Ga naar inhoud


veranderingen per 1 aug zijn bekend bij CD.


erwin05-verwijderd

Aanbevolen berichten


lol.

 

Toch wel goed van CD dat ze een HD signaal om kunnen toveren naar een SD signaal.

 

Dit hadden ze jaren geleden al kunnen doen en dan hadden ze toen al die SD zenders kunnen afschakelen.

 

Wat een idioten om dat je klanten wijs te maken.

 

Nog 3 maand kan ik het HD pakket nog gratis kijken en dan is het over.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel goed van CD dat ze een HD signaal om kunnen toveren naar een SD signaal.

 

Dit zal binnenkort blijken hoe ze daarmee omgaan want de volgende factuur zou € 12,95 moeten bedragen en dan ben ik natuurlijk benieuwd wat ik daarvoor krijg.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de afschrijving gekregen.Abb is met 3 euro verhoogd. Waarschijnlijk
alleen de verhoging van het basisabb. en nog niet van het extra kaartje, of
andersom. Het blijft gissen.
De brief met de aankondiging is door CD verstuurd op 11 juli. Moeten zij
dit niet 1 maand tevoren aankondigen??
Ik ga daar maar weer een brief over schrijven met de dreiging volgende
maand de automatische incasso te storneren.Afwachten wat hun reactie dan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal binnenkort blijken hoe ze daarmee omgaan want de volgende factuur zou € 12,95 moeten bedragen en dan ben ik natuurlijk benieuwd wat ik daarvoor krijg.

De medewerker van CD zit mij een verhaal op de mouw te spelden waar niets van klopt van een HD signaal kun je nooit een SD signaal maken.

 

Het wordt mij hier iets te moeilijk lol als iedereen andere afspraken heeft met CD is het nog moeilijk te volgen.

 

Wat zal binnenkort blijken???

 

Als je die aanbieding die ik heb gehad van 3 maanden het HD pakket gratis niet gehad hebt dan moet je per 1 aug al die 3 euro meer betalen voor het basis sd/hd pakket. maar dat weet ik niet zeker want CD maakt het wel complex. kan dan ook per 1 nov zijn.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het überhaupt wel HD wat ze brengen bij CD. Is het niet gewoon "gepimpte" SD die ze nog wat meer knijpen als je de SD-variant afneemt?

 

Als ik nu via Canal Digitaal zap op TV zie ik weinig HD's voorbij komen, nieuwsuur, BNN, één of ander klusprogramma op RTL4, allemaal niks native-HD aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dat hele HD spuug zat ik kan geen HD meer zien.

 

Ik betaal voor een zender pakket.

 

Ik sluit net een antennetje aan op mijn tv en heb nu digitenne ned123 zijn hier gratis heb 100% signaal zap ik nu van digitenne ned1 naar CD ned1 HD dan is er wienig verschil. waar maken ze bij CD zich nu zo druk over met dat stomme HD.

 

Ik heb een super beeld met digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de scherm diameter is 17".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat hij nog een crt heeft, vast nog een 50hz exemplaar :confused:

Zag ie vast op de stoep staan met erop een papiertje "doet ut nog + gratis meenemen"

 

Als het aan erwin05 ligt dan gaan we weer terug naar de jaren '80 met een harkje op het dak.

 

En precies dat wil hij, kerel, zeg CDS op en houd het bij Digitenne, koop er een fatsoenlijke buitenantenne bij en je plukt met wat mazzel ook de Vlaamse zenders nog gratis uit de lucht.

 

Da's iig beter voor jou én mijn bloeddruk.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zal binnenkort blijken???

 

 

Nou, volgens mij is dat toch duidelijk omschreven.

Ik heb met CD afgesproken dat ik m.i.v. 1 augustus het Basispakket ontvang maar dan in SD.

De volgende factuur( waarschijnlijk september) zal dan € 12,95 moeten bedragen.

 

Of CD een weergave in SD kan realiseren zal dan ook blijken want of dit al dan niet technisch realiseerbaar is kan ik niet beoordelen en ik vraag me dan ook af of jij dit wel kunt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar ze gaan mij nu al persoonlijk aanvallen hier.

 

Ze snappen niet waar het om gaat.

 

En jurgen

 

Het SD pakket vervalt per 1 aug en daar komt dat HD light voor in de plaats zie mijn 2de email van CD.

 

Het is mij door CD meerdere malen bevestigd dat je niet bij het SD pakket kunt blijven.

 

Door die actie 3 maanden gratis het HD pakket zou ik pas die 3 euro gaan betalen in november.

 

Als jij die actie niet hebt ontvangen dan zou het kunnen dat je per 1 aug die 3 euro gaat betalen maar in 2de email van cd staat duidelijk dat iedereen over gaat met de aangegeven datum en dat is dus 1 nov voor mijn situatie.

 

En dat je HD signaal mpeg4 kunt omzetten naar SD signaal mpeg2 is een grote leugen als je dit door cd op de mouw laat spelden en je gaat akkoord en tekend 2 jaar bij dan ga je op 1 november gewoon over naar dat HD light pakket en zit je 2 jaar vast zo gemeen zijn ze bij CD.

 

Hier laat ik het bij.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Erwin, je voelt je persoonlijk aangevallen, maar het enige wat we hier aangeven is dat SD een uitloop model is.

Of je gaat met je tijd mee of je gaat naar een andere provider die wel levert wat je vraagt.

Dat is je goed recht.

 

Voor een korte termijn kan je nog bij Digitenne terecht, totdat die ook afgeschakeld wordt, daarna houdt het voor jou voor wat betreft SD doorgifte op.

 

Ook ander providers zullen SD uitfaseren om bandbreedte vrij te maken voor nieuwe diensten en HD programma's.

Ondertussen is HD de standaard en ik betaal met de extra bijdrage voor HD doorgifte indirect ook mee aan de SD transponders.

Toen HD in de beginfase verkeerde moesten er extra transponders gehuurd worden voor de parallelle doorgifte van zowel SD als HD signalen, kosten die op de gebruiker verhaald werden.

NU is de situatie omgekeerd en betaal ik nog steeds voor SD terwijl nog slechts een klein deel alleen SD kijkt.

Het omgekeerde zou nu gerechtvaardigd zijn, extra betalen voor de doorgifte van de SD transponders.

Afschakelen van transponders waar ik wel voor betaal maar niet naar kijk brengt mij voordeel, direct of indirect.

 

HD zal in de toekomst verdwijnen voor UHD en zo zal de geschiedenis zich blijven herhalen.

 

 

Tenslotte, wanneer jij geen verschil ziet tussen een door Digitenne doorgegeven uitzending en een HD versie van welke andere provider ook is er iets met je installatie aan de hand, bijvoorbeeld geen HD scherm of geen HDMI maar een Scart kabel als verbinding, of je hebt in het menu HD op downscalen gezet.

Zelfs de SD uitzendingen van Canaldigitaal zijn wezenlijk beter als die van Digitenne.

 

 

Er zijn op dit forum ook leden actief die aangeven dat hun gezichtsvermogen beperkt is en dat HD voor hun inderdaad niet te onderscheiden is van SD uitzendingen.

Misschien heb je sluipend ingeleverd op jou gezichtsvermogen, zonder het zelf te beseffen en is controle door een opticien of oogarts misschien aan te bevelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...