Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten

't Is net als met benzine. Met alle consumenten bij elkaar hebben we mijns inziens genoeg macht om prijzen te laten dalen, aanbod te laten wijzigen en vrijheid te vergroten. Máár, zie a) maar eens om 16 miljoen neuzen de zelfde kant op te laten kijken en B) om allemaal niet met de auto te gaan, geen tv meer te kijken, enzovoort. Dat is niet te doen.

 

Tot die tijd moeten we ons dus gewoon tevreden stellen met het huidige aanbod en dromen over later. :D

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

sky uk is een heel mooi pakket maar duur,

het SD pakket world kost ook al rond de 70€ elke maand,maar je hebt wel veel leuke zenders erbij.

zo een HD pakket wil ik er ooit ook nog bijnemen,maar dan moet je alweer een nieuwe box kopen (HD box) en die zijn ook niet zo goedkoop.

het HD pakket zal ik dan op m'n kaart normaal kunnen registreren denk ik.

maar we zien wel,

er zijn nog niet zoveel echte HD zenders,

de duitse op 19.2 worden meestal upgescaled van SD.

wat een mindere kwaliteit geeft vindt ik.

tis te hopen dat andere zenders die CD ook doorgeeft dit niet doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Chiem
Is er al iets meer bekend?

Tis snotverjuu al februari 2008....


Waarschijnlijk maakt CD meer bekend op de conferentie, de introductie van HDTV in Nederland. Die van 4 tot en met 6 maart wordt gehouden in Hilversum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de berichtgeving wat volgt weet je dat ze in april starten met een paket HD zenders,ook start er een nieuwe aanbieder voor belgie (walonie) met een frans pakket die in mpeg4 gaat uitzenden en ook HD zenders gaat aanbieden op de astra dat start in april.

dus aanbod genoeg,nu nog de prijzen en zenders en we weten alles.

 

Origineel bericht van: Chiem
Is er al iets meer bekend?

 

Tis snotverjuu al februari 2008....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
als je de berichtgeving wat volgt weet je dat ze in april starten met een paket HD zenders


Welke berichtgeving was dat dan?

Op de Brava-HDTV website wordt vermeld dat CDS in april zou starten met het doorgeven van Brava-HD. Over een "pakket HD zenders" heb ik echter nog niets "officiëels" vernomen anders dan dat CDS ergens "eind 1e kwartaal 2008 c.q. in ieder geval vóór het EK voetbal" zou starten met een HD aanbod. Wat dat aanbod inhoudt is vooralsnog onbekend. Met een beetje pech blijft het bij Brava-HDTV en een NOS HD voetbalkanaal tijdens het EK (dit laatste is ook nog niet eens zeker, de laatste berichten hierover waren dat CDS nog "in gesprek" was met het NOB hierover, nog niets concreets iig.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

telesatelite walonie (belgie) die is een zusterbedrijf van Tv Vlaanderen die ook een zusterbedrijf is van CD en die gaan HD zenders doorgeven (franse) in mpeg4,

dus als je dat al weet en die bravia HD zender erbij zullen ze zeker in april iets starten,

als je weet dat tegen die periode in belgie elke aanbieder HD aanbied kan en mag Tv Vlaanderen niet achter zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch beter de ontwikkelingen volgen. De woordvoerder van CanalDigitaal heeft inmiddels tegenover een niet nader te noemen blad, en mij persoonlijk, laten weten dat rond de HD Dagen, die van 4 tot en met 6 maart in het instituut voor Beeld en Geluid zal worden gehouden, men meer laat weten over aanbod, prijs en hardware.

 

Dus ver voor het EK weet jij of CanalDigitaal het HD kanaal van de NOS zal doorgeven.

 

Ik denk van wel..... smile

 

Overigens wil MPEG4 voor het Franse TéléSAT nog niet zeggen dat dit HD zenders zijn. Men zal bij TéléSAT SD zenders gaan uitzenden in MPEG4 omdat dit een besparing van bandbreedte is. Daarnaast heeft TéléSAT ook laten weten dat men HDTV zenders zal gaan uitzenden. Onduidelijk is dat dit direct vanaf de start van TéléSAT zal zijn. De verwachting is dat TéléSAT over een week meer duidelijkheid hierover zal geven.

 

Je kan dus niet per definitie zeggen dat, omdat TéléSAT in april start, HDTV van CanalDigitaal en TV Vlaanderen ook in april zal starten. Die kans is natuurlijk aanwezig maar staat niet per definitie vast.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het enige wat bekend is, is dat er over een maand iets bekend gemaakt gaat worden.....

 

Begin zo langzamerhand mn buik helemaal vol te krijgen van CDS. Hoezo ze lopen een beetje achter op de rest. Klote bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Chiem
Dus het enige wat bekend is, is dat er over een maand iets bekend gemaakt gaat worden.....

Begin zo langzamerhand mn buik helemaal vol te krijgen van CDS. Hoezo ze lopen een beetje achter op de rest. Klote bedrijf.


Ach, je moet als HD liefhebber de mazzel hebben dat de directie van de provider waar jij je diensten bij afneemt (in dit geval CDS) enthousiast is over HD. Als de heer Färber en consorten enthousiast waren geweest had er natuurlijk alláng een HD pakket geweest. Nu lijkt het echter zo te zijn dat het min of meer onder druk gebeurd, zo van "tsja we moeten nu toch echt maar eens een start gaan maken want de kabelaars zitten al in hun 2e HD jaar, als we van de zomer tijdens het EK nóg niets aan HD doen dan zullen een hoop klanten naar de kabel overstappen. En zelfs providers in relatief arme landen als Albanië en Polen hebben al een poosje een HD aanbod voor hun klanten, dat wij nog niets doen begint inmiddels een schandelijke vertoning te worden."

