Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.971 onderwerpen in dit forum

• 3 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 2 reacties
    • 1,4k weergaven
    • Sat4all vriend

Internet Radio

• Sat4all vriend
    • 12 reacties
    • 3,1k weergaven
  1. Hoe zelf logo's maken

• 7 reacties
    • 2,3k weergaven
    • 3 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 1 reactie
    • 662 weergaven
    • 2 reacties
    • 994 weergaven
    • 12 reacties
    • 16,7k weergaven
    • 8 reacties
    • 3k weergaven
    • 0 reacties
    • 890 weergaven
  2. [DM7025+] voeding op lnbs weg

• 2 reacties
    • 896 weergaven
    • 9 reacties
    • 3k weergaven
  3. [DM500S] welke NAS?

• 4 reacties
    • 750 weergaven
    • 0 reacties
    • 869 weergaven
    • 1 reactie
    • 933 weergaven
    • 9 reacties
    • 2,2k weergaven
    • 5 reacties
    • 4,3k weergaven
    • 5 reacties
    • 2,4k weergaven
    • 5 reacties
    • 2,5k weergaven
    • 1 reactie
    • 846 weergaven

• Op het nippertje ging het inderdaad mis. Volgens mij had alleen Max last van de dubbele gele vlag. Goed dat hij zich aan de regels hield, scheelt wellicht strafpunten.  
    • Ik las een paar eerdere berichten van je terug, je hebt al ruime ervaring met linux zo te zien maar waarom dan toch : Mijn ervaring is anders, gelukkig, er moet wel een wil zijn natuurlijk 😆 En daar bij, de nieuwere windows is qua bediening voor mijn juist lastig. ( wie verzint zoiets en denkt dat het handig is !/?  )
    • De inschatting was een 3e plaats op de startgrid, maar een gele vlag voorkwam dat.
    • Naar wat ik hoor wordt linux-mint gebruikt als alternatief voor (linux argwanende) (ex) windows gebruikers. Dat is ook weer een debian variant. Hier gebruiken we hoofdzakelijk debian en ubuntu. Het maakt in praktijk weinig uit, alles werkt gewoon, voor www en e-mail, tekstverwerking, rekenblad. Maar er zijn (helaas) nog wat windows programma's die nog niet beschikbaar zijn op linux, daarom heb ik een windows XP computer er bij, nu zo'n 25 jaar trouwe dienst, de "harde schijf", nu SSD kopieer (1:1) en vernieuw ik zo af en toe. Windows programma's kreeg ik wel eens aan de gang met wine op linux, maar nu al een tijd niet meer geprobeerd of gebruikt en in mijn beperkte ervaring ging de bediening een beetje stroperig. Dit is een handige site voor alternatieven : https://alternativeto.net  ( maar niet compleet,uiteraard )   Voor de basisfuncties is linux geschikt voor een ieder, koudwatervrees niet nodig. O ja, bij het herinstalleren van welke computer dan ook, ik leg de oude schijf weg, een lege er in, naderhand de gegevens van de vorige schijf  kopiëren.
  • Nieuwe aanmaken...