staat"vind ik" dus ik klaag niet. daar had jij het over.

 

Het is nu toch wel duidelijk waarom ik mijn abo heb opgezegt. leest dan post 106 nog maar eens dan weet je hoe CD te werk gaat.

 

Ik heb een contract met CD en niet met wat daar achter zit.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle mensen met een HD pakket betalen na het afschakelen van SD, 5 euro te veel aan CD.

 

Omdat na het afschakelen van SD de kosten voor CD ongewijzigd blijven, dus het zelfde blijven zo als het met SD was, (HD kost niets meer dan SD) verdiend CD 5 euro meer aan iedereen met een HD pakket, logies dat die Ned 123 in hd er dan nog wel vanaf kunnen dan houden ze van die 5 euro nog genoeg over.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Best wel veel gezeur over de afschakeling van de 'gratis' NED1, NED2 en NED3 in SD..

 

Je hebt nog altijd de keuzes WEL of NIET gebruik maken van CD. Het is een commerciele instelling die er alles aan doet om geld uit je zak te kloppen. Als je dat niet wil (en niet blootgesteld worden aan hun grillen) dan zeg je gewoon op. Klagen c.q. ventileren heeft helemaal geen zin hier. Kun je eindeloos gaan mauwen over het vermeende verschil tussen HD en SD (wat de TS nauwelijks ervaart). Allemaal gebaseerd op de persoonlijke beleving van de TS..

 

Mijn 2 centen:

 

Als je op een HD TV het verschil tussen HD en SD niet (of bijna niet) ziet dan is mijn persoonlijke mening dat een bezoek aan de opticien wellicht een verstandige optie is.. 'Opgerekte' SD naar HD ziet er op een HD TV niet uit! Kun je aankomen met argumenten dat jouw apparatuur gewoon geweldig is, maar allerhande experts kunnen je dan keurig uitleggen dat dat niet klopt. Met name een matrix scherm zal optimaal presteren als de beeldinfo 1:1 wordt aangeleverd zodat er geen enkele post-processing nodig is. Ieder puntje wordt aangesproken als in het oorspronkelijke formaat. Ga je SD upscalen dan met ieder puntje zowel horizontaal als verticaal dubbel geprojecteerd worden (in effect dus 4 x zo groot).. En als je dan al een HD TV hebt in de goedkopere range dan zal dit ook nog eens ten koste gaan van je deinterlace snelheid (leuk zo'n racewagen in streepjes voorbij zijn scheuren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit onderwerp gaat oorspronkelijk over veranderingen per 1 augustus.

 

Maar om je posting te beantwoorden.

Dus die extra satelliet transponders op 23 graden oost met de HD zenders zijn gratis?

CD hoeft daarvoor niets te betalen?

De glasvezel verbindingen om de HD zenders naar Luxemburg krijg je ook voor niets?

CD krijgt die HD zeners gratis bezorgd in hun play-out centrum?

 

Ik denk dat je eerst eens moet nadenken over wat er nodig is om het HD signaal bij je thuis te krijgen.

 

Verder heb ik de indruk wanneer ik jou berichten van de afgelopen jaren terug lees dat je bovenstaande conclusie dat anderen je posting niet goed lezen of begrijpen wel erg vaak door jou getrokken wordt.

Bij andere forum gebruikers zie je dat nooit.

 

Nogmaals, CD maakt extra kosten om de programma's zowel in SD als in HD uit te zenden.

Jij bent daarvan niet te overtuigen, ik denk dat we een punt achter deze discussie moeten zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpend lezen is voor velen niet zo makkelijk, dat begrijp ik maar in jou geval kun je toch op zijn minst beter je best doen.

 

Ff de context erbij halen:

Da's vier

Het HD pakket kost geld, dat de prijs niet omhoog gaat maakt nog niet dat de npo123 dan gratis zou zijn, je hebt een betaald abbo nodig om "gratis" naar de npo123 te kunnen kijken.

 

 

 

En jou reactie was:

 

Als cd schrijft zie email van cd, dat ned123 niet meer gratis zijn, dan kun je niet zo als jij dat uitlegt er gratis naar kijken.

 

Jij meent die te bespeuren.

Doet me denken aan die turk die op de pvv stemde omdat die polen hier alle banen inpikten.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hier laat ik het bij.

 

... nou in elk geval ben je niet erg standvastig want anders had jij je wel aan deze belofte gehouden. :D

 

Zoals eerder ook al eens door mij is opgemerkt, misschien maar beter deze topic sluiten want de toevoegingen in laatste pagina's voegen helaas niets toe.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt wel op dat het steeds de zelfden zijn hier op het forum die op komen voor cd.

 

Ceesv gaat de prijs bij uitschakelen van sd nu omlaag of omhoog.

 

Mijn adsl abo gaat ook niet omhoog omdat ze ook glasvezel aanbieden in een pakket bij mijn provider.

 

jullie vallen iemand persoonlijk aan dat is duidelijk te lezen.

 

Mij valt op dat de meeste van jullie niet in staat zijn om een beeld te vormen waar cd nu mee bezig is, of je wilt het niet weten, er spelen bij jullie misschien andere belangen.

 

Dat het om deze reden geen zin heeft nog door te gaan ben ik het mee eens.

 

Betaal maar lekker die 5 en 3 euro ook na afschakeling van sd, CD zal er wel blij mee zijn hoe meer van die mensen die niets weten hoe meer zij verdienen.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@Erwin05

 

Je leest en schrijft zelf niet goed.... Het gaat erom dat de SD variant verdwijnt t.g.v. de HD versie. Het staat vrij om daar extra geld voor te rekenen temeer omdat ze dan ook meer HD zenders in het pakket stoppen... Als je dat als consument niet wil ga je gewoon weg bij CDS en neem je Digitenne..

 

Je bent de boel een beetje naar je eigen persoonlijke gedachtengang aan het dwingen.. Beetje een querulantje zeg maar... Aan jou de eer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat schrijf ik niet goed dan? je schrijf nu zelf iets wat ik dus ook als heb geschreven.

 

Dat sd er uit gaat weet ik ook.

 

Ik stel nog steeds vast dan jullie iemand die het hele plaatje snapt, nog steeds aanvallen en zeggen dat ik het niet begrijp,

 

Maar jullie zelf er niet op in gaan waar CD nu mee bezig is.

 

Er wordt zelfs door iemand hier geschreven dat HD niets meer kost dan SD. Het mpeg4 verhaal

 

Ik heb op 1 na dan, nog niemand gezien die uit legt hoe cd te werkt gaat, wel zie ik dat als iemand dat wel doet ik dus, je veel tegenwind krijg.

 

Leggen jullie nu zelf maar eens uit hoe het nu in elkaar steek bij cd, en kom dan niet met een oppervlakkig verhaal dat HD plaats maakt voor SD.

 

Ook sla je nu over waarom ik dan 3 euro moet betalen ik krijg daar niets voor terug in verhouding met die 5 euro voor het HD pakket.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...