Ga naar inhoud


Waarom gaat mijn modem plat? Ik ben eruit . . . . denk ik.


Con

Aanbevolen berichten


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vanmorgen werd ik gebeld door de monteur deze had merkbaar geen zin om een eind te gaan rijden dus wilde hij toch een tweede meting laten doen en evt. de snelheid terug laten schroeven waar ik helemaal niet vrolijk van werd. frown Op een gegeven moment zat ik op 128/388 maar de speedtouch 546 bleef niet stabiel (gelukkig). Daarna kreeg ik te horen dat er vanmiddag een meetploeg zou komen.

Meetploeg is geweest en de sluiting was ook in de verdeler te meten en zat op ca. 300meter van de woning. Ook zit er een behoorlijke lek naar aarde op alle aderparen.

Maandag gaan ze de de vermoedelijke lekke/rotte las herstellen smile

 

so far so good.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Vanmorgen werd ik gebeld door de monteur deze had merkbaar geen zin om een eind te gaan rijden dus wilde hij toch een tweede meting laten doen en evt. de snelheid terug laten schroeven waar ik helemaal niet vrolijk van werd. frown Op een gegeven moment zat ik op 128/388 maar de speedtouch 546 bleef niet stabiel (gelukkig). Daarna kreeg ik te horen dat er vanmiddag een meetploeg zou komen.
Meetploeg is geweest en de sluiting was ook in de verdeler te meten en zat op ca. 300meter van de woning. Ook zit er een behoorlijke lek naar aarde op alle aderparen.
Maandag gaan ze de de vermoedelijke lekke/rotte las herstellen smile

so far so good.


Mijn advies is dan ook in deze: laat je niet misleiden
en richt je tot de ondergrondse kabel. Ook al zijn monteurs lui.

Een voorbeeld,
Bij ons kwam een keer een monteur en keurde ons telefoontoestel
af "sluiting in het toestel" (lulde hij).
Wi hebben op basis van die uitspraak een tweede toestel gekocht.
Ook dat gaf nul, komma, nul verbetering. Weer dus zo'nmonteur
die duidelijk levensmoe was. Wat een eikel.

Kortom, de kabel moet 100% zijn en dan verder met bijvoorbeeld
het modem, maar nogmaals eerste de kabel goed. Anders weet je
niet meer waar het nu echt aan ligt. En de meeste kabels mankeren
meer dan voldoende, dus door laten meten.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Kortom, de kabel moet 100% zijn en dan verder met bijvoorbeeld
het modem, maar nogmaals eerste de kabel goed. Anders weet je
niet meer waar het nu echt aan ligt. En de meeste kabels mankeren
meer dan voldoende, dus door laten meten.
HG CC


Dezelfde monteur die de kabel heeft doorgemeten komt maandag ook en hij neemt het serieus op. Hij zegt ook dat de metingen op afstand geen enkele nut hebben zolang er nog fouten in de kabel zitten. Ze hebben hem goed nagemeten en ook de sluiting tussen de 2 aderparen gevonden zowel in de verdeler als bij mij thuis. Verder kwam er nog uit dat er een te hoge lek naar aarde is (ik heb de uitdraai van het meetrapport gezien). Tot nu toe ben ik tevreden over hoe men het oppakt, afgelopen woensdag gebeld en als het meezit binnen een week het probleem opgelost.
Maar het feit blijft je moet volhouden aan de telefoon anders wordt je afgescheept met een snelheidsverlaging.

De monteur heeft trouwens mijn een stuk van de (lood/papier) kabel afgehaald omdat er toch vocht in de kabel trekt. Dit heeft al een merkbare verbetering opgeleverd van 100kbps ik zit nu nog maar 150kbps af van mijn abbonement en de speedtouch traint nu ook al in boven de 1000kbps. Wat een paar cm. rotte kabel kan doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie busjes voor de deur zeker 2x gegraven. Er schijnen 3 problemen te zijn morgen komen ze terug voor het derde probleem. Wat de problemen exact waren weet ik helaas niet omdat ik niet thuis was.

 

Snelheid zit nu al op max. van mijn abonnment (256/1500) zowel met de ST546 als de Siemens 5830. laugh De siemens geeft als max snelheid van dik 1800kbps (was ca. 1250kbps). Met de DMT tool zie je op de 546 ook een aardige verbetering zowel in demping als in de signaal/ruis. Bij de Siemens zijn deze waarden minder heftig verbeterd.

