Ga naar inhoud


activatie Canal Digitaal smartcards


Ome Merde

Aanbevolen berichten

Activatie smartcard Canal Digitaal (seca2 en/of irdeto2)

 

Bij aankoop van een nieuwe smartcard heeft u nog geen beeld. Om het CANALDIGITAAL zenderaanbod te kunnen ontvangen, moet de nieuwe kaart eerst geactiveerd worden.

Het activeren van een nieuwe smartcard kunt u eenmalig uitvoeren. Heeft u uw kaart al eerder geactiveerd dan kunt u geen gebruik meer maken van deze optie.

Als uw smartcard enkele weken buiten gebruik is zal er geen beeld meer vertoond worden op het CANALDIGITAAL zenderaanbod. U heeft dan de maandelijkse update van de codering gemist. Om weer beeld te ontvangen, is een heractivatie signaal nodig. Dit gaat op dezelfde manier als bij de activatie voor een nieuwe smartcard. Het staat wellicht anders (of onduidelijk) op de site van CDN, maar zo is het toch echt.

 

 

De smartcard kan alleen worden geactiveerd als u uw ontvanger aan staat en de smartcard op correcte wijze is ingevoerd. Zet uw ontvanger op één van de Nederlandse zenders (maar niet op BVN, Raceworld, Clear tv, Liberty TV of L1 (FTA dus)).

 

Activeren via SMS

SMS uw smartcardnummer naar 06-44300300

De activatie kan tegen normaal tarief via een mobiele telefoon aangevraagd worden. De activatie wordt direct verzonden nadat de SMS bij CANALDIGITAAL is ontvangen. U ontvangt geen terugmelding via SMS.

 

Smartcard Activatielijn Normaal Tarief

 

U kunt nu ook uw smartcard eenvoudig en tegen normaal tarief telefonisch activeren met uw vaste of mobiele telefoon.

De Activatielijn is 24 uur per dag bereikbaar en na het afronden van de stappen heeft u binnen 60 minuten beeld.

Bel 035-6477477 om uw smartcard telefonisch te activeren!

 

Online activeren

De Canal Digitaal smartcard (zowel Seca2 als Irdeto2) kan ook on-line worden geactiveerd. Klik daarvoor hier

 

Mocht het activeren om de één of andere reden niet lukken dan kan je telefonisch contact opnemen met Canal Digitaal Nederland. Hieronder vind je de telefoonnummers :

 

[*]Servicenummer smartcardbezitters 0900-9323 (€ 0,15 p.m.)

 

maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur tot 21.00 uur.

 

 

(her)activeren van een Nederlandse smartcard kan alleen via een Nederlandse GSM-provider of via een vast telefoonnummer afkomstig uit Nederland. Nederlanders woonachtig in het buitenland kunnen alleen on-line een heractivatie aanvragen of via een Nederlands familielid/kennis etc.

 

Wil de activatie helemaal niet lukken dan kan je ook nog schrijven. Doe dit aangetekend! Canal Digitaal Nederland staat er helaas om bekend niet accuraat met hun post om te gaan.

 

CANALDIGITAAL

Postbus 444

1200 JJ Hilversum

 

 

voordat je gaat (her)activeren, controleer eerst of de smartcard werkt in een andere receiver (indien voorhanden). het ligt nl. niet altijd aan Canal Digitaal. mocht je geen andere receiver voor handen hebben dan kan je ook informeren bij je lokale satellietzaak (indien Canal Digitaal gecertificeerd). zij kunnen de status van de kaart zo voor je opvragen via de speciale dealerlijn.

 

meer informatie of wijzigingen vind je op de site van CANAL DIGITAAL

 

Bron: Canal Digitaal

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

De nieuwe generatie smartcards werkt niet meer zoals de oude Seca2 kaarten. De datum schuift nu telkens twee maand vooruit en niet meer één keer op het eind van de maand. Eigenlijk gaat jouw kaart dagelijks updaten.
Zo zal jouw smartcard niet noodzakelijk dezelfde datum hebben dan de kaart van jouw buurman.

 

Een nieuwe (oranje) smartcard hoeft (theoretisch gezien) nooit meer geheractiveerd worden.

Dat doet de kaart automatisch wanneer je een uurtje afstemt op NED1 (SD of HD) maakt niets uit.

T'is kwestie van wat geduld te hebben, maar de kaart gaat uit zichzelf terug werken. Kan wel een uurtje duren.

 

Wie geen geduld heeft en toch wil heractiveren kan dat doen via deze link

http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/smartcard-heractiveren/

 

Dit gaat het snelst en kost niets.

 

Wel is het ZEER BELANGRIJK dat je voor je op verzenden drukt, de smartcard al opnieuw in de ontvanger plaatst.

Zo heb je direct de eerste EMM te pakken en heb je binnen de paar seconden beeld.

 

Je krijgt na het drukken op verzenden ook direct feedback of de aanvraag tot heractiveren gelukt is of niet.

