Ga naar inhoud


Miauw

Lid
  • Items

    3.363
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

2 Volgers

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Als je eens wist hoeveel mensen op de rem trappen als ze een tunnel inrijden i.v.m. dat het daar donker is, gevolgen kunnen bij te weinig afstand houden botsingen zijn, of files die ineens ontstaan als de een na de ander op de rem trapt om een aanrijding te voorkomen. Al zijn te hoge vrachtwagens met chauffeurs die geen Nederlands kennen dan wel de theorie niet in de praktijk brengen het ergst, het verkeer voor een tunnel staat gemiddeld 7 maal per dag een halfuur vast wegens het niet opvolgen van de verkeersleiding. Tunnels zijn in tegenstelling met jaren geleden vaak goed beveiligd tegen te hoge vrachtwagens, al een tijd staan er naast hoogtemeters en slagbomen, ook een stalen constructie vlak voor de tunnel ingereden kan worden, het probleem zit niet voor, maar halverwege een tunnel waar van naar beneden naar boven het plafond dichterbij komt dan voor de tunnel ingereden wordt. Er zijn in het verleden heel wat plafondplaten door vastlopen naar beneden gekomen, dat is ook waar tunnel angst vandaan komt, je zal er maar achter rijden en ineens vliegen de brokken om je auto of er tegenaan. Van vastgelopen vrachtwagens lieten ze de banden een stuk leeg lopen om ze uit de tunnels te halen, wat veel meer tijd naast de schades kosten. Waar het probleem met te hoge vrachtwagens met veel gevolgschade zo goed als opgelost is, een wapperend zeil kan ook tot een te hoge melding gezien worden, of vrachtwagens met een hydrologisch systeem die op dat moment te hoog staan om door een tunnel te kunnen rijden en nog proberen te laten zakken, de boel gaat bij niet afslaan op rood, de boete is behoorlijk hoog. nu of al enige tijd zijn het juist korte viaducten met grote bestelbussen die nog wel denken onder een viaduct door te komen, die zijn meestal niet beveiligd. Ik wijk nu wel erg ver af, bij donker en dus minder voor uit kunnen zien, remmen veel bestuurders af met files tot gevolg. En wat de zomer- en wintertijd betreft, het ezelsbruggetje dat je in de winter voor de meeste mensen een uurtje langer in een warm bed kan blijven liggen i.v.m. dat het kouder is, in de zomer is het warmer, dus is zomertijd voor de meeste mensen een uurtje korter slapen.
  2. Wat ik begrepen heb is het vasthouden van een mobiele telefoon door de bestuurder een boete kan opleveren, maar als de bestuurder die niet vast heeft, lijkt mij dat anders. Op het moment dat een bestuurder gaat slingeren dan wel ander gevaarlijk verkeersgedrag vertoond, dan kan het een heel andere boete opleveren. Ik ben alleen nieuwsgierig hoe er wettelijk tegenaan gekeken wordt, een bluetooth verbinding in de auto is uiteraard veiliger, of een carkit als het niet via Bluetooth kan. Ik meen dat in de wet staat dat een bestuurder geen mobiele telefoon in de hand mag houden, zelfs niet als je helemaal niet aan het bellen, sms dan wel aan het appen bent.
  3. Ik kwam het topic "Is een begeleider in overtreding als..." tegen, echter wijkt mijn vraag iets af. Wat als de passagier een mobiele telefoon in de handen heeft, maar die tegen het oor van een bestuurder houd, dan lijkt mij het een levende carkit, dus toegestaan, maar ik vrees dat zo'n nieuwe mobiele telefoon controle paal daar anders over denkt . Iemand enig idee?
  4. Ik verwacht binnenkort uur of zelfs kwartier prijzen om te reizen, wordt het te druk, moet je uitstappen en wachten op de vervolg reis die rustig(er) is.
