Ga naar inhoud


Waarom gaat mijn modem plat? Ik ben eruit . . . . denk ik.


Con

Aanbevolen berichten

"Mooi" verhaal,

 

Ik ga de mijne ook ff bijhouden, ik weet nu al dat ik de langste adem heb. Immers koper van centrale totaan isra is eigendom en risico KPN. Als er iets aan scheelt dan moeten ze het oplossen.

Iedere dag dat ze probleem proberen te ontkennen is verloren tijd voor ze.

 

De kruks is dus dat je buitenaf woont.

Blijkbaar zijn die kabels wat minder boeiend omdat ze te duur zijn ivht het aantal aansluitingen.

Als dit soort toestanden in een woonwijk plaatsvinden staan ze de volgende dag de stoep al los te breken.

 

-=-=-

 

Vandaag werd ik zowaar teruggebeld en de KPN medewerker gaf

aan dat hij alles uitgezocht had en het nu doorstuurde naar afdelingen die het stokje overnamen.

 

Hij spreekt mij iets te voorzichtig uw lijn is 7.1 km lang...

En op de vraag hoe hij daar aan kwam: gemeten.

Tja, die van de buren op 25 meter is 8.3 km lang en die trained hoger en stabiel in.

 

Dat was idd wel vreemd.

 

Suggestie: meetfout? Daar wilde hij niet aan...

 

Even iets anders dan: dsl signaal over 8 km is niet mogelijk, deze wordt gesmoord en levert nooit een connect!

 

Umhhhh.... nuja, dat ligt aan de kwaliteit van de koperkabel hij had wel eens meegemaakt dat een 9.3 km lijn nog stabiel verbinding maakte. Eigenwijs als ik ben: kom nou, vergelijkbare meetfout.

 

Ik zal het u uitleggen, op de dreef staat een hulpkast, afstand van ons huis daar naar toe is ongeveer 4.1 km. Dat komt beter in de richting met onze snelheid. Er moet zelfs nog meer inzitten maar doordat die kabel brakke lassen heeft veranderd hij langzamerhand in een waterkabel. 2 Jaar terug was de lijn stabieler maar door al het water loopt de snelheid langzamerhand terug.

Wellicht dat het even weer wat beter wordt als de zomer hoogtij vier en wat water verdampt kunnen we wellicht weer een 1000 kbit of een 1200 kbit connectie stabiel krijgen.

 

U zegt dat de lijn beter geweest is dan dat hij nu is:

Ja, idd al die tijd maar jullie gaan maar uit van die afstand en grijpen alles aan om maar niets te moeten ondernemen.

 

Het is voor mij een feit dat die kabel zwaktes heeft, dat is bevestigd door een kundige medewerker op locatie van jullie met meetapparatuur. Dat er vervolgens een onwillige ondergrondse ploeg komt is mijn pech.

 

Meneer: ik zet nog 1 en ander in de bon en dan zet ik het door en dan hoop ik dat er iets positiefs uitkomt.

 

Op mijn vraag op wat voor termijn dit soort dingen doorgaans afgewikkeld worden durfde hij geen enkele uitspraak te doen.

 

Geeft niets, het was maar een vraag, we hebben de tijd smile

 

Weet u ook wie deze case gaat begeleiden en ons op de hoogte houden? Dat durfde hij niet te zeggen....

 

Geeft niets, het was maar een vraag, ik bel zelf wel smile

 

Na uitvoerig dankzegging mijner zijde voor de getoonde inzet en tijd en een graag gedaan van zijn zijde be-eindigen wij het gesprek.

 

Kortom, wordt vervolgd... als ik op 1 juni 2008 nog niets vernomen heb neem ik wederom contact op (!)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nogmaals, moed houden, maar je bent op de goede weg.