 

Heb je geen toegang tot internet, dan kan je via een SMS heractiveren.

SMS jouw kaartnummer, zonder spaties naar +31 6 44 300 300 (normaal tarief)

Dit werkt ook van uit het buitenland, maar dan heb je de normale kost voor het versturen van een SMSje vanuit het buitenland, dat spreekt voor zich.

 

Wel is het ZEER BELANGRIJK dat je voor je op verzenden drukt, de smartcard al opnieuw in de ontvanger plaatst.

Zo heb je direct de eerste EMM te pakken en heb je binnen de paar seconden beeld.

 

Heb je die eerste EMM gemist, dan kan het toch weer tot een uur duren voor die EMM terug voorbij komt. Hoe lang dat precies duurt hangt af van hoeveel EMM's er in de carrousel zitten op dat ogenblik.

 

Misschien ook handig om weten is dat er een belangrijk verschil is tussen het het automatisch dagelijkse updaten en heractiveren. Bij het dagelijkse updaten wordt enkel de datum aangepast van zowel de operator als de management datum.

Bij een heractivatie worden alle rechten ook opnieuw op de kaart herschreven, zodat je hiermee een kaart die om één of andere reden in de war is geraakt terug kan laten werken.

 

Hopelijk is bovenstaande voldoende duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat voor de nieuwe Oranje kaart geld gaat ook op voor de oude seca2 kaart.

Een oude seca2 kaart hoeft ook niet meer geheractiveerd te worden.

Dat doet de kaart automatisch wanneer je afstemt op NED1 SD.

Het is een  kwestie van een klein beetje geduld hebben, maar de oude seca2 kaart gaat uit zichzelf werken na +/- 20 minuten.

Niet in een Sat801 decoder van CanalDigitaal overigens, daar werkt de seca2 kaart niet mee.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier bij de juiste forummers  voor de volgende vraag: En Amiko mini HD ontvanger blijkt niet in staat om uitgeschakelde kaarten met een (her)activatie weer aan de gang te krijgen. Hoe kan dit? Hoe is het dan mogelijk dat actieve kaarten wel blijven werken in deze ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@OFDM,

 

Er zit verschil in een maandelijkse update en een heractivatie.

Maandelijkse update's lopen over de PPUA van een kaart en een ( Her ) activatie loopt over het serienummer van de kaart.

 

Met de Amiko mini HD ontvanger die jij noemt heb ik geen ervaring, maar over het algemeen heeft het niet kunnen updaten te maken met de software die in een Ontvanger of in een ( Soft ) Cam zit.

 

Wanneer de regel die verantwoordelijk is voor het doorlaten van een update over het serienummer niet in deze software zit dan zal die update dus niet worden doorgelaten.

 

In de meeste gevallen speelt dit probleem geen rol bij goedgekeurde ontvangers, want die zouden in principe altijd moeten blijven werken.

 

Een oplossing om de update dan wel te kunnen ontvangen is de kaart even tijdelijk in een goedgekeurde ontvanger te stoppen.

Dit geld niet alleen voor de Seca codering, maar gaat ook vaak op voor de andere coderingen.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

aangepast door Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je bevestiging dat de maandelijkse update onafhankelijk is van heractivatie. Ik moest dit al aannemen en het is ook aannemelijk daar de leverancier anders in problemen komt. Het is inderdaad een software cam en ik hoop dat de fabrikant dit nog gaat fixen. Helaas zijn goedgekeurde M7 ontvangers niet geschikt omdat ze macrovision op de composite uitgang meesturen! Dit is onbruikbaar om te moduleren op kanaal. Als workaround moet ik inderdaad heractiveren in een "goedgekeurde" ontvanger, ci module.

De term ppua kende ik nog niet, ik heb alleen gelezen over ecm en emm codes, waarbij heractivatie een emm control word is.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Volgens mij kun je een oranjekaart zonder abonnement niet meer opwaarderen voor Ned1,2 en 3 tenminste mij lukt dat niet meer. Terwijl steeds gezegd wordt dat deze methode tot 1 augustus 2014 mogelijk zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een mailtje via hun website dat ik mijn FTV-smartcard niet meer geactiveerd kreeg, en het verzoek dat zij dat opnieuw zouden doen, kreeg ik opnieuw beeld.

Inderdaad, met "een aanbod" erbij per mail.

Maar op dat kaartje heb ik dus gewoon weer beeld, tot de definitieve FTV-afschakeling.....

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik vind het trouwens wel erg brutaal van die makkers: ze vragen eerst om veel meer geld als je zenders in HD kwaliteit wilt ontvangen, vervolgens dwingen ze je tot HD ongeacht of je er iets mee kunt (wij hebben nog een mooie JVC breedbeeld glasbak in de huiskamer, daarop zie je niets van HD) en gaan de prijzen daardoor flink omhoog. Als leek zou je nog kunnen denken "ach, ze zullen er wel meer kosten door hebben" maar dan zie je op hun site de volgende tekst staan:

 

MPEG4
Deze uitzendtechniek combineert een scherper beeld met minder ruimte op de satelliet. Zo krijgt u een betere beeldkwaliteit en zijn wij in staat u meer zenders aan te bieden. U heeft een HD-ontvanger nodig om uitzendingen in MPEG4 (of in HD) te kunnen ontvangen.

