Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

`t rare hier is dat ze overal in en om eindhoven glasvezel aan het aanleggen zijn als concurent van UPC.

Met een digitale settop box kan je straks ook alle film 1 en sport 1 kanalen incl hd kanalen tegen abbonnement afnemen.

UPC de kabelaar hier verliest hier in zeer hoog tempo abbonnees maar geeft dus wel hun film kanalen beschikbaar via de glasvezel.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Ik snap niet dat Canal Digitaal niet zolang met 'n buitenlandse sat-provider samenwerkt, net zoals met enkele "vage" zenders zoals realitytv ed. Zo heeft Polen bijvoorbeeld al NG & Discovery in HD. Ze hoeven dan alleen maar de org. Engelse audio-stream toe te voegen & voila je hebt al 2 interesante HD zenders erbij! De "Nederlandse" zenders zoals Film 1 komen dan later wel, al denk ik niet dat UPC dat snel zal toestaan (kijk maar naar Film 1.3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleerst gaat dat niet zo makkelijk, je moet namelijk ook denken aan de rechten!!

Tevens moet ook de sat bereikbaar zijn voor de mensen, de meeste mensen hebben een schotel, vast op de astra.

Hier heb je ook weer dat sommige een duo kop hebben voor de 23.5 oost.

Een zendeling heeft een draaibare of schotel met meerdere lnbf's

Dus, als je hd wilt doorprikken, dan moet het zeker aanwezig zijn op 1 van de astra's en niet op hotbird bijvoorbeeld.

 

Mensen investeren niet zo graag, maar willen wel alles op hun scherm krijgen!!

 

Omtrent HD van Film1 en sport1, als CDS maar betaald, dan zal dat voor chellomedia niks uitmaken, maar zal een hoge prijs zijn en je krijgt zeker niet de hd versie gratis erbij als je bijvoorbeeld film1 en/of sport1 al hebt.

Op de kabel is nu gewoon bandbreedte gereserveerd voor de kanalen van film1 en sport1 en dit is een afspraak onder de kabel providers met chellemedia(zus van upc)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg veel mogelijkheden voor het delen van HDTV-zenders met het buitenland zijn er nu nog niet.

 

Op 23 oost staan 2 zenders al klaar voor Canaal Digitaal :

HD1 en EXQI Europe

Volgens King of Sat zijn beide zenders al gecodeerd in Seca en

Irdeto.

 

Op 19 oost zijn een paar technische mogelijkheden van zenders van Canalsat France : Ik denk aan National Geograpic en Disney Cinemagic.

Maar ik heb wel is gelezen dat die laatste zender niet in Nederland mag worden uitgezonden.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: Mister HaCk
Alleerst gaat dat niet zo makkelijk, je moet namelijk ook denken aan de rechten!!
Tevens moet ook de sat bereikbaar zijn voor de mensen, de meeste mensen hebben een schotel, vast op de astra.
Hier heb je ook weer dat sommige een duo kop hebben voor de 23.5 oost.
Een zendeling heeft een draaibare of schotel met meerdere lnbf's
Dus, als je hd wilt doorprikken, dan moet het zeker aanwezig zijn op 1 van de astra's en niet op hotbird bijvoorbeeld.

Mensen investeren niet zo graag, maar willen wel alles op hun scherm krijgen!!

Omtrent HD van Film1 en sport1, als CDS maar betaald, dan zal dat voor chellomedia niks uitmaken, maar zal een hoge prijs zijn en je krijgt zeker niet de hd versie gratis erbij als je bijvoorbeeld film1 en/of sport1 al hebt.
Op de kabel is nu gewoon bandbreedte gereserveerd voor de kanalen van film1 en sport1 en dit is een afspraak onder de kabel providers met chellemedia(zus van upc)


Tuurlijk zullen de rechten 'n struikelblok vormen, daarom is 't in 't begin voor CD dan ook interesanter om met 'n andere sat-provider samen te werken, zodat ze de kosten kunnen delen.

Wat de sat-posities ben ik 't niet me je eens, degene die nu 'n HD -ontvanger hebben staan zullen toch wel minimaal 3 LNB's erop hebben zitten aangezien anders 't HD aanbod wel zeer schaars is! Kijk in 't begin zal 't toch maar 'n relatief kleine groep zijn die HD willen/kunnen kijken. De meeste consumenten weten nog niet eens wat HD is (word vaak zelfs verward met 'n Harddisk!)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satellite Europe
Tuurlijk zullen de rechten 'n struikelblok vormen, daarom is 't in 't begin voor CD dan ook interesanter om met 'n andere sat-provider samen te werken, zodat ze de kosten kunnen delen.

Wat de sat-posities ben ik 't niet me je eens, degene die nu 'n HD -ontvanger hebben staan zullen toch wel minimaal 3 LNB's erop hebben zitten aangezien anders 't HD aanbod wel zeer schaars is! Kijk in 't begin zal 't toch maar 'n relatief kleine groep zijn die HD willen/kunnen kijken. De meeste consumenten weten nog niet eens wat HD is (word vaak zelfs verward met 'n Harddisk!)

Met een HD-ontvanger zou ik de Hotbird er niet bijnemen, FTA weinig te beleven in HD. 28,2 oost wel, maar sharen met Sky, in je dromen.

Op 23,5 oost is HD1 en EXQI, dat weten we maar is geen volwaardig HD pakket op zichzelf. Ook Nova HD uit de Tsjechische republiek maar dat versta ik niet.