  5. Verzorgingshuizen en andere interne instellingen hebben een zorgcontract via Ziggo, eigenlijk is het te gek voor woorden dat daar geen concurrentie in is, zal wel met de prijs van de contracten te maken hebben, ook al is dat intern. Mijn vermoede is dat de infrastructuur van diverse instellingen geen concurrentie toe laat, het zijn meestal ooit overgenomen gemeente kabels. Ik denk dat het één van de redenen is dat DVB-C door Ziggo nog niet weg bezuinigd is, het zal er toch ooit van gaan komen, en dan kunnen alle zorginstellingen flink aan de slag om te investeren. Gedeelt internet, wifi delen, instellingen hebben meestal een oude telefoonlijn, die mag inmiddels wel vervangen zijn/worden door glasvezel of minstens een UTP kabel met een eigen aansluiting. Het hoeft geen snel internet te zijn, met de minimale aanbod van 50Mbit/s als ik mij niet vergis, is zat voor beeldbellen via WhatsApp of andere mogelijkheden, wifi delen is naar mijn mening vragen om ellende, zie bijvoorbeeld campings met gratis wifi met alle gevaren van dien. In ziekenhuizen heb ik dat ook meegemaakt, WhatsApp berichten lukt nog net, maar WhatsApp videobellen niet, dat is toch niet meer van deze tijd? Familie bezoeken is fijn, maar bij verder weg wonen, te weinig tijd, op vakantie, dan is videobellen in welke vorm dan ook wel zo prettig om niet te vereenzamen, vooral als het om familie gaat.
  6. Al een tijd is Amsterdam bezig dat je buiten de gemeente parkeert als je Amsterdam wilt bezoeken, Amsterdam is wel met de auto te bezoeken, echter of van te voren reserveren, of je betaalt vol tarief. Gemeenten net buiten Amsterdam zijn het al zat dat ze de auto's van Amsterdam opvangen. Het lag er ook aan op welke dag je parkeert, hoe dat nu is weet ik niet. Op zondag kon je een aantal jaar geleden net aan de buitenkant van het centrum parkeren, wel aan de juiste kant van de straat, maar ook dat is verleden tijd. Het is van der zotte dat Amsterdam zelf haar problemen niet kan oplossen, bij bepaalde appartementen kan je niet eens een parkeervergunning aanvragen. Amsterdam is een dorp op zich, de meeste mensen die daar wonen komen zelden buiten Amsterdam, het openbaar vervoer is volgens mij het best goed geregeld in Amsterdam, al heb je Amsterdammers die daar een ander oordeel over hebben/zeiken. Het begon in dit topic over Flex abonnementen, je betaalt voor korting die je alleen er uithaalt als je in een bepaalde periode van een maand in de trein reist. Ik vind het nergens op slaan, voor 2020 had je o.a. bij Kruidvat de goedkope treinkaartjes, die zijn tot op heden niet terug gekomen. De Nederlandse Spoorwegen klaagt dat ze altijd geld te kort komen, maak het dan interessant dat mensen die buiten de spits reizen het standaard goedkoper of gratis zodat het interessant is om met de trein te reizen. Wat ik waardeloos vindt is dat als je met een bus naar een trein reist, met de trein weer naar een bus om op je bestemming te komen, dat je 3 maal instap tarief betaalt, daarnaast is de trein is sowieso duurder dan de rest van het openbaar vervoer. Aandeelhouder van de NS is de Nederlandse staat, in de rest van Nederland is het openbaar vervoer de bus aanbesteed, uitgezonderd het GVB in Amsterdam, RET in Rotterdam, en HTM in Den Haag, dat is nog steeds een ambtenaren club. Het nadeel is dat veel R-Net bussen tot de rand van bijvoorbeeld Amsterdam mogen rijden, dat was vroeger wel anders, dan kon ook een deel Amsterdam ingereden worden, een klein stukje met de tram of 10 minuten lopen en ik was in Amsterdam centrum. Ik weet niet wat het is, maar de 3 gemeente OV bedrijven in Nederland krijgen overal voorrang op de aanbestede OV bedrijven. Flex lijkt leuk, maar het slaat nergens op dat je voor korting moet betalen. Reizen via het inloggen via je mobiele telefoon heeft als nadeel dat als je accu leeg is, niet meer in en uit kan checken. Heel het OV helemaal gratis maken lijkt mij beter, al is het tijdens de daluren zonder abonnement. In- en uitchecken zal niet verdwijnen, touristen uit het buitenland zullen dan toch moeten betalen, ook buiten de spitsuren. Flex is om stapelgek van te worden, vrijwel alle mensen zijn na lange tijd eindelijk aan de OV-kaart gewend, ook veel ouderen die met korting reizen, begint het volgende geldverslindende project met alle problemen van dien.
