Ga naar inhoud


<<<Het grote formule 1 topic 2008>>>


Puch

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Catootje
In de geest van de wedstrijd, om het zo maar eens te zeggen, heeft het laten winnen van massa (door de FIA) niks met de eigenlijke race te maken. Hamilton heeft Massa fair and square verslagen in de training en in de wedstrijd. Dat voordeel van t.o.v. raikonen is bull... want Raikonen heeft zichzelf geelimineerd!
Raikonen deed overigens een soortgelijke actie een paar bochten later door wijd te gaan en door te trappen. Hij kwam daardoor heel dicht achter Hamilton terecht, en wie klaagt daarover?


Je bent het er niet mee eens, dat is wel duidelijk. Maar laat het simpelweh bij die opmerking/constatering. De aangehaalde voorbeelden kun je in ieder geval beter achterwege laten, want die redeneringen maken je verhaal niet echt sterk. Erger nog, ze geven anderen een prachtig instrument om gaten in je redenering te schieten.

Maar.... simpel zat, ik ben een echte Ferrari fan, maar ik vond eigenlijk ook wel dat Hamilton de overwinning verdiend had.
Niettemin, het staat wel buiten kijf dat Kovalainen voor een inhaal-incident in dezelfde bocht, waarbij hij meer tijd verloor dan Hamilton bij zijn accident, toch nog een drive through kreeg. En 25 sec tijdstraf is in dit geval de arbitraire equivalent van een drive through, want voor een echte drive through was het inmiddels al te laat.

En jij doet het nu voorkomen of men Ferrari wil bevoordelen. Ik zie het net even anders: men heeft McLaren juist willen bestraffen. En daar profiteert nu niet alleen Ferrari van, maar BMW evenzeer.

Ik geloof absoluut niet in de FIA-Ferrari conspiracy waar anderen zo graag in geloven. Maar ik heb wel in zijn algemeenheid zo mijn vraagtekens bij de straffen die uitgedeeld worden. Soms vind ik ze overdreven zwaar, soms blijven ze tot mijn stomme verbazing volledig uit. Maar voorgetrokken wordt er volgens mij niemand.

En voor wat het waard is, ondanks dat ik Ferrari fan ben, mag McLaren het beroep winnen. Niet voor McLaren, maar voor Hamilton.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ach,ik denk laat ik eens naar zoveel jaren weer eens een F1 kijken.

Volgde vroeger jarenlang F1.

Ben echter afgehaakt door gemanipuleer en rare regels.

Maar gisteren wilde ik wel weer eens kijken naar het mooiste circuit ter wereld.

eigenlijk saai tot aan het eind.

Toen was er vuurwerk of beter gezegd regen.

Alleen dan krijg je na de race weer zo'n domper.

Gemanupuleer of rare regels,ik weet het niet.

In ieder geval kijk ik geen F1 meer.

Daar is op deze manier geen lol aan.

Jammer.

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas schiet in mijn ogen de FIA weer veel te ver door.

Heb nu de beelden eens goed bekeken en je ziet Hamilton inderdaad de chicane mist doordat Kimi de auto van hem naar buiten drukt omdat hij een fractie te laat remt terwijl Hamilton er voor naast zit en Hamilton een race ongeluk daardoor voorkomt.

Nu is het zo dat de plek moet worden terug gegeven en Hamilton gaat achter Kimi langs dus de plek is op dat momet terug gegeven.

Daarna vind ik dat Hamilton een BRILJANTE inhaal actie doet op Kimi.

