Ga naar inhoud


nieuwe zenders op de nieuwe astra astra 23.5 van canaldigitaal.


michel130

Aanbevolen berichten

Gast mouse1277
Origineel bericht van: jongkind
is nu wel duidelijk: kan Eurobird niet ontvangen. Ik heb een multytenne voor Astra 1 t/m 3 en Hotbird. 28,5 (Eurobird) tov 28,2 (Astra 2) is net te veel van het "goede".


Ik heb een Multytenne twin voor dezelfde satellieten en heb prima beeld op Luxe TV HD!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast jongkind

Ik ontvang ook de Luxe Tv alleen niet in HD op 23,5. Bij mij staat er ook geen HD aanduiding bij alleen maar Luxe TV Ik ben bang dat "jouw beeld" op Luxe HD dan ook 576 SD is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley4
Net even gescand op 23.5, vind geen van de HD zenders crazy
Let erop dat je de transponder weleens handmatig zou moeten toevoegen met afwijkende parameters (11778 V, 27500 9/10, DVB-S2(8PSK))

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de HD zenders moet je wel een HD ontvanger hebben die DVB-S2 is en mpeg4 aankan,

zonder dat zal je ze niet vinden,zelf niet op een 7025 van dreambox die enkel mpeg2 zenders vindt.

 

de NGC is service 2 zoals je op m'n foto's ziet,

brava HD is service 4,maar als je ze eruitdoet uit de ontvanger en herinscant krijg je de naam erin.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jongkind
is nu wel duidelijk: kan Eurobird niet ontvangen. Ik heb een multytenne voor Astra 1 t/m 3 en Hotbird. 28,5 (Eurobird) tov 28,2 (Astra 2) is net te veel van het "goede".


Hallo jongkind,

Wat AEO schrijft is waar. Als jij de 28,2 Oost wel goed ontvangt, zul je toch echt de 28,5 Oost ook ontvangen.

Heb je al gekeken of die transponder in je lijst staat? Eventueel toevoegen proberen?

Kijk eens helemaal onderaan bij King. Ze staan er echt bij. Je zit toch niet per ongeluk op de 23,5 Oost te proberen?

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: jongkind
Ik ontvang ook de Luxe Tv alleen niet in HD op 23,5. Bij mij staat er ook geen HD aanduiding bij alleen maar Luxe TV Ik ben bang dat "jouw beeld" op Luxe HD dan ook 576 SD is


Nee, heb zowel Luxe TV SD als HD en geloof me: het verschil is echt wel duidelijk te zien (staat trouwens ook bij de zendernaam). Geen enkele twijfel wat ik kijk!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
voor de HD zenders moet je wel een HD ontvanger hebben die DVB-S2 is en mpeg4 aankan,
zonder dat zal je ze niet vinden,zelf niet op een 7025 van dreambox die enkel mpeg2 zenders vindt.


Aha, dacht dat ik ze via het netwerk wel op de PC kon zien, net als de andere HD zenders.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zit weer een misverstand. Zelfs de DM7000 vind nog HD MPEG-4 zenders. Alleen kan ze deze niet weergeven en het gaat alleen als er uitgezonden wordt in de DVB-S (zonder 2). Wel is de MPEG-4 stream die de DM7000 ontvanger ontvangt op te nemen op de harddisk en dan later (of via streaming) zichtbaar te maken op een PC.

 

De DM7025 vindt de CDS-HD niet omdat er inderdaad gebruik wordt gemaakt van DVB-S2 (met 2). De modulatie is in dit geval hetzelfde QPSK. Alleen de FEC maakt hier gebruikt van een andere geavanceerdere meer afficiente methode, waardoor een DVB-S tuner hier niets mee kan.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok,sorry,dacht dat de dreambox geen enkel type had die ermee overweg kon behalve de 800 en 8000 serie.

is die 7000 niet ouder dan de 7025,

begrijp niet dat die 7000 het wel kan inlezen en een 7025 niet.

ik heb in m'n settingslijsten ook HDTV zenders maar kan ze ook niet bekijken,

of is het dat wat je bedoelt.

heb nog nooit een dreambox gezien die HDTV kan inlezen en via stream zien op pc.

wil ik wel dan eens zien. wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ronaldbob

heb multyitenne en een humax 2000 ontvanger, vanmiddag het hd pakket bestelt, de humax overeenkomstig instructie op SBS 6 gezet maar geen geographic en geen brava

 

heb de groene canal digitaal card.

 

wat gaat er verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...