Het gaat in ieder geval héél moeizaam en tegen de zin in, dat is ondertussen wel duidelijk geworden...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen natuurlijk speciaal voor jullie op de huidige transponders paar HD kanalen erop zetten ten koste van de overige zenders en happerende ontvangers.

Of ze bereiden het goed voor met extra transponder(s) en goed werkende ontvangers.

zoveel HD is er op dit moment niet en euro 1080 is echt erg slecht kwa programering.

ik kijk wel ff de kat uit de boom.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


Ach, je moet als HD liefhebber de mazzel hebben dat de directie van de provider waar jij je diensten bij afneemt (in dit geval CDS) enthousiast is over HD. Als de heer Färber en consorten enthousiast waren geweest had er natuurlijk alláng een HD pakket geweest. Nu lijkt het echter zo te zijn dat het min of meer onder druk gebeurd, zo van "tsja we moeten nu toch echt maar eens een start gaan maken want de kabelaars zitten al in hun 2e HD jaar, als we van de zomer tijdens het EK nóg niets aan HD doen dan zullen een hoop klanten naar de kabel overstappen. En zelfs providers in relatief arme landen als Albanië en Polen hebben al een poosje een HD aanbod voor hun klanten, dat wij nog niets doen begint inmiddels een schandelijke vertoning te worden."

Het gaat in ieder geval héél moeizaam en tegen de zin in, dat is ondertussen wel duidelijk geworden...


Ik denk eerlijk gezegd dat het wel wat ingewikkelder ligt en niet alleen af hangt van de mate van interesse van directies. Wat jij doet is immers appels met peren vergelijken.

Ten eerste hebben de kabelaars véél meer klanten (en dus meer geld te besteden) en is bandbreedte via satelliet een stuk kostbaarder dan via de kabel. Kortom ik denk dat we, als CDS abonnees, simpelweg pech hebben dat zo ontzettend veel mensen in Nederland kijken via de kabel. Hierdoor heeft CDS gewoon heel weinig geld om mee te investeren in dit soort dingen en is een HDTV-pakket veel minder snel rendabel voor een satelliet aanbieder.

Ten tweede is het zo dat aan bieders als N en Cyfra+ (Polen) veel meer abonnees hebben dan Canal Digitaal (en dus ook meer geld te besteden). Je kunt Polen dan wel een relatief arm land noemen, maar een zeer groot deel van de bevolking (die vele malen groter is dan die van Nederland) kijkt digitaal tv via de satelliet en betaald daar ook voor. Sterker nog: de digitale tv markt van Polen is op dit moment één van de grootste van Europa. Het is immers niet voor niets dat de BBC drie themakanalen exclusief voor Polen produceert, om maar eens wat te noemen. Ik kan me zo voorstellen dat de situatie in Albanië hier niet al te veel van verschilt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel HD is er niet? Holy mozes...er is echt al zat HD. Los van Discovery HD en NGC-HD zijn er al tal van sportevenementen in HD te volgen. Maar ook serie`s als 24, Lost en Heroes zijn in HD te zien. En dan natuurlijk al een heleboel films.

 

En wat is dat voor onzin argument dat ze tijd nodig hebben om het goed voor te bereiden. Bij Sky is het inderdaad een drama om nog maar te zwijgen over de chaos bij Premiere. Daar hebben ze het btw prima voor elkaar...

 

Nederland liep vaak voorop in video/audioland....helaas is dat allang niet meer zo. Hier schijnt de terreur van 4:3 nog steeds de norm te zijn >.<

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet ook wel even denken aan het povere voor nederland en belgie beschikbare zenders in HD en welke uitzendrechten er nog ook aan vasthangen.

film1 maakt nu al problemen voor de 3de filmzender om full time uit te zenden,wat zal die HD zender dan wel niet veroorzaken.

en goedkoper dan 10€ voor 2 zenders zal het niet worden.

als het al niet duurder wordt.

laten we gewoon afwachten tot ze iets hebben van aanbod,

die bravia HD bv wil ik al niet,heb er geen interresse voor,maar er is wss wel een markt voor.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ezra


Ik denk eerlijk gezegd dat het wel wat ingewikkelder ligt en niet alleen af hangt van de mate van interesse van directies.

Ingewikkeld...?...waarom hebben zoveel andere landen dan al wel HD?
Citaat:

Ten eerste hebben de kabelaars véél meer klanten (en dus meer geld te besteden) en is bandbreedte via satelliet een stuk kostbaarder dan via de kabel. Kortom ik denk dat we, als CDS abonnees, simpelweg pech hebben dat zo ontzettend veel mensen in Nederland kijken via de kabel. Hierdoor heeft CDS gewoon heel weinig geld om mee te investeren in dit soort dingen en is een HDTV-pakket veel minder snel rendabel voor een satelliet aanbieder.

Dus dan toch maar CDS opzeggen....als er voor eind April geen HD is ben ik idd weg.
Citaat:

Ten tweede is het zo dat aan bieders als N en Cyfra+ (Polen) veel meer abonnees hebben dan Canal Digitaal (en dus ook meer geld te besteden). Je kunt Polen dan wel een relatief arm land noemen, maar een zeer groot deel van de bevolking (die vele malen groter is dan die van Nederland) kijkt digitaal tv via de satelliet en betaald daar ook voor. Sterker nog: de digitale tv markt van Polen is op dit moment één van de grootste van Europa. Het is immers niet voor niets dat de BBC drie themakanalen exclusief voor Polen produceert, om maar eens wat te noemen. Ik kan me zo voorstellen dat de situatie in Albanië hier niet al te veel van verschilt.

Albanië > Nederland....?

Polen okay maar Albanië....het moet niet gekker worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...