Helaas zie ik het volgens de FIA niet goed en die beslissen nu eenmaal. crazy

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
hij heeft hoe dan ook voordeel gehad met het afsnijden van de chicane en dat is niet de bedoeling dus deze straf is terecht


Ben ik niet helemaal mee eens, wanneer Kimi zijn remactie eerder inzet haalt Hamilton wel de bocht en rijd dan wel door de chicane. Hij heeft voordeel door de hogere snelheid dat klopt maar de actie daarvoor van Kimi wordt niet bestraft.........en die erna ook niet dat hij nog even zijn auto in de achterkant van Hamilton parkeerd.......Dus verhaal heeft altijd 2 kanten. In het regelement staat dat Hamilton bij het afsnijden van de chicane de gewonnen plek moet teruggeven en dat heeft hij gedaan.

Maar de FIA beslist en ik niet.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel waar, maar er zit toch iets meer aan vast waardoor deze straf nu wat wrang oogt.

 

Als Kimi nou niet geblunderd had en op de baan was gebleven en 2e was geworden, dan had ik het wat billijker gevonden want uiteindelijk is alleen Kimi benadeeld door deze actie.

 

Nu profiteren 2 andere rijders van een gevecht, terwijl ze op de baan niet bij machte waren om zich in de strijd vooraan te mengen.

 

Dat ook anderen profiteren van een straf is natuurlijk altijd wel zo, maar vanwege de "timing" van dit incident is het wel erg zuur. Ik kan me de frustratie van iedereen die McLaren en/of Hamilton een warm hart toedraagt heel erg goed indenken.

Soms pakt het handhaven van een regel gewoon erg lullig uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig sap, Hamilton in de elfde ronde een pitstop, Kime in de 12de, weinig verschil lijkt mij. Beide dus op dezelfde pitstop strategie. Hamilton kon Kimi ook makkelijk bij houden alleen het verkeer na de eerste pitstop zat de Engelsman wat tegen.

 

Of de actie briljant was of niet kan je van mening verschillen, feit is wel dat Hamilton ballen heeft en ze ook toonde. Dat hij daarvoor gestraft wordt is belachelijk. Als de fia (de f staat voor ferrari) alleen optochten wil moeten ze regels aanpassen. Inhalen verboden. De fans hebben gisteren genoten van een race, een race dat is wat we willen zien. Optochten heb ik dit jaar al te vaak gezien.

 

Het is gewoon de kunstmatig de spanning erin houden, 8 punten verschil werd de mannen van de Ferrari International Assistance te gortig. Nu nog 2 punten met nog 5 wedstrijden te gaan, spanning tot het einde. Triest dat het zo moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)



Dat ben ik niet met je eens maar goed deze fia discussie daar meng ik me niet in.


Ik ben Maleisië 1999 niet vergeten. Ferrari gediskwalificeerd. Een paar uur later (laten we het spannend houden Hakkinen was anders wereldkampioen) ferrari niet meer gediskwalificeerd. De afwijking van de bargeboards was binnen de marge. Yeah right!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hugogertie
In het regelement staat dat Hamilton bij het afsnijden van de chicane de gewonnen plek moet teruggeven en dat heeft hij gedaan.

Maar de FIA beslist en ik niet.

Heb je mischien een link naar dit regelement? En staat dit ook precies zo in dat regelement omschreven? Ik heb in de FIA regulations hier weinig concreets over kunnen vinden.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild
Origineel bericht van: hugogertie
In het regelement staat dat Hamilton bij het afsnijden van de chicane de gewonnen plek moet teruggeven en dat heeft hij gedaan.

Maar de FIA beslist en ik niet.

Heb je mischien een link naar dit regelement? En staat dit ook precies zo in dat regelement omschreven? Ik heb in de FIA regulations hier weinig concreets over kunnen vinden.


Helaas is dit niet duidelijk hoe de regel echt in elkaar steekt en valt hier te lezen :http://www.f1pits.net/magazine/opinie_gp_belgie_2008_de_straf_van_hamilton/
Het regelement ken ik ook niet maar Olav Mol heeft het zo ooit uitgelegt.Je kunt het dus ook anders uitleggen hij heeft voordeel gehad van de situatie na de chicane.

Dus de regel dat de FIA beslist en de rest niet staat als een huis .

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...