 

Ofte wel, de doorgifte per zender kost hen dus MINDER dan de ervoor gebruikte SD norm. Maar in plaats van dat ze hun klanten die besparing doorgeven worden die nog even lekker opgelicht met een DUURDER pakket.

 

Heerlijk toch, als je lieve overheid haar bevolking in de klauwen van dit soort clubjes gooit in plaats van haar eigen verantwoording te blijven nemen?

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Activatie smartcard Canal Digitaal (seca2 en/of irdeto2)

 

Bij aankoop van een nieuwe smartcard heeft u nog geen beeld. Om het CANALDIGITAAL zenderaanbod te kunnen ontvangen, moet de nieuwe kaart eerst geactiveerd worden.

Het activeren van een nieuwe smartcard kunt u eenmalig uitvoeren. Heeft u uw kaart al eerder geactiveerd dan kunt u geen gebruik meer maken van deze optie.

Als uw smartcard enkele weken buiten gebruik is zal er geen beeld meer vertoond worden op het CANALDIGITAAL zenderaanbod. U heeft dan de maandelijkse update van de codering gemist. Om weer beeld te ontvangen, is een heractivatie signaal nodig. Dit gaat op dezelfde manier als bij de activatie voor een nieuwe smartcard. Het staat wellicht anders (of onduidelijk) op de site van CDN, maar zo is het toch echt.

 

 

De smartcard kan alleen worden geactiveerd als u uw ontvanger aan staat en de smartcard op correcte wijze is ingevoerd. Zet uw ontvanger op één van de Nederlandse zenders (maar niet op BVN, Raceworld, Clear tv, Liberty TV of L1 (FTA dus)).

 

Activeren via SMS

SMS uw smartcardnummer naar 06-44300300

De activatie kan tegen normaal tarief via een mobiele telefoon aangevraagd worden. De activatie wordt direct verzonden nadat de SMS bij CANALDIGITAAL is ontvangen. U ontvangt geen terugmelding via SMS.

 

Smartcard Activatielijn Normaal Tarief

 

U kunt nu ook uw smartcard eenvoudig en tegen normaal tarief telefonisch activeren met uw vaste of mobiele telefoon.

De Activatielijn is 24 uur per dag bereikbaar en na het afronden van de stappen heeft u binnen 60 minuten beeld.

Bel 035-6477477 om uw smartcard telefonisch te activeren!

 

Online activeren

De Canal Digitaal smartcard (zowel Seca2 als Irdeto2) kan ook on-line worden geactiveerd. Klik daarvoor hier

 

Mocht het activeren om de één of andere reden niet lukken dan kan je telefonisch contact opnemen met Canal Digitaal Nederland. Hieronder vind je de telefoonnummers :

 

[*]Servicenummer smartcardbezitters 0900-9323 (€ 0,15 p.m.)

 

maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur tot 21.00 uur.

 

 

(her)activeren van een Nederlandse smartcard kan alleen via een Nederlandse GSM-provider of via een vast telefoonnummer afkomstig uit Nederland. Nederlanders woonachtig in het buitenland kunnen alleen on-line een heractivatie aanvragen of via een Nederlands familielid/kennis etc.

 

Wil de activatie helemaal niet lukken dan kan je ook nog schrijven. Doe dit aangetekend! Canal Digitaal Nederland staat er helaas om bekend niet accuraat met hun post om te gaan.

 

CANALDIGITAAL

Postbus 444

1200 JJ Hilversum

 

 

voordat je gaat (her)activeren, controleer eerst of de smartcard werkt in een andere receiver (indien voorhanden). het ligt nl. niet altijd aan Canal Digitaal. mocht je geen andere receiver voor handen hebben dan kan je ook informeren bij je lokale satellietzaak (indien Canal Digitaal gecertificeerd). zij kunnen de status van de kaart zo voor je opvragen via de speciale dealerlijn.

 

meer informatie of wijzigingen vind je op de site van CANAL DIGITAAL

 

Bron: Canal Digitaal

Mijn inziens staat er toch op de website van canal Digitaal dat je op de zender BVN kunt of moet zetten bij heractivering Smartcard.

Overigens geven ze het signaal van ned 1, 2 en 3 (nu NPO 1, 2, en 3 etc.) niet meer door als je geen abonnement (meer) hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn inziens staat er toch op de website van canal Digitaal dat je op de zender BVN kunt of moet zetten bij heractivering Smartcard.

 

Dat is waarschijnlijk niet lang meer actueel, nu BVN doorgegeven wordt door SES Astra en binnenkort niet meer door M7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...