Ga naar inhoud


veranderingen per 1 aug zijn bekend bij CD.


erwin05-verwijderd

Aanbevolen berichten

Iedereen begrijpt toch wel dat zowel basis hd light en familie hd light maar tijdelijke pakketten zijn?

Heb zelf nu sinds 1 november familie light hd voor 17, 95/maand.

Deze overgang pakketten zullen over een tijdje ook wel verdwijnen.

Dan wordt het dus gewoon familie hd voor 19, 95/ maand en basis hd voor 17, 95/ maand.

Daarna kunnen deze pakketten gewoon weer meer in prijs worden verhoogd.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iedereen begrijpt toch wel dat zowel basis hd light en familie hd light maar tijdelijke pakketten zijn?

Heb zelf nu sinds 1 november familie light hd voor 17, 95/maand.

Deze overgang pakketten zullen over een tijdje ook wel verdwijnen.

Dan wordt het dus gewoon familie hd voor 19, 95/ maand en basis hd voor 17, 95/ maand.

Daarna kunnen deze pakketten gewoon weer meer in prijs worden verhoogd.

 

Iedereen begrijpt toch wel als dat gaat gebeuren ik mijn abo op ga zeggen.

 

Ik ben nooit een voorstander geweest van het HD pakket.

 

Je hebt nu ook al UHD ga je dit door berekenen UHD is 4 keer HD dan kom je op 5x4= 20 euro die 5 is voor HD en komt het UHD basis pakket op 32.95 euro.

 

Ik vind dat je een pakket afneemt om de zenders en niet de uitzendtechniek vandaar dat ik dat HD pakket ook een totaal verkeerde zet vond en nog steeds vind.
 
Als je HD wilt kijken kun je ook zeggen dat je een HD tv moet aanschaffen.
 
Dat hele HD pakket is een mooie omweg om de prijs doen stijgen.
 

De graai cultuur zet zich door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

War beseer je dat op.

 

Ze zijn gewoon niet meer ftv te zien.

Alleen maar met een betaald abonnement.

Dus alleen nl 1 2 en 3 voor een bepaalde prijs gebeurt niet.

 Waar ik dat op baseer.

 

Eerst dit bericht van CD:

 

Op dit moment zijn de zenders van de Nederlandse publieke omroep (NPO) in combinatie met een geregistreerde CanalDigitaal smartcard gratis via de satelliet te bekijken. Als gevolg van bezuinigingen bij de publieke omroep en een veranderend medialandschap komt hier verandering in. En zullen de Nederlandse publieke omroepen met ingang van 1 augustus 2014 niet meer gratis via de satelliet te bekijken zijn. De NPO zenders blijven te ontvangen met een betaald zenderpakket (abonnement). 

Let wel: alleen klanten met een HD-pakket zullen de NPO zenders ook in HD kunnen blijven ontvangen.

Heeft uw klant een SD pakket, dan zijn deze zenders in SD beschikbaar.

 

Met een geregristreerde cd kaart was het gratis.

Voor 1 aug betalen we voor deze zenders via kijk en luistergeld de belasting.

Met een betaald pakket is het ook gratis want je betaald via de belasting.

 

Voor een betaald abo was het ook gratis tot 1 aug hier baseer ik dit op. Of heb ik nu al die tijd dubbel betaald?

 

Iets wat niet meer gratis is moet je voor betalen als mijn abo niet omhoog gaat waar komt dat geld dan weg?

 

Dan moet cd er geld bij doen.

 

Snap jij het nog ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iedereen begrijpt toch wel als dat gaat gebeuren ik mijn abo op ga zeggen.

 

Ik ben nooit een voorstander geweest van het HD pakket.

 

Je hebt nu ook al UHD ga je dit door berekenen UHD is 4 keer HD dan kom je op 5x4= 20 euro die 5 is voor HD en komt het UHD basis pakket op 32.95 euro.

 

Ik vind dat je een pakket afneemt om de zenders en niet de uitzendtechniek vandaar dat ik dat HD pakket ook een totaal verkeerde zet vond en nog steeds vind.
 
Als je HD wilt kijken kun je ook zeggen dat je een HD tv moet aanschaffen.
 
Dat hele HD pakket is een mooie omweg om de prijs doen stijgen.
 

De graai cultuur zet zich door.

 

Je betaalt in wezen bij de provider per hoeveelheid data die je geleverd krijgt.

