Ga naar inhoud


nieuwe zenders op de nieuwe astra astra 23.5 van canaldigitaal.


michel130

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: digitaal kijker
voo die 3 zenders moet je al 2 tot 3 lnb's hebben,want anixe HD zit op 19.2,luxe tv op hotbird dacht ik en bbc hd op de 28.2
spijtig dat ze dit niet meedelen,heb dit ook gelezen.
op een goedgekeurde phillips zal het al moeilijk worden denk ik voor die zenders in HD te zien.


Luxe TV HD zit ook op de Astra 2. Scheelt weer een LNB. smirk

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast jongkind

Luxe TV HD is GEEN HD zender op Astra. Kijk maar op de website van Luxe TV/EN/. Zenden uitsluitend HD uit op: Arabsat, Eutelsat 1 en 9 , Asiasat en Hellas sat. De rest is in 16:9 maar in SD

Dus ook Astra 2 is in SD!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt,heb die ook op de ontvanger staan in HD,was het vergeten.

vergeef je me de fout lol.

 

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: digitaal kijker
voo die 3 zenders moet je al 2 tot 3 lnb's hebben,want anixe HD zit op 19.2,luxe tv op hotbird dacht ik en bbc hd op de 28.2

spijtig dat ze dit niet meedelen,heb dit ook gelezen.

op een goedgekeurde phillips zal het al moeilijk worden denk ik voor die zenders in HD te zien.

 

Luxe TV HD zit ook op de Astra 2. Scheelt weer een LNB. smirk

 

Alfons

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jongkind
Luxe TV HD is GEEN HD zender op Astra. Kijk maar op de website van Luxe TV/EN/. Zenden uitsluitend HD uit op: Arabsat, Eutelsat 1 en 9 , Asiasat en Hellas sat. De rest is in 16:9 maar in SD
Dus ook Astra 2 is in SD!!



Dank je wel alleyoop,

Hallo jongkind,

De HD versie van Luxe TV (in 1080i en Dolby 5.1) ontvang ik op 28,5 Oost (Eurobird 1, maar zeg voor het gemak maar 'de ASTRA 2 positie') via 12.643 horizontaal en S/R 27500.

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jongkind

Hi Alfons,

Sorry, je hebt gelijk. Ik zie echter opmijn ontvanger staan: SD 576i, terwijl bij de andere HD zenders wel staat aangegeven: 1080i en HD en bij de BBC ook nog 5.1 geluid. Ook moet ik zeggen dat de kwaliteit bij Luxe TV er ook niet HD uitziet. Maar je hebt gelijk, op hun site staat het wel aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb ondertussen ook beeld op m'n humax 2000 in samenwerking met een diablo wireless set waar de kaart inzit en dus beeld geeft,heb wel 3 keer moeten heractiveren,maar 3de keer,goeie keer zeggen ze altijd.

deze configuratie werkt dus ook,mag ook aan het lijstje geteste ontvangers komen.

zie hieronder de foto's van het beeld.

brava4.JPG

brava5.JPG

brava6.JPG

brava7.JPG

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds heb ik geen beeld, maar wel geluid bij Brava TV.

Het ligt aan de CAM, een Matrix met UCAS 3.0....

Ik vermoed dat er een andere CAM moet komen.

Daarom wil ik een vraag stellen:

 

Wie heeft er wel beeld met de Topfield 7700HDPVR zonder hardwareupdate, maar met de nieuwste firmware t/m die van 27 maart?

En in combinatie met welke CAM? (en met welke software is die CAM uitgerust?)

Al vast bedankt.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Nog steeds heb ik geen beeld, maar wel geluid bij Brava TV.
Het ligt aan de CAM, een Matrix met UCAS 3.0....
Ik vermoed dat er een andere CAM moet komen.
Daarom wil ik een vraag stellen:

Wie heeft er wel beeld met de Topfield 7700HDPVR zonder hardwareupdate, maar met de nieuwste firmware t/m die van 27 maart?
En in combinatie met welke CAM? (en met welke software is die CAM uitgerust?)
Al vast bedankt.


Hallo AEO,

Op jouw vraag voldoe ik aan alle voorwaarden. :D

Bij mij werkt het prima met de PowerCam Pro. Ik weet niet exact of dit de software versie is, maar ik zie in het menu: PowerCam_HD V2.0. Dan zou 2.0 de versie kunnen zijn.

@jongkind: op die eerder genoemde Astra 2 transponder zit zowel de HD als de SD versie van Luxe TV. Waarom jij die HD versie dan niet ziet is me een raadsel. Mogelijk moet je die TP nog toevoegen? Bij mijn Topfield stond hij er ook niet tussen. Astra 2 (28,5 Oost) - 12.643 MHz - Symbol Rate 27500 - Horizontaal - Modulatie DVB-S

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: MagicOnline
Kreeg net ook een folder van CDS

Per direct BBC HD FTA
Per direct Anixe HD FTA
Per direct Luxe HD FTA



Bedankt CanalDigitaal dat jullie vanaf vandaag ( = per direct) zijn begonnen
met het FTA doorgeven van BBC HD, Anixe HD en Luxe HD crazy:D

Per Direct(!)
Inderdaad de arrogantie ten top. Mensen die niet zo goed ingevoerd zijn in het satellietgebeuren, denken nu dat we FTA zenders aan CDS te danken hebben. Een beetje minder kapsies zou ook wel kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
....
zie hieronder de foto's van het beeld.

Nu nog maar hopen dat BravaHDTV nog iets anders in petto heeft dan wat ze nu aanbieden.
Tot nu toe rond om de klok het 4 uur durende Prins Igor en een Haydn concert.
Niets mis mee maar 24 uur per dag hetzelfde is teveel van het goede.
Natuurlijk ben ik blij dat ik naar HD TV kan kijken maar dit lijkt mij toch niet de bedoeling.
Gelukkig dat er een proefperiode is, kan ik tot 15 mei de kat uit de boom kijken.

Vanmorgen overigens ook naar NGC HD gekeken en dat is wel een regulier normaal programma waar ik nog geen herhalingen heb kunnen ontdekken, maar NGC HD is ook pas sinds vandaag actief.
Mooi beeld overigens.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jongkind

Alfons,

Alles geprobeerd; krijg maar 1X Luxe Tv op Astra 2. Is er iemand die ook een Homecast 5101 heeft en hetzelfde probleem? PS Op KingOfsat staat hij er bij de Astra 2 niet bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luxe TV HD zit op 28,5 gr oost op eurobird 1

Is te ontvangen op de positie van Astra 2

 

EuroBird 1 (28.5E) - 12643.00 H - Txp:F3 - Beam:Steerable 1 DVB-S (QPSK) - 27500 2/3 - NID:2 - TID:2603

Hij is op deze transponder zowel in sd als in hd te ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jongkind

is nu wel duidelijk: kan Eurobird niet ontvangen. Ik heb een multytenne voor Astra 1 t/m 3 en Hotbird. 28,5 (Eurobird) tov 28,2 (Astra 2) is net te veel van het "goede".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat je de Eurobird op 28,5 niet kan ontvangen!

Ik ontvang zowel de Astra 2 op 28,2 en de Eurobird op 28,5 en deze twee satellietposities staan zó dicht bij elkaar, dat ik ze met één lnb kan ontvangen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...