Ga naar inhoud

Nokia Mediamaster geeft geen nederlandse zenders door

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de Nokia MM9500 heb ik versie DVB2000 2.00.0b8 geladen. Hiermee kan ik alle FTA's ontvangen incl. BVN. De donker rode kaart met de twee handen is in de afgelopen dagen diverse keren geactiveerd maar zonder succes. De Nokia staat op Ned. 1 als de activatie gegeven wordt en blijft daar op gedurende enkele uren staan. Wat kan ik nog doen om de Nederlandse zenders te ontvangen? Volgens CanalDigital moet ik met mijn ontvanger naar de dealer, helaas bestaat de winkel waar ik hem gekocht heb niet meer en zitter er ook geen deskundige sat-boeren in mijn buurt. Wellicht kan een tip van een kenner mij aan beeld helpen. Uit de begin periode kan ik me nog iets herinneren over een "blocker" die uit of aan zou moeten staan. Helaas kan ik deze optie niet vinden.

Alvast zeer bedankt voor de hulp,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Geplaatst:

Vandaar dat ik hem niet kon vinden... In het CAM menu staan slechts optie 1 tm 4 en dan 6. Welke firmware kan ik waar vinden die wel de mogelijkheid bied om dit aan te passen? Trouwens, dit is wel de oorzaak van mijn probleem?

Dank,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

Geplaatst:

Volgens mij zit er in jou software( DVB2000 2.00.0b8 ) geen blokker.

Ik kan het momenteel alleen ff niet controleren omdat ik m'n nokia niet thuis heb.

En bij mijn weten zou je kaart feiloos met die software moeten werken.

1 Een nieuwe zender lijst zou kunnen helpen

2 Zit de kaart er met de chip naar boven in ??

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

Zet Dr. Jamal 1.3 erop en lat de zenders voor het nieuwe pakket even zoeken door de Nokia zelf.

Ik heb hier ook een Nokia 9500s en de ene CAM module doet het wel en de andere niet. In mijn vorige Nokia werkte gewoon alle CAM modules goed samen met de Ned. kaart. Er zit dus ergens een verschil in.

Geplaatst:

Ik heb de Jamal software geladen en een sat-update gedaan. Alle zenders zijn opgehaald en hebben de oude vervangen. Ziet er prima uit en werkt goed, behalve... de nederlandse zenders. Tot een maand geleden was dit geen enkel probleem. Echter door een vergissing bij de betaling van het abonnement zijn eerst de commercielen daarna de publieken stopgezet door CanalDigital. Nu de betalingen in orde zijn doet zich toch dit probleem voor. Voor mij blijft nog als mogelijkheid over dat de kaart niet in orde is, er is niets op de chip te zien maar toch. Alle andere mogelijkheden om de MM9500 zijn voor zover ik het kan overzien geprobeerd. Nog iemand anders met ideeën?

Bedankt voor de hulp tot zover.

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

Geplaatst:

Die heractivatie heb ik al diverse keren geprobeerd als er weer andere firmware geplaatst was. Haalde niets uit ook niet na een uur wachten op nederland 1. Ik ga eens met het kaartje naar een andere ontvanger, wellicht brengt dat duidelijkheid.

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

Geplaatst:

Hallo Marcel62 zet wel de blokker in het Jamal menu uit ook bvb seca first functie uit en zet alles op irdeto in dat menu.

Laat anders de reciever de hele nacht aanstaat op Nederland 1.

Het kan met Irdeto vrij lang duren maar hopelijk heb je dan met je ontbijt weer beeld.

Veel suc6!

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Nou, net terug van een dealer. Deze belde met CanalDigitaal en kreeg daar te horen dat als op een MM9500 geen orginele software staat, het doorkomen van de activatie pulse een probleem is. Ook de maandelijkse pulse kan problemen opleveren. Het advies is: Koop Seca. Alle boxen met Overflow en Jamal etc zouden vroeg of laat deze verschijnselen gaan vertonen.

Zou je de kaart dus nu in een maagdelijke ontvanger "open" kunnen zetten, dan zou je nog maandelijks af moeten wachten of het weer gaat lukken naar de Nederlandse zenders te kijken.

Klopt dit verhaal of zijn er toch nog mogelijkheden of deze fijne MM9500 te blijven gebruiken?

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

Geplaatst:

Bullshit van CD. Draai hier met NoOneManIt en Amon 5.2 Hierop is zelfs de initiele activatie gelukt. Krijg de updates normaal door. Zie ook mijn PM (envelopje rechtsboven)

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

NoOneManIt zal ik in de MM9500 zetten. Moet ik daar nog ergens een blocker of id uitzetten? Vanacht blijft hij dan op nederland 1 staan in afwachting van de pulse.

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

Geplaatst:

Ik heb mijn Irdeto 2 kaart op 26-05-2005 in mijn Echostar DSB 9800 geaktiveerd en sinds die tijd zit de kaart in de Nokia 9500 met NoOneManIt 1.2 met Amon 5.4 cam .

Nog geen enkel probleem gehad in deze periode .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen