Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Chiem
Maar ook serie`s als 24, Lost en Heroes zijn in HD te zien. En dan natuurlijk al een heleboel films.


Zou je mij kunnen vertellen welke HD zenders die voor de Nederlandse markt beschikbaar zijn deze series uitzenden ?

Dat Sky HD deze uitzendt wil nog niet zeggen dat dit in Nederland beschikbaar kan komen. Je weet wel.... die uitzendrechten.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: guppje29
Ze kunnen natuurlijk speciaal voor jullie op de huidige transponders paar HD kanalen erop zetten ten koste van de overige zenders en happerende ontvangers.
Of ze bereiden het goed voor met extra transponder(s) en goed werkende ontvangers.


Dat CDS pas met HDTV zou moeten gaan starten wanneer ze een goed werkende c.q. goedgekeurde ontvanger aan kunnen bieden vind ik kolder. De mensen die graag HD willen zien zijn veelal reeds voorzien. Alsof deze groep straks hun huidige HD ontvanger bij de vuilnisbak gaat zetten voor een "goedgekeurd" exemplaar...

Het zou natuurlijk een ander verhaal zijn als CDS het systeem van Sky-HD er op na zou houden, wat enkel te bekijken is met een Sky-HD ontvanger. Maar daar is geen sprake van, het wordt gewoon een Seca codering.

Origineel bericht van: ezra

de kabelaars hebben véél meer klanten (en dus meer geld te besteden) en is bandbreedte via satelliet een stuk kostbaarder dan via de kabel. Kortom ik denk dat we, als CDS abonnees, simpelweg pech hebben dat zo ontzettend veel mensen in Nederland kijken via de kabel. Hierdoor heeft CDS gewoon heel weinig geld om mee te investeren in dit soort dingen en is een HDTV-pakket veel minder snel rendabel voor een satelliet aanbieder.


Als je zo redeneert onderschrijf je min of meer een toekomstig doodvonnis voor satelliettelevisie in Nederland, althans, via CDS. Want hoe gaan ze straks de boel financiëren als alle belangrijke zenders in HD uit gaan zenden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel heeft zoveel geld omdat (vooral de grote kabelaars) te veel geld vragen... zodat ze met het overschot aan geld kunnen investeren in 8 Mbit/sec kanaaltjes en HD kanaaltjes om in de overtreffende trap nog meer te kunnen vangen. Canaal Digitaal heeft deze luxe o.a. niet, omdat o.a. nog steeds zeker in het geval van het SetTop pakket niet teveel wordt gevraagd...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De kabel heeft zoveel geld omdat (vooral de grote kabelaars) te veel geld vragen... zodat ze met het overschot aan geld kunnen investeren in 8 Mbit/sec kanaaltjes en HD kanaaltjes om in de overtreffende trap nog meer te kunnen vangen. Canaal Digitaal heeft deze luxe o.a. niet, omdat o.a. nog steeds zeker in het geval van het SetTop pakket niet teveel wordt gevraagd...


CanalDigitaal zit in een spagaat.
Meer vragen voor het STB pakket levert meer euro's op wat weer verdamd doordat ze klanten gaan verliesen als het pakket te duur word.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


Het zou natuurlijk een ander verhaal zijn als CDS het systeem van Sky-HD er op na zou houden, wat enkel te bekijken is met een Sky-HD ontvanger. Maar daar is geen sprake van, het wordt gewoon een Seca codering.


De hele "Sky-HD situatie" kan je ook in een seca codering omgeving creeëren. Het ligt er maar aan welke applicaties je aan je HD box en de codering wil hangen.

Ik denk overigens dat CanalDigitaal dit niet zal doen. Wellicht alleen met push video on demand.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zou gewoon een HD kanaal moeten komen met films, series, AC3 geluid èn reclame. En dan moet het geen eigendom van Liberty Global zijn. Met reclame kan dan de abonnementsprijs laag blijven. Eén zo'n kanaal zou al een goede reden zijn om HDTV te nemen.

 

Alleen, niemand ziet dit gat in de markt. Film1 HD mist de series, AC3 geluid, reclame en is van Liberty Global en is dus geen optie.

