Ga naar inhoud


nieuwe zenders op de nieuwe astra astra 23.5 van canaldigitaal.


michel130

Aanbevolen berichten

Gast jongkind

De transponder ( EuroBird 1 (28.5E) - 12643.00 H - Txp:F3 - Beam:Steerable 1 DVB-S (QPSK) - 27500 2/3 - NID:2 - TID:2603) staat nu in de lijst Eurobird 28,5 Oost, maar geen update mogelijk! Krijg nu wel alle andere zenders van eurobird maar niet bovenstaande transponderinstelling. Begrijp er niets meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Soundwork

@ Digitaal Kijker: ik zie in je handtekening dat je firmware 1.00.15 in gebruik hebt op je Humax HDCI-2000. Hoe werkt deze release? Is deze beter dan de versie 1.00.04 die ik nog in gebruik heb? En kan ik daarmee nog steeds BBC HD zonder problemen ontvangen? Want met release 1.00.07 waren veel problemen gemeld.

 

Edit: en hoe heb je release 1.00.15 kunnen downloaden? Op de HCSA site van Humax staat nog alleen 1.00.07 als laatste release.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ontvanger is een Sharp LC-46HD1E, een TV met ingebouwde HD-satelliettuners. Met de originele Canal Digitaal cam kon ik zo nu en dan beeld krijgen bij de HD zenders, maar dat leek meer een toevalstreffer... Zoëven bij mijn dealer een PowerCam Pro meegekregen om even te testen en nu ontvang ik glashelder Brava en NGC. Geen enkel probleem mee. De juiste cam is dus heel belangrijk!

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die kunnen downloaden via de hotbird satelliet en op de freq van de frans italiaanse zender die ook een HD zender heeft (kan even niet op de naam komen)

daar kon je die een hele tijd geleden downloaden.

ik ondervindt geen problemen bij HD zenders,had met de vorige versie 1.00.04 soms eens dat het beeld vastliep bij sommige HD zenders,bij deze nieuwe versie die ik al een tijdje heb heb ik deze problemen niet.

 

Origineel bericht van: Soundwork
@ Digitaal Kijker: ik zie in je handtekening dat je firmware 1.00.15 in gebruik hebt op je Humax HDCI-2000. Hoe werkt deze release? Is deze beter dan de versie 1.00.04 die ik nog in gebruik heb? En kan ik daarmee nog steeds BBC HD zonder problemen ontvangen? Want met release 1.00.07 waren veel problemen gemeld.

 

Edit: en hoe heb je release 1.00.15 kunnen downloaden? Op de HCSA site van Humax staat nog alleen 1.00.07 als laatste release.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: digitaal kijker
ik heb die kunnen downloaden via de hotbird satelliet en op de freq van de frans italiaanse zender die ook een HD zender heeft (kan even niet op de naam komen)
daar kon je die een hele tijd geleden downloaden.
ik ondervindt geen problemen bij HD zenders,had met de vorige versie 1.00.04 soms eens dat het beeld vastliep bij sommige HD zenders,bij deze nieuwe versie die ik al een tijdje heb heb ik deze problemen niet.



OK. Maar je signaalsterktes bleven na de upgrade gelijk ?
Toch maar even vragen he ?? wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Ja, die heb ik gezien. Met een Humax HDCI-2000 + CDS CAM kaart kan je probleemloos HD kijken, dat heb je nu wel bewezen.

 

Misschien zitten de problemen wel in de visiosat schotel en/of de LNB's. Krijg het namelijk niet beter dan ik het nu heb, dat maakt het voor mij zuur. Heb in ieder geval de opzegbrief verstuurd naar CDS, want HD bij deze provider gaat voor mij persoonlijk gewoonweg niet werken. Het is gewoon echt klote, nu staat bij mij BBC-HD aan, gewoonweg loepzuiver en zonder enige haperingen. Luxe HDTV, de zender waar jij de naam even niet van wist, is bij mij ook glashelder zonder enige haperingen. Waarom komen deze kanalen zo goed door (met dezelfde sterktes dus als de CDS transponder) en de CDS HD zenders niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

even reageren,ik heb geen CD cam,het is een diablo cam set,is iets totaal andere cam dan de CD cam.

ook heb ik geen visiosat,heb een triax,

miss toch ergens niet perfect afgeregeld,die schotel is iets lastiger in te stellen dan een andere schotel met een multi lnb optie.

ook heb ik twinlnb's met 1DB waarde,denk dat die ook iets beter is dan een hogere waarde (kan fout zijn).

dat uw waardes lager zijn dan de mijne is direct resultaat waar het probleem zit bij jou bij de gecodeerde zenders,

FTA zenders zijn meestal geen probleem hé.

probeer anders eens die update via die freq op de hotbird,en test het dan eens.

miss dat het opgelost is.

je moet niet van mij hé,wil alleen maar helpen bij uw probleem,

vindt het alleen raar dat uw waardes lager zijn dan de mijne,

we hebben dezelfde ontvanger,

wel andere schotel,probeer anders eens voor je het opgeeft.