Je geeft zelf aan dat bij UHD de hoeveelheid data het 4-voudige is, dus...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je betaalt in wezen bij de provider per hoeveelheid data die je geleverd krijgt.

Je geeft zelf aan dat bij UHD de hoeveelheid data het 4-voudige is, dus...

Dus............. Daarom hebben we mpeg4.

 

Het compressie-algoritme in MPEG-4 Part 10 is de H.264-codecstandaard. Deze compressietechniek met MPEG-4 Part 10 zorgt voor een tweemaal betere compressie dan MPEG-2.

Met andere woorden, de grootte (in bytes) van een bestand waar de compressie door middel van MPEG-2 is gebeurd, is ongeveer dubbel zo groot als dezelfde video door middel van MPEG-4 verwerkt.

Maar deze betere compressie heeft ook een prijs, een MPEG-4-bestand is gevoeliger voor ruis dan MPEG-2: als er tijdens het verzenden van de data storingen optreden op de verbinding, is de uiteindelijke kwaliteit van de video na het uitpakken van het aldus gecomprimeerde bestand qua ruis minder goed.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/MPEG-4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen is de signaal compressie inderdaad zodanig, dat een HD signaal niet veel meer plaats vraagt op een transponder als het SD signaal.

Maar de extra prijs voor het HD abonnement is historisch ontstaan doordat SD de standaard was en men voor HD een extra transponder moest huren, voor een relatief kleine groep abonnees.

Die situatie is nu aan het kantelen, de uitschakeling van de SD transponders zou tot een kostprijs verlaging moeten kunnen leiden......

 

Maar of het ooit zo ver komt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is de signaal compressie inderdaad zodanig, dat een HD signaal niet veel meer plaats vraagt op een transponder als het SD signaal.

Maar de extra prijs voor het HD abonnement is historisch ontstaan doordat SD de standaard was en men voor HD een extra transponder moest huren, voor een relatief kleine groep abonnees.

Die situatie is nu aan het kantelen, de uitschakeling van de SD transponders zou tot een kostprijs verlaging moeten kunnen leiden......

 

Maar of het ooit zo ver komt?

 

Dit is dus de reden dat ik mijn abo op ga zeggen per 1 oktober, met die 3 euro zit ik met 1 been al in dat HD pakket en die 2 euro komen er na een tijdje echt wel bij en zit ik nog voor 5 euro extra in dat HD pakket en daar was ik vanaf het begin al tegen.

 

Als ze mij als klant willen houden dan betaal ik niet meer dan nu, dus die 12.95.

 

Ook heb ik CD vandaag een email gestuurd met deze tekst:

 

Wel wil ik een opmerking maken over de email van u van 22-07-2014 over het wijzigen van het tarief waarin u dit schrijft:
 
Geniet gratis van 12 extra HD-zenders

U kunt nu gratis kennismaken met de superieure kwaliteit van HD, want tot 1 november ontvangt u het volledige HDTV-pakket van ons cadeau! Daarmee ontvangt u 12 HD-zenders in haarscherp beeld en kraakhelder geluid. Als ook de drie Vlaamse zenders, één HD, Canvas HD en Ketnet. Na 1 november wordt een aantal extra HD-zenders aan uw Basis-pakket toegevoegd, waaronder Nederland 1, 2 en 3. Het maandelijks tarief wijzigt hierdoor van € 12,95 naar € 15,95.

 
U schrijft hier dat mijn tarief verhoogt wordt met 3 euro maar u bent niet duidelijk in welke veranderingen er precies doorgevoerd worden, welke extra HD zenders worden er  toegevoegd? Nederland 1,2,3 zijn namelijk al onderdeel van mijn Basis pakket vreemd dat u die nog een keer wilt toevoegen.
 
Als u mijn tarief verhoogd en u niet duidelijk bent waarvoor u die 3 euro in rekening brengt, dan kan ik hier natuurlijk niet mee akkoord gaan.
 
Graag zie ik van u in een overzicht, welke wijzigingen er precies worden doorgevoerd per 1 november 2014.
 
 
 
Ook ben ik geen voorstander van een HD pakket, ik vind niet dat je voor de uitzendtechniek moet betalen en dat dit nooit op deze manier had mogen worden doorgevoerd, voor de uitzendtechniek moeten wij (uw klanten) de benodigde apparatuur aanschaffen eens in de zoveel jaar en dat brengt kosten met zich mee.
 