 

Misschien zou CDS zelf zo'n kanaal op kunnen zetten. Al krijg je dan vrees ik hetzelfde als Action Now!, omdat Film1/SBS/RTL/NPO alle interessante rechten al hebben.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Chiem

Ingewikkeld...?...waarom hebben zoveel andere landen dan al wel HD?


Wat ik wilde zeggen is, dat dit dus een kwestie is van andere omstandigheden. En niet simpelweg het (afwezige) enthousiasme van directies.

Citaat:

Dus dan toch maar CDS opzeggen....als er voor eind April geen HD is ben ik idd weg.


Dat laat ik aan jou over. De vraag is echter even of het reëel is om van CDS te verwachten dat ze in april met een (al dan niet uitgebreid) HD-pakket komen. Dit gezien alle dingen die ik in mijn eerder post heb beschreven.

Citaat:

Albanië > Nederland....?

Polen okay maar Albanië....het moet niet gekker worden



Ik heb het helemaal nooit over de vergelijking tussen Albanië en Nederland gehad. Ik zei alleen dat ze in Polen al een stuk verder zijn wat betreft satelliet televisie dan in Nederland, dit ondanks alle vooroordelen die we in Nederland nog dikwijls over Polen hebben. Wat ik over Albanië wilde zeggen was alleen maar dat ik niet voldoende verstand over Albanië heb om op de situatie in Albanië in te gaan, maar dat ik een vermoeden had dat de situatie in Albanië een relatief grote overeenkomst met de situatie in Polen zou kunnen vertonen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat hier nederland gewoon te weinig (betalende) schotel bezitters voor het nl pakket zijn.

We zijn hier een van het meest bekabelde landjes in europa.

Astra gaat echt niet de prijs onderuitgooien voor de transponders omdat CDS te weinig klanten heeft.

 

De prijs fiks omhoog is ook geen optie dus zie hier je dilemma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ezra
De vraag is echter even of het reëel is om van CDS te verwachten dat ze in april met een (al dan niet uitgebreid) HD-pakket komen.


HDTV niet reëel.., fatsoenlijke bitrates op de SD zenders niet reëel.., wat moet er van CDS dan wel niet komen in de toekomst? Alleen nog leuk voor camping gangers, notoire kabelhaters, of mensen met een oud beeldbuis bakkie?

De realiteit is gewoon dat 90% van de mensen binnen nu en 5 jaar een HDTV flatscreen zal hebben, en rond die tijd veel zenders ook in HD gaan uitzenden. CDS moet hoe dan ook met de tijd mee gaan, anders hebben ze dalijk een serieus probleem. "Niet reëel" bestaat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: ezra
De vraag is echter even of het reëel is om van CDS te verwachten dat ze in april met een (al dan niet uitgebreid) HD-pakket komen.


HDTV niet reëel.., fatsoenlijke bitrates op de SD zenders niet reëel.., wat moet er van CDS dan wel niet komen in de toekomst? Alleen nog leuk voor camping gangers, notoire kabelhaters, of mensen met een oud beeldbuis bakkie?

De realiteit is gewoon dat 90% van de mensen binnen nu en 5 jaar een HDTV flatscreen zal hebben, en rond die tijd veel zenders ook in HD gaan uitzenden. CDS moet hoe dan ook met de tijd mee gaan, anders hebben ze dalijk een serieus probleem. "Niet reëel" bestaat niet.



"Niet reëel" is inderdaad een term die hier niet gepast is rondom CDS en HDTV, maar "niet haalbaar" lijkt me wel meer voor de hand. Er zijn later dit jaar nog 2 grote concurrenten voor CDS : Ziggo en UPC. De laatste heeft aangekondigd de grootste te willen worden in HDTV. Iets wat ik zelf absoluut niet geloof, ze hebben al tig valse beloftes uitgegeven en UPC nog meer kaas heeft gegeten van "aan het lijntje houden" dan CDS, vind ik deze kabelaar meer leugens verspreid heeft dan CDS in deze.

