Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten

Eurosport-HD als hij op Astra-1 (of Astra-3) komt... kan in ieder gebal gewoon meeliften met CDS... Audio kanaaltje erbij en klaar is CDS. In dit geval kost het voor CDS als ze het doen geen extra bandbreedte.... Nu kost het alleen voor de kabel extra bandbreedte...

 

Daarom snap ik eigenlijk nog steeds niet dat ze met Discovery-HD/NGC-HD geen pan-europesche versies brengen. Het is toch al abonnee-TV en voor adverteerders is de markt (nu nog) redelijk klein... Transponderkosten kunnen zo bespaard worden. En de speciale HD-TV transponder van CDS blijft dan vrij voor echt op Nederland gerichte zenders (Film1-HD, Sport1-HD, HD kanaal van PO...)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast thomas999
Origineel bericht van: Timm1983
Op 25 mei komt Eurosport HD erbij?

Waarmee niet gezegd is dat ie ook in het CDS pakket komt.
Eurosport (SD) schijnt zo duur te zijn dat TV vlaanderen 'm niet eens doorgeeft!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het meest belachelijke wat ik gelezen heb, immers: dezelfde zender is elders op dezelfde satelliet gewoon FTA! Alleen de taal is anders. Belachelijk voor woorden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zojuist op een Duits forum gelezen dat CanalDigitaal in een nieuwsbrief aankondigt dat ook de drie zenders van Film1 in het nieuwe pakket opneemt. Als ik het goed vertaald heb, uit het Duits, krijgen de mensen die alleen het themapakket hebben Film1 erbij krijgen.

 

Heeft iemand deze nieuwsbrief ook al gehad, ik namelijk nog niet, en kan diegene e.e.a. bevestigen?

 

Groeten,

 

Toho_NL.

2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta

1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toho_NL
Zojuist op een Duits forum gelezen dat CanalDigitaal in een nieuwsbrief aankondigt dat ook de drie zenders van Film1 in het nieuwe pakket opneemt. Als ik het goed vertaald heb, uit het Duits, krijgen de mensen die alleen het themapakket hebben Film1 erbij krijgen.

Heeft iemand deze nieuwsbrief ook al gehad, ik namelijk nog niet, en kan diegene e.e.a. bevestigen?

Groeten,

Toho_NL.


Ik heb niets gehad. Ik weet wel dat ergens in april CDS een HD pakket begint met 3 zenders (Discovery HD, NGC HD en Brava HD) en dat je daar automatisch dan ook het Thema pakket bij hebt.

Ik denk dat dit bedoelt wordt.

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is een quote van dat bericht:

 

Hab eben von CD per e mail erfahren das in April von CD (NL) nicht nur die schon Annonzierte Sportsendern und (einige) Billigkramsendern in HD ausgestrahlt werden, sonder auch die drei Film1 Sendern .

Das Paket kostet 10 Euro monatlich inkl. die Extrasendern, wer die Extrasendern schon hat bekommt Film1 kostenlos dazu.

 

Als ik dat zo vertaal gaat het er dus om dat niet alleen de aangekondigde zenders in HD uitgezonden worden, maar ook de drie Film1 zenders. Het lijkt mij ook wat vreemd, want de nieuwsbrief toen had het inderdaad over de 3 zenders die je ook noemt. Nog even afwachten om te zien wat er van klopt.

 

Groeten,

 

Toho_NL.

2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta

1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toho_NL
Hier is een quote van dat bericht:

Hab eben von CD per e mail erfahren das in April von CD (NL) nicht nur die schon Annonzierte Sportsendern und (einige) Billigkramsendern in HD ausgestrahlt werden, sonder auch die drei Film1 Sendern .
Das Paket kostet 10 Euro monatlich inkl. die Extrasendern, wer die Extrasendern schon hat bekommt Film1 kostenlos dazu.

Als ik dat zo vertaal gaat het er dus om dat niet alleen de aangekondigde zenders in HD uitgezonden worden, maar ook de drie Film1 zenders. Het lijkt mij ook wat vreemd, want de nieuwsbrief toen had het inderdaad over de 3 zenders die je ook noemt. Nog even afwachten om te zien wat er van klopt.

Groeten,

Toho_NL.


Als ik het vertaal zou deze persoon (zonder bronvermelding) claimen dat in het HD pakket ook drie HD film1 zenders gaan komen.

Gezien het feit dat er geen 3 Film1 HD zenders zijn.... noch dat Film1 heeft aangekonigd de HD zender in het CD pakket te gaan stoppen lijkt me dit weer een bericht wat uit iemands dikke duim komt ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook al gevraagd waar het vandaan komt. Wellicht bedoelt ie dat Film1.1, 1.2 en 1.3 bij het themapakket komen en verwoordt ie het gewoon niet goed. Ik heb in elk geval niet echt het idee dat het op feiten gebasseerd is.

 

Groeten,

 

Toho_NL.

2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta

1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

het enige dat ik weet is dat CD aan het praten is met film1 voor het HD kanaal toe te voegen,al is dit nog koffiedik kijken,

miss dat dit er in de toekomst bijkomt maar voorloopig zijn het 3 zenders HD en de themakanalen.

ze zullen 1 en ander verkeerd vertaald hebben van het nederlands naar duits zoals ik met die babelfish site soms doe en er dan fouten inzitten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Ik snap er ook niks van. Er bestaat maar 1 HD versie van Film.1, nl. Film1.1 HD, waarbij zo nu en dan gelijktijdig met dezelfde film in SD, een HD versie wordt vertoond.

Bovendien IS Film1/Sport1 toch al een soort Themapakket? Je kan je er immers apart op abonneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze thread heet: "CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?"

 

Waarom nou weer geruchten plaatsen? Een thread die heet wat is er nu waar en niet waar moet volgens mij over feiten gaan...zal wel aan mij liggen >.<

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, wat is er waar en wat niet? Volgens mij is de thread er juist voor bedoeld om achter de waarheid te komen en is het bediscussieren van, al dan niet verzonnen, persberichten een goede manier om deze op waarschijnlijkheid te toetsen.

 

In dit geval lijkt dit me inderdaad dikke duim. Ten eerste zijn er geen 3 hdzenders van film1, zoals ook al gezegd. Verder is er nog geen enkele andere site met dit nieuws gekomen. Maar hopen mag natuurlijk altijd. Drie premium filmzenders in HD voor €10 per maand lijkt me niet slecht. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag op de site van CD dat m.i.v. april aanstaande HD TV wordt uitgezonden met o.a. Discovery HD en National Geografic HD.

Er ontbreekt alleen informatie op welke satelliet deze zenders worden aangeboden, Astra 1, 2 of 3.

Weet hier iemand meer van?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...