 

Origineel bericht van: Soundwork
Ja, die heb ik gezien. Met een Humax HDCI-2000 + CDS CAM kaart kan je probleemloos HD kijken, dat heb je nu wel bewezen.

 

Misschien zitten de problemen wel in de visiosat schotel en/of de LNB's. Krijg het namelijk niet beter dan ik het nu heb, dat maakt het voor mij zuur. Heb in ieder geval de opzegbrief verstuurd naar CDS, want HD bij deze provider gaat voor mij persoonlijk gewoonweg niet werken. Het is gewoon echt klote, nu staat bij mij BBC-HD aan, gewoonweg loepzuiver en zonder enige haperingen. Luxe HDTV, de zender waar jij de naam even niet van wist, is bij mij ook glashelder zonder enige haperingen. Waarom komen deze kanalen zo goed door (met dezelfde sterktes dus als de CDS transponder) en de CDS HD zenders niet?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luxe TV is via de Astra 2 positie toch echt in HD-formaat te ontvangen hoor... sterker nog, de beeldkwaliteit van dit kanaal is verbluffend mooi - minstens van hetzelfde niveau als BBC HD.

 

Kortom, wie dit kanaal niet kan ontvangen ondanks het bezit van een HD-ontvanger, doet echt iets verkeerd. Het meest voor de hand liggende is een verkeerde transponderinstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kheb die ook manueel moeten ingeven,met scannen kwam die er ook niet in,

heeft miss zelfde probleem bij andere ontvangers.

Origineel bericht van: Allure
Luxe TV is via de Astra 2 positie toch echt in HD-formaat te ontvangen hoor... sterker nog, de beeldkwaliteit van dit kanaal is verbluffend mooi - minstens van hetzelfde niveau als BBC HD.

 

Kortom, wie dit kanaal niet kan ontvangen ondanks het bezit van een HD-ontvanger, doet echt iets verkeerd. Het meest voor de hand liggende is een verkeerde transponderinstelling.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
kheb die ook manueel moeten ingeven,met scannen kwam die er ook niet in,
heeft miss zelfde probleem bij andere ontvangers.
Origineel bericht van: Allure
Luxe TV is via de Astra 2 positie toch echt in HD-formaat te ontvangen hoor... sterker nog, de beeldkwaliteit van dit kanaal is verbluffend mooi - minstens van hetzelfde niveau als BBC HD.

Kortom, wie dit kanaal niet kan ontvangen ondanks het bezit van een HD-ontvanger, doet echt iets verkeerd. Het meest voor de hand liggende is een verkeerde transponderinstelling.


Digitaal Kijker,

Een vriendelijke vraag. Wil je - net als iedereen - je tekst aan de onderkant van "citaat" tikken. Zoals dit hier te zien is.

Dat leest voor ons wat prettiger.

Bedankt en groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: digitaal kijker
kheb die ook manueel moeten ingeven,met scannen kwam die er ook niet in,
heeft miss zelfde probleem bij andere ontvangers.
Origineel bericht van: Allure
Luxe TV is via de Astra 2 positie toch echt in HD-formaat te ontvangen hoor... sterker nog, de beeldkwaliteit van dit kanaal is verbluffend mooi - minstens van hetzelfde niveau als BBC HD.

Kortom, wie dit kanaal niet kan ontvangen ondanks het bezit van een HD-ontvanger, doet echt iets verkeerd. Het meest voor de hand liggende is een verkeerde transponderinstelling.


Digitaal Kijker,

Een vriendelijke vraag. Wil je - net als iedereen - je tekst aan de onderkant van "citaat" tikken. Zoals dit hier te zien is.

Dat leest voor ons wat prettiger.

Bedankt en groeten, Alfons


ok geen probleem,
normaal is het op een forum dat je vanboven antwoord op een reactie heb ik ergens gelezen,
doe dit al altijd en niemand heeft daar ooit iets op gezegd.
weet niet welke etiqette hier wordt gevolgd.
maar geen probleem hoor.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker

ok geen probleem,
normaal is het op een forum dat je vanboven antwoord op een reactie heb ik ergens gelezen,
doe dit al altijd en niemand heeft daar ooit iets op gezegd.
weet niet welke etiqette hier wordt gevolgd.
maar geen probleem hoor.


Bedankt Vriend,

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...