 

De 546 eerst oud dan nieuw:

 

1207585838-580.jpg

 

De Siemens:

 

Attenuation:

Local: 63.5 dB

Remote: 31.5 dB

Noise Margin:

Upstream: 23 dB

Downstream: 8.5 dB

ATM Speed:

Downstream : 1536 Kb/sec or 3622 cells/sec

Upstream : 256 Kb/sec or 603 cells/sec

Downstream Maximum rate : 1824 Kb/sec

Upstream Maximum rate : 768 Kb/secc

 

Ik ben nu al een gelukkig mens smile kijken of morgen nog extra verbeteringen met zich meebrengt zodat ik mogelijk mijn abo kan verhogen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update van mijn kant... de ondergrondse stond de volgende dag om 9.15 bij ons op de stoep.

Het was een hork van een kerel die zijn eigen naam niet eens goed verstaanbaar uisprak. Wat hij wel wist te vertellen is dat de monteur die aangegeven had dat de kabel niet goed was niet goed gemeten had want "Ik geleuf d'r nog niet alluns van!".

Deze ronde geen meter gezien en na 10 minuten verliet de man het pand weer roepende dat het maar terug moest naar de DSL afdeling want hij kon niets vinden en wist niet waar hij moest graven.

Dat terwijl hij nog geen meter op de lijn had aangesloten.

 

Gelukkig hadden wij het 06 nummer van de monteur die bijna 2 uur aan het meten is geweest. Hij reageerde zeer verontwaardigd en ging er intern werk van maken. Inmiddels teruggebeld door KPN DSL service medewerker die ook zeer verbaasd was omdat hij een bon ontvangen had dat het afgehandeld zou zijn. Hij informeerde puur of een en ander naar wens verbeterd was. De hork heeft dus ook nog de bon afgehandeld met vermelding dat probleem opgelost was.

 

Volgende keer dat de ondergrondse weer komt ben ik thuis. Als het diezelfde gast is heb ik alvast een putje voor hem gegraven mad

 

Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

theparasol

 

Moed houden, ik heb ook een keer zo'n slimp gehad, te beroerd

om de dag aan te kijken en bij een dodelijk schot te lui om

om te vallen.

 

De malloot zei: "er zit sluiting in uw telefoon" zonder verder

te kijken. Wij nog gekker dan de KPNner een ander toestel

gekocht, zelfde probleem.

Andere ploeg constateerde weldegelijk wéér een rotte las.

We hebben die telefoon (onder andere) later vergoed gekregen.

 

Ik geef maar aan, MOED HOUDEN en blijven bellen dan komt het goed.

 

Sterkte en in afwachting op het voor jouw gelukkige moment.

 

Zet door!!

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopen dat je er bij kan blijven. Ik heb meer geluk gehad met een gemotiveerde ploeg hier. Gelukkig dat de niet gemotiveerde monteur die liever niet kwam en ook niet is gekomen wel de meet ploeg heeft geactiveerd. Vandaag ronden ze de werkzaamheden af. De lijn hier is nu stabiel hier.

 

Sterkte zal voor je duimen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net keurig gebeld door de monteur dat ze klaar waren.

Schade twee lassen met vocht en een sluiting tussen twee aderparen.

 

De laatste opgeloste storing (vocht) heeft geen zichtbare verbetering opgeleverd maar had in de toekomst wel voor problemen kunnen zorgen.

 

Eindstand:

Downstream Maximum rate : 1824 Kb/sec

Upstream Maximum rate : 768 Kb/sec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Net keurig gebeld door de monteur dat ze klaar waren. . . .
. . . Eindstand:
Downstream Maximum rate : 1824 Kb/sec
Upstream Maximum rate : 768 Kb/sec


Kijk, dat zijn berichten, als je maar doordramt.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Er zou vandaag om 14:00 gebeld worden... niet dus.
We wachten maar geduldig tot morgen...


Je bent een die-hard.

En alleen die-hards overwinnen, hou moed, het komt goed.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist weer even gebeld... blijkt dat de man die dinsdag om 14:00 zou bellen driftig aan het werk ermee is.

De 2e lijns KPN medewerker wist me ook te verklappen dat het ticket inmiddels onder bewaking stond.

 

Work in progress... als ik meer hoor poot ik het hier maar weer neer voor (toekomstige) lotgenoten smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat KPN een flinke tegemoedkoming heeft aangeboden

wil ik onderstaande link niet onthouden.

 

Reden? Om moed te houden in het doorzettingsvermogen

een lijn te krijgen die voldoet aan jouw verwachtingen.

 

Daar heb je wel ballen voor nodig . . die hadden wij.

En er is dus hoop.

 

http://www.tjb.mijnabel.nl/kpn/

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...