Ga naar inhoud

Vu Plus

Vragen en informatie over Vu Plus receivers

6.252 onderwerpen in dit forum

1. PLI voor vu+ duo

• 2 reacties
    • 5,2k weergaven
    • 11 reacties
    • 5,2k weergaven
    • 8 reacties
    • 6,4k weergaven
    • 6 reacties
    • 5,7k weergaven
    • 1 reactie
    • 1,8k weergaven
    • 14 reacties
    • 8,2k weergaven
    • 0 reacties
    • 1,6k weergaven
    • 15 reacties
    • 10,4k weergaven
  2. Nieuwe img V5.0

• 1 reactie
    • 1,8k weergaven
    • 3 reacties
    • 6,9k weergaven
    • 3 reacties
    • 4,4k weergaven
    • 3 reacties
    • 3,4k weergaven
    • 7 reacties
    • 3,4k weergaven
  3. Kan geen wmv files afspelen

• 3 reacties
    • 3,3k weergaven
    • 1 reactie
    • 2,3k weergaven
    • 17 reacties
    • 7,1k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 2,7k weergaven
    • 4 reacties
    • 2,6k weergaven
    • 3 reacties
    • 3,3k weergaven
  4. Hoe werkt Meoboot?

• 1 reactie
    • 1,2k weergaven

• Ik trek een parallel tussen DRM en 5G. Beide werden een grote toekomst voorspeld ten koste van eerdere technieken. In de praktijk bleken er veel haken en ogen. En inderdaad, 4G volstaat prima om te streamen.   DAB+ werd vaak afgedaan aan overgangstechniek. Ondertussen bleek die techniek wel heel goedkoop toepasbaar en zelfs in kleine apparaten. En zonder "betaalmuur". Een enorm compact pallet - met meerdere boeketten/ensembles-  aan zenders op een relatief klein stukje spectrum in digitale kwaliteit.   Mij verbaast het i.i.g. om meerdere redenen niet dat DAB+ uiteindelijk toch poot aan de grond kreeg in sceptische landen als Ierland en Duitsland. En de FTA keuze op de radio is natuurlijk al helemaal overweldigend langs het Nederlandse grensgebied.   Die "moeite" om DAB+ ingeburgerd te krijgen, heb ik amper gezien, behalve bij fervente retro-aanhangers. FM heeft er veel, veel langer over gedaan om ingeburgerd te raken!  AM was de norm tot in de jaren 80!     
    • Nog even een verslagje. Ik heb "IJzerbout" en "Mrbeam" beiden mogen ontmoeten op hun "eigen" stands. Leuk om eindelijk een sat4all-er in het echt te zien. Buiten "noordzee" had ik dat nog niet beleeft.   De beurs was vooral groot een veel. Maar het beviel me wel, ik meen dat ik alle hallen en het buitenterrein heb gezien met als gevolg "versleten voeten". Ik was er al een paar jaar niet meer geweest, mijn conclusie, er  is veel veranderd maar toch ook weer niet.   Ook leuk, de oude apparatuur net bij de (hoofd) ingang. Met ook een Nipkowschijf, werkend, althans dat zou zo moeten zijn maar ik kon niet ontdekken hoe, en anderen na mij ook niet. Maar goed, het idee was leuk.  
    • Ik zie niet in wat voor jou de exacte overeenkomst met DRM is. Misschien had DRM in bijvoorbeeld de VS wel een succes kunnen worden als daar nog geen satelliet radio bestond. DAB+ is ingeburgerd maar ook met moeite. Ik word richting streaming "geduwd" omdat een FM zender is afgehaakt, mijn (werk) autoradio geen DAB+ heeft, maar mijn telefoon wel audio naar de radio kan streamen. Het is dus gewoon voorhanden.   Er zijn meer technische standaarden geweest die het loodje hebben gelegd. De reden dat ik weinig toekomst zie in 5G broadcast is omdat het te weinig toevoegt aan wat er al is. Daarnaast denk ik dat er veel te weinig commercieel belang is.    
    • Dat kan ook, maar dan moet je niets meer veranderen aan de kolombreedte. Krijg je dat niet meer aan de gang ? Ik heb hier bv een winXP computer met div. oude software, speciaal , voor machine besturing, werkt al >20 jr. perfect.   Over scribus, ik ben een tijdje terug een nachtje bezig geweest er mee om een probleem voor iemand anders op te lossen. Toen kon ik precies datgene doen wat ik nodig had, een gevouwen boekje maken van a4-tjes. Ik weet dat het veel gebruikt wordt voor mooie krantjes door "gewone" computeraars Op https://en.wikipedia.org/wiki/Scribus#Tutorials  zie ik uitleg   Ik meen dat ik alleen de helpfunctie binnen het programma heb gebruikt. Op linux is de laatste versie nu 1.5.8 Maar dat zal voor de beginner allemaal niet uitmaken toch ?   Om dingen echt op vaste plaatsen te houden grijp ik soms naar CAD, maar dat is ook niet eenvoudig als daar plaatjes in moeten. Voor mij is dat wel te doen omdat ik de nukken er van ken, alsof ik weet waar ik moet schoppen, zoals bij een oude auto. :/
    • Of deze van een collega board https://www.sat-universe.com/index.php?threads/openpli-dm-800se.309564/post-2037181382   Of deze: https://satup.net/download.php?id=134&token=Szuzm1uVxCkDH6a507VhSJa4ZzJjqt5r   Ik zou ze beide downloaden en er erg zuinig op zijn
  • Nieuwe aanmaken...