Ga naar inhoud


Hoe bestrijdt je insekten in een daklicht?


Gast

Aanbevolen berichten

In een pas gebouwde overkapping (veranda-idee) aan mijn woning. Eén zijde aan de woning, de andere zijde open richting tuin. Hierop heb ik een reuze daklicht gemonteerd; 4 x 2 mtr. Dit daklicht loopt in de lengterichting in een punt. Ca. 15 graden.

Nu heb ik het gisterenmorgen glasdicht gemaakt, net op tijd voor de regenbuien, echter het is er een drukte van vliegende insekten. Motvlinders, wespen, vliegen, vliegjes etc.

Enig idee hoe ik deze dieren uit mijn overkapping bannen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor spinnen is er een goedje dat je erop spuit waardoor ze 2 jaar weg blijven.

Het voelt voor deze beesten nogal onaangenaam aan als ze erop lopen. ( Ze gaan er niet dood van )

In hoeverre dit voor andere insecten geld weet ik niet daar zou je naar moeten informeren.

 

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat gaat dus errug lastig worden..

 

wat doe jij dan als je in het donker loopt (bv een zwart woud) en een uitweg zoekt omdat je het benouwd krijgt?

 

juist naar het licht lopen (de eerste beste plek, een lichting en vooral niet terug het woud in)

 

zo wordt dat waargenomen door die beessies en die beessies zijn dan in het licht gevangen (onder je lichtkoepel).

 

zie je bij helaas 99,99% van alle lichtkoepels

 

cheers

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...

Nou ik wil hier ook op reageren.

Heb dus ook overkapping van hout gemaakt met TWEE lichtkoepels. Ik was nog niet klaar of de lichtkoepels zaten vol met vliegen, bijen enz. Ik dus googlen van waterzakjes tot spray...niets helpt.

TOTDAT ik zelf met het idee kwam, als ik de koepels nu eens ophoog zodat de insecten van onder via zijkant van lichtkoepel weg kunnen vliegen. En ja, dit werkt echt !!!

Alleen in de winter moet ik natuurlijk de lichtkoepel verlagen ivm sneeuwdruk op koepel. Ik ben blij dat dit werkt. Hopelijk ook voor velen anderen. Groetjes uit Maastricht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Horren onder de lichtkoepel maken.

Ipv. een hordeur voor je deur schroef je die nu onder je lichtkoepel, hierdoor kunnen ze niet naar boven naar het licht maar vallen ze naar beneden en vliegen ze gewoon weer weg.

Bijkomend voordeel is dat het ook iets minder warm wordt als de zon er vol op staat.

 

suc6

 

Gerrit

 

oei een reactie op een beetje oud bericht

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koepel zwart schilderen :crazy:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...