Ga naar inhoud

DVB-receivers

Hier vragen over DVB-receivers

Subforums:

1. Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

377,2k

Vragen over gigablue receivers

2,6k

Vragen over CanalDigitaal en TV-Vlaanderen receivers

48,4k

Vragen en informatie over het merk Rebox

14,7k

Vragen en informatie over Vu Plus receivers

74k

Alles over de Enigma2 receivers van Xtrend!

12,8k

Hier vragen receivers van het merk Amiko

1,7k

Hier vragen receivers van het merk SAB

1,8k

Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

1,8k
47.521 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 736 weergaven
    • 0 reacties
    • 823 weergaven
    • 3 reacties
    • 1,7k weergaven
    • 11 reacties
    • 8,2k weergaven
    • 1 reactie
    • 25,3k weergaven
  1. Eycos 5512 PVRH

• 0 reacties
    • 874 weergaven
  2. Echostar 5020 wil niet meer aan(niet "dood")

• 1 reactie
    • 1,1k weergaven
  3. ufscamd IPK voor E2 Flash image ( CI )

• 6 reacties
    • 1,5k weergaven
  4. IPBox 900HD geeft bij opstarten PANIC

• 10 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 10 reacties
    • 1,5k weergaven
    • 0 reacties
    • 687 weergaven
    • 3 reacties
    • 5,7k weergaven
  5. AAF-ALL-IN-ONE-Flash1.0-fix

• 0 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 6 reacties
    • 2,3k weergaven
    • 7 reacties
    • 1,6k weergaven
    • 16 reacties
    • 3,8k weergaven
  6. 'BOOT' problemen Manhattan Starlight 5800

• 3 reacties
    • 2,4k weergaven
    • 6 reacties
    • 4,1k weergaven
    • 63 reacties
    • 28,5k weergaven
  7. Kathrein ufs 910 of de Abcom ipbox 900hd?

• 11 reacties
    • 5,7k weergaven

• Met jou is bijna iedereen gestopt met TV DX. Ofwel omdat er geen testbeelden meer waren of omdat analoge TV was gestopt. DVB-T bleek toch nog wat verder te komen dan DVB-T2 in Nederland. Zwaardere SNR eisen en meer gelijk kanaal interferentie door een kleinere UHF band tot 700 MHz.   Ik vermaak mij desondanks uitstekend met T2 maar het is een andere hobby geworden. Door het meten met een spectrum analyser kan ik precies zien wat even later beeld gaat geven maar ook RF alles tot in details optimaliseren. Een half uur wachten tot ik de laatst benodigde dB heb om Denemarken te decoderen is wel speciaal. Nu ik ook Freenet kan bekijken is er weer een leuke uitbreiding bijgekomen. Vandaag scheen de zon even en is er heel weinig wind, dan krijg ik net genoeg signaal om naar beelden te kunnen kijken.   Ik neem aan dat wonen in een vlakke omgeving altijd goed is. Hier zijn wel wat heuvels op enkele tientallen kilometer maar die hebben geen fataal effect. Wat ik erg leuk vond waren de jaren dat RTBF bleef "TV piraten" op kanaal 56. Toen hadden ze geen storing door andere zenders meer dus in de zomer optimale kans hier. Ik had ook leuk contact gekregen met een technische man bij de RTBF over de zenders en antenne ombouwen t.b.v. DVB-T2 op kanaal 42 nu. Jammer dat dat weg is maar ik denk en hoop dat als er heel veel zenders zijn gestopt ze weer terug binnenkomen hier. Het was tenslotte de meest recente start van een nieuw zendernetwerk. Dat zegt niet alles omdat de politiek het laatste woord heeft maar toch.
    • Ik zal het kort houden. Y gaat op enkele dB na echt wel tot 4,8 MHz maar de kleurbandbreedte is uiteraard kleiner dan 2,5 MHz. Natuurlijk is RGB ideaal maar wat ik met de VM700 heb gemeten op alle CVBS meet/ testsignalen afgespeeld uit de DVD recorder was ook schitterend.   Hoe NTSC en PAL anders uitwerken in editen weet ik niets tot nu ik jouw toelichting lees maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Ik heb mij eigenlijk alleen met transmissie bezig gehouden.
    • Één woord, droevig.   Zijn stille wens (?), "zo dicht mogelijk bij de sterren zijn" is nu in vervulling gegaan.
  • Nieuwe aanmaken...