Zelf denk ik dat CDS wel degelijk naar buiten gaat komen over de plannen over HDTV op het HDTV congres van 4 t/m 6 maart in Hilversum. Startdatum en het startpakket gaan bekend gemaakt worden, daar ben ik zeker van overtuigd. Maar ik denk wel dat dit niet een groot pakket gaat worden. Het NPO-HDTV kanaal en Bravia HDTV zijn de zenders die naast de Euro1080 zenders gaan starten, zo is mijn verwachting. Dus de zenders van NGC en Discovery nog niet dan??? Ik denk het wel, maar nog niet meteen. Ook de prijs die CDS gaat vragen zal ben ik bang wel hoog gaan uitvallen, zeker als je kijkt wat ze nu al voor het themapakket vragen (5 euro de maand). En heb je dus 9 SD kanalen voor.

Maar ze kunnen ook niet anders. Zoals al eerder in dit topic is aangegeven : bandbreedte op de Astra satelliet is duur en de kijkersdichtheid vanuit Nederland ligt dankzij de kabel hier laag. Dus minder inkomsten vanuit deze hoek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork

Het NPO-HDTV kanaal en Bravia HDTV zijn de zenders die naast de Euro1080 zenders gaan starten, zo is mijn verwachting.


BravaHDTV heeft vrijwel geen toegevoegde waarde op Euro1080/EXQI, waar je al wordt doodgegooid met "culturele" (klassiek/opera) content. Ik mag toch niet hopen dat CDS verwacht dat mensen voor enkel dit kanaal een HD abonnement gaan afsluiten want dan hebben ze het mis, zonde van de transponderruimte.
Zonder tenminste Discovery-HD en/of NGC-HD is een HD pakket imo geen fluit waard. Daarnaast zou een echt zinvolle aanvulling zijn een caroussel-kanaal Film1/Sport1-HD, dát is waar de mensen geld voor neer willen leggen. Premiere-HD heeft naast Discovery-HD ook zo'n film/sport HD caroussel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

SCIFI heeft ook een heel hoog HDTV aanbod in haar series.

Daarmee zouden ze ook eens om de tafel gaan zitten.

Denk dat doe doelgroep voor NL en Vlaanderen groot genoeg is.

 

KPN is op dit moment hard aan het werk om hun All-IP dienst uit de grond te stampen.

 

Als ze dit rond 2010 landelijk beschikbaar hebben kunnen ze in 1 klap ook de grootste aanbieder worden van digitale (HD)TV.

En dit zijn ze ook echt wel van plan.

 

Denk dat het nieuwe motto voor CDS "Do Or Die" moet worden.

Als ze niet meegaan met de opkomende maatstaven van: beeldkwaliteit, aanbod en prijs kunnen ze binnen een aantal jaar de tent sluiten.

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
S
KPN is op dit moment hard aan het werk om hun All-IP dienst uit de grond te stampen.

Als ze dit rond 2010 landelijk beschikbaar hebben kunnen ze in 1 klap ook de grootste aanbieder worden van digitale (HD)TV.
En dit zijn ze ook echt wel van plan.


Geloof je dit echt?
Als hier iemand zaken niet waarmaakt, is dit na UPC nog altijd KPN. Geloof me, ik heb een tijdje bij KPN gedetacheerd gezeten maar ze maken maar half waar wat ze beloven. Dacht je nou echt dat KPN werkelijk de plannen gaat waarmaken om alle woningen te voorzien van een glasvezelkabeltje?? De kosten die hier al mee gemoeid gaan zullen nooit worden terugverdiend. Deze prijs is zo hoog, dat in verhouding CDS al een heel stuk goedkoper uit is om een volwaardig HDTV pakket op de Astra te gooien.

KPN gaat zeker wel een deel van het telefonie netwerk verglazen, dus de leugendetector zal niet voor een volle 100% uitslaan, maar dit zal slechts een klein deel zijn. Dus na de steden zullen de grotere kernen voorzien gaan worden van glas. En uiteraard alle nieuwbouw woningen en appartementen, want dit ga je natuurlijk niet meer aan koper hangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
Dacht je nou echt dat KPN werkelijk de plannen gaat waarmaken om alle woningen te voorzien van een glasvezelkabeltje??


Dat hoeft niet bij VDSL, glasvezel tot aan de wijkverdelers is voldoende. Voor de rest ben je klaar met je huidige telefoonlijntje.

http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL

In België gaat dit jaar nog de eerste HDTV aanbieder via VDSL van start; http://life.tweakers.net/nieuws/51767/belgacom-start-in-april-met-hdtv-aanbod.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...