Ik vind dat je een pakket afneemt om de zenders en niet de uitzendtechniek vandaar dat ik dat HD pakket ook een totaal verkeerde zet vond en nog steeds vind.
 
 
Waarom u schrijft dat de nieuwe uitzendtechniek voor u kosten met zich mee breng mag u mij eens uitleggen.
 
Ik ga er zeker nog over nadenken of ik mijn abonnement bij u ga opzeggen omdat ik de verhoging niet redelijk vind m.b.t  het nu deels doorvoeren van het HD pakket.
 
Ik hoop dat u in uw volgende emails aan mij, die gaan over tariefs verhogingen precies aangeeft waarvoor deze verhoging worden doorgevoerd.
 
Ik hoop vandaag op een antwoord van cd.
aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met CD net gebeld dat ik niet overga naar het HD pakket voor 3 euro meer.

 

Krijg ik dit te horen, meneer u hebt geluk vanaf deze week krijgen alle klanten die bellen en niet akkoord gaan met die 3 euro een aanbieding.

 

Dit houd in dat ik niet over ga naar het HD pakket maar gewoon bij de huidige situatie blijf dus het basis sd pakket voor 12.95 wel moet ik 2 jaar bij tekenen.

 

Op mijn vraag hoe dit mogelijk is omdat de SD zenders komen te vervallen kreeg ik als antwoord dat de HD zenders omgezet worden met een bepaalde techniek naar SD.

 

Krijg bericht via de post.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt als een door die medewerker zelf verzonnen wassen neus verhaal.

Uitgeschakelde SD zenders ontvang gewoon je niet, die worden echt niet 'op magische wijze' van HD naar SD gezet.

 

De enige zekerheid die je hebt is dat je twee jaar vast zit aan een abonnement op een pakket waarvan CanalDigitaal naar eigen believen de inhoud kan veranderen en waarvan we aannemen dat er tegen jaareinde weer enkele SD zenders uit verdwijnen. Als je daar dan de HD versie van krijgt heb je mazzel, anders heb je pech en kun je voorlopig niet opzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vergelijkbare situatie maar bij mij riep de CD medewerker dat mijn HD signaal nog 'ge-downgrade' moet worden wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt.

 

Volgens mijn laatste informatie betaal ik voor het (Semi HD / SD ???) Basis pakket ook  € 12,95 p/m maar dan maar voor één jaar, dus willekeur alom.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nog een keer gebeld kreeg ik weer die klaas aan de lijn en beweerd nog steeds hoog bij laag dat HD omgezet kan worden naar SD lol.

 

Ik heb toen gevraagd om een andere medewerker ben toen doorverbonden daar werdt mij wel verteld dat dit niet kon van HD naar SD en ben nog 2 keer doorverbonden en ze vroegen wat ik wou ik wil dus dat HD pakket niet, ik kon dus alleen maar opzeggen per 1 oktober heb ik nu opgezegt en per 1 nov ben ik er dan weg.

 

Valt mij wel tegen bij CD, de klanterservice heeft er geen verstand van en weten niets.

 

Wat een idioten om klanten wijs te maken dat een HD signaal omgezet kan worden met een bepaalde techniek naar SD. Als dit al kon LOL dan houd dit ook in dat er een transponder voor moet komen om dit uit te zenden ook weer lol

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Erwin, jij wilt iets afnemen wat CD niet wil leveren, de enige conclusie is dan opzeggen.

Daar kan de klantenservice niets aan doen, het is beleid van de directie.

 

Aan de andere kant heb ik als HD kijker geen zin om sd transponders te betalen, waar ik niet naar kijk, dat is de andere kant van de medaille.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk erwin05,

maar als we nu allemaal weten (via de nieuwsbrief) dat SD op 19,2 wordt uitgeschakeld, dan blijft HD op 23,5 over

en dat dient men dan als abonnement te nemen door "te Upgraden" zoals dat heet op mijn CanalDIGITAAL

 

neem je het niet, wat denk je gebeurd er dan?

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een prijsverhoging hoef je niet akkoord te gaan.

 

En laat CD maar eens bewijzen dat HD meer kost.

 

Het is andersom wat CD wil leveren wil ik niet afnemen.

 

Denk je dat als de SD zenders er af zijn jou abo geld naar beneden gaat?

 

Als je het niet eens bent met een upgrade dan moet je bellen of schriftelijke je abo opzeggen.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...