 

HG CC

 

PS ik wacht ook best wel in spanning af op jouw vervolg.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo allemaal lees heb ik toch wel vreselijk veel geluk gehad dat toen de meetploeg gekomen is men gelijk doorpakte en alles heeft opgelost binnen 3 dagen. Aan de telefoon ben ik wel blijven volhouden bij elk argument van de centralist dat de afstand te groot was "waarom werkt het bij mijn buren dan wel goed?" maar goed dat doe jij ook dus duimen maar weer.

 

voorlopig ben ik alle records aan het verbeteren:

System up: 2 days 13 hours 58 minutes

Line up: 2 days 13 hours 50 minutes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is over en uit met KPN.

 

Vandaag teruggebeld door weer een andere medewerker.

Deze gaf aan dat de lijn te lang is 7.3km en dat ze er verder niets aan kunnen doen.

 

Als verklaring dat het de afgelopen 2 jaar steeds minder is geworden: er zijn meer huishoudens aangesloten die dichter bij de centrale zitten. Door overspraak wordt de lijn op afstand minder.

 

Ook hier weer geen verklaring waarom de 25 meter buur een 8.3km lijn heeft op 1300kbit stabiel en wij met 7.3km momenteel een 640kbit instabiel.

 

Heb toen zelf de verklaring maar gegeven, na mijn tekst en uitleg bevestigde hij mijn vermoeden: de kabel is over meerdere km's verrot en de enige oplossing is totaalvervanging alleen dat is dusdanig kostbaar dat ze dat niet willen en kunnen doen.

Hij zei letterlijk dit doen we alleen als er niet meer gebeld kan worden op een aansluiting.

 

Gezocht: vrijwilligers die de hulpkast de dreef letterlijk in vuur en vlam willen zetten madwink

 

Ik had nog 1 optie: directe beeindiging abbonement.

 

Dat doen we dus niet zolang er nog geen breedband alternatief is, iets is beter dan niets.

 

Na wat onderhandelen was hij zo dom om mij uiteindelijk 3 maanden abbo te compenseren. Waarom ik zei: maak het maar rond, iets beter dan niets.

 

Daarnaast adviseerde hij mij om eens te kijken naar umts (3g) oplossing.

 

Koeltjes hing hij op... vond zeker niet leuk om 3 maanden abbo vergoeding te moeten gaan regelen :D

 

-=-=-=-

 

Weet iemand of via 3G oplossing in zo'n linksys kastje ook een sip connectie over poort 5060 mogelijk is?

Ik heb dus een fritzbox!fon die ik achter die linksys kast met de 3g wil zetten.

 

Heb nl voor om ons tel nummer naar voip te porteren en helemaal afscheid te nemen van de kpn 7.3 koperlijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol

Weet iemand of via 3G oplossing in zo'n linksys kastje ook een sip connectie over poort 5060 mogelijk is?
Ik heb dus een fritzbox!fon die ik achter die linksys kast met de 3g wil zetten.

Heb nl voor om ons tel nummer naar voip te porteren en helemaal afscheid te nemen van de kpn 7.3 koperlijn.


Werkt zonder meer, wellicht g729 ipv 711 nemen ivm. de bandbreedte.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Ondanks dat KPN een flinke tegemoedkoming heeft aangeboden
wil ik onderstaande link niet onthouden.

Reden? Om moed te houden in het doorzettingsvermogen
een lijn te krijgen die voldoet aan jouw verwachtingen.

Daar heb je wel ballen voor nodig . . die hadden wij.
En er is dus hoop.

http://www.tjb.mijnabel.nl/kpn/

HG CC


con heb je ook nog support van Abel gehad??

groet Willy

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even kleine kanttekening bij mij droeve verhaal:

 

De telefoonkabel van ons huis naar de dreef hulpkast is ruim 4 km lang en over langere lengte verrot.

De kabel blijkt onder de weg te liggen met ooit eens klinkers maar waar ook een dikke laag asfalt overheen gezet is en recenter ook nog voorzien is van nog een extra laag asfalt en nog weer eens verbreed is.