Maar je doelde denk ik op sharen met providers op 19,2 oost, dus eens kijken:

Canal+ / originele soundtrack / rechten liggen waarschijnlijk bij Film1Sport1 en NL subs worden lastig

National Geographic HD France / Frans / Versta ik niet, Engelse soundtrack en NL subs worden lastig

TF 1 / Frans / Misschien voor TV Vlaanderen, niet nuttig voor Nederlanders

Cinecinema Premier HD / originele soundtrack / rechten bij Film1 en NL subs worden lastig

13ème Rue HD / Frans / Versta ik niet, Engelse soundtrack lastig, NL subs worden lastig, er bestaat een NL versie van dit kanaal die in programmering af zal wijken, rechten bij Veronica?

M6 HD / Frans / Zie TF1

Disney Cinemagic HD / Engels / Disney wil geen kanaal in NL, rechten bij SBS

Premiere HD Film / originele soundtrack / helaas al die rechten liggen voor NL al bij Film1.

Discovery HD Deutschland / Duits / Aber Jamie haben wir heute keine Mythen zum knacken? (mond beweegt nog wat na)

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De echte schoteldroom blijft toch nog dat je zelf je (HD) pakket kunt samenstellen met de specifieke zenders die leuk vind, compleet met de juiste ondertitels of originele stemmen.

 

Zou toch moeten kunnen in de HD-tijd, niet waar?

 

Heeft Sky dan zo'n uitgebreid HD pakket?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jorgen
Heeft Sky dan zo'n uitgebreid HD pakket?


12 HD zenders: 2 Filmkanalen, 4 Sportkanalen, Discovery, NGC, Historychannel, SkyOne, Sky-arts, Sky box office.

Maar niet alleen het aanbod is prettig, ook de bitrate/beeldkwaliteit is fijn. De film en sportzenders hebben een hogere bitrate dan BBC-HD.

Wat ik al zei, een natte droom dus. smile

Citaat:

De echte schoteldroom blijft toch nog dat je zelf je (HD) pakket kunt samenstellen met de specifieke zenders die leuk vind


Dat kan dus bij Sky-HD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jorgen
De echte schoteldroom blijft toch nog dat je zelf je (HD) pakket kunt samenstellen met de specifieke zenders die leuk vind, compleet met de juiste ondertitels of originele stemmen.

Zou toch moeten kunnen in de HD-tijd, niet waar?

Heeft Sky dan zo'n uitgebreid HD pakket?


Dat zou iedereen wel willen, het kan financieel gezien gewoonweg niet. De doorgifte van een handjevol zenders kost al klauwen met geld. Daar komt nog bij dat Nederland een hoge kabeldichtheid heeft en de schotel op steeds meer plaatsen wordt verboden door VvE's en gemeenten. Het komt er dus op neer als je in een appartement woont, je dus bent aangewezen op de monopolistische kabelmaatschappijen.

De dekking voor de schotel en dus Canal Digitaal Satelliet is niet hoog, en ik vraag me af of dit in de toekomst er beter op gaat worden. Wil je dus een serieus aanbod in HD, dan moet je dus toch voor de kabel gaan. Het is jammer dat ik mij niet kan abonneren op Sky Digital HD, anders had ik het allang gedaan. Ze bieden een ontvanger + DVR. Dat moeten de kabelboeren hier nog uitvinden. Nee, het High Definition wiel is allang uitgevonden.... alleen niet door Nederland helaas. En van zelf je zenders kiezen wil zowel CDS als de kabelmaatschappijen niets van weten (ondanks dat de laatstgenoemde aanbieders jarenlang geschreeuwd hebben dat dit één van de vele voordelen van digitale televisie gaat worden)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schoteldroom,ik ben bang dat je een HD-pakket kan samenstellen bij 1 partij.

Maar ik denk eerder dat de pakketten dan al vast liggen (weg keuze).

Verder is de komst van HDTV (het doordrukken ervan) een mooie gelegenheid om nog meer achter de decoder te krijgen denk ik.

De hotbird, de plek voor vrije zenders, hoeveel HD-zenders zijn daar nu vrij te ontvangen? 1, gedeeltelijk Suisse HD. Derest, gecodeerd.

 

Channel sharing zal in de toekomst steeds meer voor gaan komen om zo de kosten voor rechten enz. in de hand te houden.

 

Met mijn Wave heb ik wat meer keuze mogelijkheden om ook de wat onbekendere sats te bekijken zoals de Eurobird 9 en de W3a met wat vrij HD-zenders, maar wie weet voor hoelang dit zal zijn voordat ook hier het coderen toeslaat.

 

Met Sky kanaaltje delen zou mooi zijn, maar ik vrees ervoor.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
toch voor de kabel gaan. Het is jammer dat ik mij niet kan abonneren op Sky Digital HD, anders had ik het allang gedaan.


Op eebay.co.uk (eebay met dubbel e anders kom je hier niet door de censuur heen, mijn god wonen we hier in China ofzo) word je doodgegooit met nieuwe en relatief goedkope Sky-HD PVR's. En via diverse websites is een abo te scoren voor een prijs die maar nauwelijks hoger ligt dan als je Engelsman zou zijn.
Het is dus goed mogelijk om Sky-HD binnen te halen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Jorgen
Heeft Sky dan zo'n uitgebreid HD pakket?


12 HD zenders: 2 Filmkanalen, 4 Sportkanalen, Discovery, NGC, Historychannel, SkyOne, Sky-arts, Sky box office.

Maar niet alleen het aanbod is prettig, ook de bitrate/beeldkwaliteit is fijn. De film en sportzenders hebben een hogere bitrate dan BBC-HD.

Wat ik al zei, een natte droom dus. smile

Citaat:

De echte schoteldroom blijft toch nog dat je zelf je (HD) pakket kunt samenstellen met de specifieke zenders die leuk vind


Dat kan dus bij Sky-HD.


Apple740, heb jij via één van de omwegen een abonnement bij Sky-HD?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...