Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.974 onderwerpen in dit forum

• 2 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 6 reacties
    • 2,2k weergaven
    • 5 reacties
    • 1,6k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,9k weergaven
    • 0 reacties
    • 850 weergaven
    • 13 reacties
    • 2,3k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 4 reacties
    • 3,1k weergaven
    • 3 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 116 reacties
    • 44,3k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,9k weergaven
    • 4 reacties
    • 1k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 2 reacties
    • 757 weergaven
    • 6 reacties
    • 1,8k weergaven
    • 2 reacties
    • 1,9k weergaven
    • 3 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 19 reacties
    • 10,4k weergaven
    • 11 reacties
    • 3,7k weergaven

• Ik denk mede door de gebruiksvriendelijkheid van de ontvangstapparatuur. Net zo eenvoudig in gebruik als een transistor radiootje
    • Front or backdoor?
    • Nee, zeker niet. 50 ohm kabels worden gebruikt voor radiocommunicatie en netwerken en bieden een goede balans tussen signaaloverdracht en vermogensafhandeling. 75 ohm kabels zijn ontworpen voor videodoeleinden zoals tv en beveiligingscamera's en leveren de meest efficiënte signaaloverdracht zonder energieverlies.   
    • Het pakket met 28 zenders is hier in België te ontvangen, maar de signaalkwaliteit is zwak. Een groot deel van de zenders zitten ook op 10845 V 27500 2/3
    • Ik trek een parallel tussen DRM en 5G. Beide werden een grote toekomst voorspeld ten koste van eerdere technieken. In de praktijk bleken er veel haken en ogen. En inderdaad, 4G volstaat prima om te streamen.   DAB+ werd vaak afgedaan aan overgangstechniek. Ondertussen bleek die techniek wel heel goedkoop toepasbaar en zelfs in kleine apparaten. En zonder "betaalmuur". Een enorm compact pallet - met meerdere boeketten/ensembles-  aan zenders op een relatief klein stukje spectrum in digitale kwaliteit.   Mij verbaast het i.i.g. om meerdere redenen niet dat DAB+ uiteindelijk toch poot aan de grond kreeg in sceptische landen als Ierland en Duitsland. En de FTA keuze op de radio is natuurlijk al helemaal overweldigend langs het Nederlandse grensgebied.   Die "moeite" om DAB+ ingeburgerd te krijgen, heb ik amper gezien, behalve bij fervente retro-aanhangers. FM heeft er veel, veel langer over gedaan om ingeburgerd te raken!  AM was de norm tot in de jaren 80!     
  • Nieuwe aanmaken...