  7. Een beetje off-topic, maar toch: En wat kan er als het nodig is als noodzender functioneren? AM reikt verder, FM kan niet over de horizon, DAB+ heeft meer masten nodig, 5G heeft nog meer masten nodig. Een beetje ruis (analoog) kan meer hebben dan digitaal. Heb ik het nog niet over als de stroom uitvalt, met hoeveel noodstroom kan er via welk medium nog uitgezonden worden en is dat er op berekend?
  8. Als ik openbaar op het forum schrijf, dan is het herleidbaar door via Google te zoeken. Eventueel met foto's, is het dan volledig herleidbaar, vandaar de vraag als je niet ingelogd bent, in hoeverre zijn berichten op het forum openbaar?
  9. Ik bedoel wat ik hier in het forum schrijf, als dat openbaar is, dan is het herleidbaar.
  10. Van wat ik begrepen heb is DVB-T2 tot ergens in februari 2030 beschikbaar via KPN, wat ik ook lees is dat TV via 5G(?) als ik het goed heb geen bandbreedte verminderd, als dat het geval is, wat heeft het dan voor zin om het te veranderen? Ik heb diverse berichten gelezen, het is dan een vraag die naar boven komt van, als het klopt en ik daar een conclusie aan hang, wat heeft dit dan voor zin behalve dat een hoop TV's ongeschikt zullen raken door DVB-T2 te vervangen door 5G, bij dezelfde bandbreedte lijkt het mij behoorlijk zinloos. Ik stel voor dat DVB-T2 net als de FM met de daaraan gekoppelde DAB+ te veilen aan de commerciële omroepen naast de verplichte FTA publieke omroepen. Bij het veilen van DVB-T2 kanalen, kunnen commerciële omroepen hun (mega reclame) uitzending gratis aan de burgers in Nederland verspreiden. Misschien zit ik er helemaal naast, maar als ik het hier zo lees, wat heeft het voor zin als een groot land als Duitsland het op een flop uitloopt? Op hoeveel soorten uitzend mogelijkheden moeten zowel radio als TV uitgezonden worden, dat lijkt mij kapitaal vernietiging, laat op de publieke omroepen na, de rest maar veilen aan commerciële.zenders, het is tegenwoordig toch meer reclame dan nog een uitzending te kunnen volgen. Ik kan het helemaal mis hebben door het mogelijk niet te begrijpen, maar het dubbel uitzenden terwijl radio door veiling gratis te ontvangen is, waarom TV dan niet veilen? Hoeveel moet er nog dubbel uitgezonden worden, radio levert met veilingen geld op, met TV zou dan ook prima kunnen, maar tot nu toe willen ze naast reclame, ook nog geld hebben zolang dat met al die mega reclame vol te houden is.
  11. In hoeverre kan elk bericht wat ik plaats zonder in te loggen gelezen worden? Mijn vragen en het uitleggen daarvan, daarmee wil ik de woningcorporatie niet van informatie voorzien, kan dit achter gesloten deuren, of kan dat enkel via persoonlijke berichten?
  12. Dank je wel, ja het is werkelijk voor mijn moeder, daarom wist ik niet wat ze gedaan heeft. Vertalen kan eventueel via Google Translate, dus even uitzoeken. Het lijkt erop dat ze het account via haar eigen account aangemaakt heeft, zeker ben ik er niet van, maar Facebook zit op haar mobiele telefoon, vandaar dat ik denk dat ze het daar per ongeluk iets aangeklikt heeft, ik ga het later proberen, het gaat al enige tijd niet zo lekker met mij, ik heb nauwelijks energie.
  13. Sorry, ik weet niet waar ik dit ergens anders kan plaatsen, dit lijkt mij de juiste plek. Mijn moeder heeft per ongeluk onder haar Facebook account een tweede account aangemaakt wat niet de bedoeling is. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kom er niet in uit. Kan iemand aangeven hoe de tweede account wat blijkbaar aan haar eerste account gekoppeld staat, los gemaakt kan worden en opgeheven kan worden? Graag stap voor stap zodat ik het kan volgen. Alvast dank voor de moeite.
  14. Miauw

    Toekomst Ziggo

    Je kan internet only nemen, de zenders die FTA nog via DVB-C doorgegeven worden krijg je in deels mindere kwaliteit erbij.
  15. Miauw

    Toekomst Ziggo

    Heeft omroep MAX niks voor je? Oké, het is oud in een nieuw jasje, geef ik toe. Ik kijk zelf nog nauwelijks aandachtig naar programma's, het is net een aquarium waar ook nog geluid uit komt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...