Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: jan500
Hoeveel tf's 7700 + 7710 staan er in Nederland?
Dat moeten er aardig wat zijn.
Ik heb er zaterdag eentje opgehaald bij een dealer die ze toen net binnen had gekregen van de importeur (gemodificeerd). Ik was er aan het eind van de middag en ze stonden in de loopruimte achter de balie opgestapeld, en ik hoorde van de verkoper dat dat allemaal gereserveerde apparaten waren.

Ik heb er nu eentje (7710) die gemod is en met de nieuwste fw, en het enige probleem dat ik momenteel heb is dat ik bij het zappen van een ongecodeerde naar een CDS-kanaal de mededeling krijg dat er geen of een gecodeerde uitzending is (maar het beeld blijft zwart). Cam is een aston 1.07 met de laatste fw, system-id van mijn apparaat is 23331.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik wil graag meedoen met jullie initiatief, maar mijn 7700 heeft nog geen HW mod gehad, omdat de dealer nog niet heeft aangegeven wanneer dit gaat gebeuren. Er zijn misschien veel meer mensen zonder HW mod, zeker de klanten van de zaak waar ik hem heb gekocht.

 

Groeten

 

 

Luuk

TF7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luuk,

Als je wel de nieuwste FW upgrade hebt uitgevoerd zou ik willen adviseren om jouw gegevens - bevindingen voordat je de HW modificatie laat uitvoeren toch alvast naar Sigma door te sturen.

Hiermee bereik je dan in elk geval dat de bevindingen vergeleken kunnen worden met die TF7700 die wel een HW modificatie hebben ondergaan en daaruit kun je weer opmaken of de HW modificatie wel of niet zinvol is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten

Hopelijk berijkt Sigma meer voor ons, al heeft
dat natuurlijk tijd nodig.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of Sigma na zijn laatse oproep meer respons heeft gekregen dan bij zijn eerste oproep.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, ik heb daarna nog gereageerd :D

 

Groeten: Frank cool

 

Topfield: TF7710HD PVR + 320 GB Samsung + Aston SECA DUAL 1.07 v2.18

 

 

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank,

Bedankt voor het antwoord maar nu hoop ik niet dat iedereen die wel heeft gereageerd dit nu gaat melden.

Het is de bedoeling dat Sigma hierop reageerd als daar aanleiding toe is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gekochte Powercam Pro HD 2.0 ziet m'n CD kaart niet!

CAS setting staat OK voor Mediaguard.

Let wel: hij decodeert SD noch HD!

De Aston Seca 1.05 werkt OK, alleen dus niet voor HD.

 

Zou de HW modificatie ook helpen om mijn probleem met de Powercam Pro op te lossen?

Ik dacht dat die al voorheen zou moeten werken in de TF7700HDPVR (laatste firmware).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Zou de HW modificatie ook helpen om mijn probleem met de Powercam Pro op te lossen?
Ik dacht dat die al voorheen zou moeten werken in de TF7700HDPVR (laatste firmware).
Typisch, volgens Alfons moet deze CAM ook op de HD7700HDPVR zonder de HW modificatie gewoon functioneren. Zie zijn bericht hiervoor in deze thread (05-04 om 17:09).

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Net gekochte Powercam Pro HD 2.0 ziet m'n CD kaart niet!
CAS setting staat OK voor Mediaguard.
Let wel: hij decodeert SD noch HD!
De Aston Seca 1.05 werkt OK, alleen dus niet voor HD.

Zou de HW modificatie ook helpen om mijn probleem met de Powercam Pro op te lossen?
Ik dacht dat die al voorheen zou moeten werken in de TF7700HDPVR (laatste firmware).


Hallo radio man,

Hoe het technisch in elkaar steekt weet ik niet. Maar ik had ook de Aston 1.05 en nu dezelfde Powercam.Pro als jij. Ook ik heb de niet hardware geupdate 7700HDPVR.

Ik heb het volgende gedaan toen ik thuis kwam van mijn schotelboer met de Powercam.Pro:

Kleppie open / Aston 1.05 er uit / CDS kaartje er uit / CDS kaartje in de Powercam.Pro / Powercam.Pro in de sleuf en klepje weer dicht.

Niks bijzonders dus. Tuner en TV aan en overal beeld en geluid op. Waarom hij het dan bij jou niet doet......? Bij mij geen enkel probleem meer.

Nog wel 1 opmerking. Ik heb er geen 2e cam in. Alleen de Powercam.Pro. Die zit bij bij in de bovenste sleuf. In de onderste werkt hij heel slecht. Misschien moet je de andere sleuf eens proberen?

Groeten en suc6, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook gek, de Aston Seca 1.05 ziet de kaart wél, de Powercam Pro niet!

Ik heb de TF7700HDPVR, dus niet de TF7710HDPVR- of dat verschil maakt?

Of zou de kaart bejaard worden? 't Is zo'n zwarte.

Zal vandaag de Tops toch maar opsturen voor de modificatie.

Maar eerst zal ik ff de bovenste sleuf proberen...

Ook maar een Lyngbox erbij besteld, benieuwd hoe 't daarmee gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Ik vind het ook gek, de Aston Seca 1.05 ziet de kaart wél, de Powercam Pro niet!
Ik heb de TF7700HDPVR, dus niet de TF7710HDPVR- of dat verschil maakt?
Of zou de kaart bejaard worden? 't Is zo'n zwarte.
Zal vandaag de Tops toch maar opsturen voor de modificatie.
Maar eerst zal ik ff de bovenste sleuf proberen...
Ook maar een Lyngbox erbij besteld, benieuwd hoe 't daarmee gaat!



7700 zonder HW mod., 7710 zonder HW mod, onderste sleuf, bovenste sleuf: werkt allemaal goed. Alle coderingen op de Powercam uitzetten en dan alleen MOSAIC-S aan zetten voor gebruik met de CDS kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik heb dezelfde tuner en heb niets aangepast aan die Powercam.pro (wist niet eens dat dit kan). Bij mij werkte alles gelijk goed. Vreemd toch?

Alfons


Coderingen die niet relevant zijn gewoon uitschakelen; scheelt in de toegangstijd == sneller schakelen tussen kanalen. Zal er naar moeten zoeken, maar dat stond in het papiertje dat bij de cam zat. Bij mij werkte het in december 2007 al goed met de PowerCam, maar toen wilde je er niet aan... Zoek het anders nog effe op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...