Ga naar inhoud

Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst

26.456 onderwerpen in dit forum

1. uitrichten 3 kops schotel

• 4 reacties
    • 4,3k weergaven
    • Sat4all vriend

Astra 2 Alps probleem

• Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 633 weergaven
    • 17 reacties
    • 8,9k weergaven
  2. Astra en Hotbird in france

• 5 reacties
    • 1,7k weergaven
  3. Waarom receiver van nieuwe firmware voorzien?

• 1 reactie
    • 870 weergaven
    • 1 reactie
    • 883 weergaven
    • 4 reacties
    • 1,1k weergaven
  4. Multifeed en PVR/HDD

• 3 reacties
    • 513 weergaven
  5. probleem met strong 4355evo

• 1 reactie
    • 599 weergaven
    • 5 reacties
    • 817 weergaven
  6. 0,3 of 0,4 lnb

• 4 reacties
    • 1k weergaven
    • Sat4all vriend

welke mogelijkheden in brazilie met een dreambox?

• Sat4all vriend
    • 8 reacties
    • 1,3k weergaven
  7. No information table PMT -probleem

• 5 reacties
    • 619 weergaven
    • Sat4all vriend

Slowaakse en Tsjechische zenders "zoek"?

• Sat4all vriend
    • 4 reacties
    • 1,9k weergaven
  8. schotel diameter voor Hellas 2?

• 3 reacties
    • 1k weergaven
    • 1 reactie
    • 1k weergaven
  9. vandaag in de telegraaf:

• 1 reactie
    • 962 weergaven
  10. MultiSwitch en toch ook draaibaar, kan dat?

• 3 reacties
    • 905 weergaven
  11. Ontvangst Belgische zender via de ether 1 2

• 29 reacties
    • 8,6k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,1k weergaven

• Zo zie je maar dat het heel belangrijk is hoe je de vraag stelt om ook meteen ook een goed antwoordt te krijgen. Maar ook dat soms een op het oog heel eenvoudige vraag een veel breder antwoordt nodig heeft dan wat je zou verwachten.
    • Mee eens dat je je gewoon aan de snelheid moet houden, maar ik word dagelijks, soms letterlijk, van de weg gereden door lieden die denken boven de wet te staan. Ja, ik wil ook graag 130 rijden, maar dat mag niet! Kost mij teveel zo'n bekeuring.   Verder is Waze geen flitspaal melder zoals Flitsmeister maar een van de betere navigatie apps. Google heeft deze niet voor niks gekocht (en ook al diverse functies in Maps overgenomen).   Verder verbaast het me wederom hoe een vraag of je als begeleider (dus de passagier?) een GSM/mobieltje in de hand mag houden (onder het rijden neem ik aan?) ontspoort naar een discussie over zoekgeraakte auto's en flitsmelders...
    • Behalve in Dld., Frankrijk en Zwitserland als deze bijrijder/passagier er een waarschuwing voor flitsers op heeft staan.
    • Waze is gewoon een prima routeplanner met zeer actuele meldingen voor files, stilstaande voertuigen en flitsers. Heel handig dus, gebruik hem al weer een paar jaar.   Nou begin ik je vraag te begrijpen. Mag de passagier een telefoon in de hand houden? Ja dat mag.
    • Inderdaad.  Als ik er zo naar terug kijk, waren die enorme masten op die schepen geen lang leven beschoren en zeker geen ingenieurs kunst.  Iedere ingenieur met kennis van krachten die optreden in zo’n mast zou moeten weten dat je op zo’n schip geen tuidraden weg kan spannen.  Dus onder een extreem steile hoek naar beneden is de benedenwaartse druk in de mast zo groot dat zo’n mast nooit lang stand houdt.  Dan staat ie ook nog op 3 poten die vast verankerd zijn op het dek van het schip waardoor bij de minste of geringste wind die hele mast ontzet raakt omdat er torso-krachten ontstaan.  Dat kun je tegengaan door de mast aan de voet weer op één punt te zetten. Al dan niet op een isolerende ronde keramische isolator.  Je kan je dan voorstellen dat bij een flinke storm zo’n mast juist ontworpen is om gelijk af te breken.  Daarom hadden al die schepen van Caroline met hun veel te hoge masten problemen met breuk. 
  • Nieuwe aanmaken...