 

Kortom het herstellen van kabel is zo goed als onmogelijk, er zou een volledige nieuwe kabel van 4 km getrokken moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi waardeloos allemaal. Wisselen van aderpaar is geen optie? Je buren hadden toch geen problemen.

 

Mogelijk is er iets op WiFi of Wimax bij jou in de buurt. Op wirelles Nederland is hier veel info over te vinden.

 

UMTS via een Linksys WRT54G3 met HSDPA kaart erin werkt overigens perfect ik werk hier zakelijk veel mee. Indien de UMTS Abbo´s aantrekkelijker worden ga ik zeker overstappen bereik is hier prima op UMTS.

 

Sterkte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Wisselen van aderpaar is geen optie?


Wit en Oranje zitten er wel in maar blijken niet aangesloten, dit volgens de bekwame meetmonteur aan huis. Dus dat was ook al geen optie voor hem. Hij zei nog: das pech voor de ondergrondse.

Wat ik nog ga doen, en das intens gemeen van mij (echt niet :D)
Ik ga een extra pstn lijn aanvragen op dit adres. Op die manier dwing ik ze om de extra aders aan te sluiten, immers volgens hun eigen politiek moeten ze die aansluiten ook al moet de onderste steen bovenkomen. ISDN voorstellen kets ik om begrijpelijke redenen af smile

Als dat gerealiseerd is vraag ik op dat extra nummer dsl aan en zeg ik de oude lijn + dsl op. Tenminste als die wit oranje niet nog slechter scoort smile

Graag jullie mening of dit kans van slagen heeft.

Overigens, met dat hsdpa verhaal ik neig naar draytek vigor 2800 of 2910 series toe. Die kunnen ook HSDPA aan per usb gebruiken als wan interface. Iemand redenen om dit af te raden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou het kunnen proberen met het aanvragen van een tweede lijn als het niet gaat krijg je vanzelf een afwijzing. Als het wel lukt heb je wel aansluitkosten en vaste kosten voor een analoge lijn. Mijn 2 aderparen zijn volledig doorgezet naar de wijkcentrale 6,3km dat houd voor mij een optie over om een tweede goedkope ADSL er bij aan te vragen en er bijv. een linksys RV042 met 2 WAN poorten en Load balancing achter te hangen om meer download snelheid te krijgen (werkt overigens niet met alle aplicaties zoals downloaden via nieuwsgroepen).

 

Met de andere routers heb ik geen ervaring. Mogelijk voordeel van een PCMCIA kaart is een externe antenne aansluiting indien de slechte ontvangst hebt. Des te beter de ontvangst des te sneller de verbinding. Hier thuis gebruik ik voor het werk een HUAWEI E220 HSDPA USB modem van KPN en Vodafone met een USB verlengkabel om optimale ontvangst te krijgen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Een usb HSDPA modem met externe antenne aansluiting bestaat toevallig niet?


Ze zullen er mogelijk wel zijn maar van de 6 soorten die ik er ken hebben ze geen externe antenne aansluiting. De Modems kun je via een USB kabel (zo redeneerd men) optimaal opstellen. Als je handig met de soldeerbout bent kun je er natuurlijk wel een extrerne antenne opmaken maar dan vervalt wel de garantie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: mereltje
Origineel bericht van: Con
Ondanks dat KPN een flinke tegemoedkoming heeft aangeboden
wil ik onderstaande link niet onthouden.

Reden? Om moed te houden in het doorzettingsvermogen
een lijn te krijgen die voldoet aan jouw verwachtingen.

Daar heb je wel ballen voor nodig . . die hadden wij.
En er is dus hoop.

http://www.tjb.mijnabel.nl/kpn/

HG CC


con heb je ook nog support van Abel gehad??

groet Willy


Nee, niet in de zin van de KPN infra-structuur.
Wel met betrekking tot nieuwe firmware modem.
Verder zijn ze bereidt het abo te verlagen omdat
ik niet stabiel hoger kom dan 1 GB.

HG VV

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...